Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: An error has occured "New super mario bros"

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post An error has occured "New super mario bros"

    Hejsan! Har just köpt ett chippat wii med wiikey 2 som så många andra. Använder nero 7.0 att bränna en .iso fil. "image burn" compliation osv...

    Spelet öppnar sig och man hinner lira sisådär en bana eller mindre när den svarta rutan med "an error has occured, eject bla bla bla" dyker upp. Är det det här som kallas för ett brickat wii? Kan väl inte redan ha fått den bannad, jag råkade nämligen uppdatera spelet när den bad om det=( Har ägt wii:et i 1 dag:P Första spelet jag bränner, har jag jätte otur bara eller gör jag något fel?
    Last edited by Tremor; 2009-11-27 at 20:57.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Tremor Visa Inlägg
    Hejsan! Har just köpt ett chippat wii med wiikey 2 som så många andra. Använder nero 7.0 att bränna en .iso fil. "image burn" compliation osv...

    Spelet öppnar sig och man hinner lira sisådär en bana eller mindre när den svarta rutan med "an error has occured, eject bla bla bla" dyker upp. Är det det här som kallas för ett brickat wii? Kan väl inte redan ha fått den bannad, jag råkade nämligen uppdatera spelet när den bad om det=( Har ägt wii:et i 1 dag:P Första spelet jag bränner, har jag jätte otur bara eller gör jag något fel?
    du blir inte bannad. Plus nästan alla New super mario bros versioner funkar inte man måste patcha de. Nästa spel du bränner bränn med imgburn
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ok, fick mario kart att fungera så det är inget fel på wii:et iaf skönt o veta=)
    Har patchat Wii:et till V 1.4E eller vad det nu kan vara. Den senaste iaf.

    Patcha new super mario, jag antar att du menar att jag ska patcha den innan jag bränner den så att säga, är det med wiibrickblocker du menar att jag ska den med, eller något annat? Vad är det den ska patchas med:P?

    Tack för snabbt svar=)

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tremor hur brände du dina spel?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av dannesilver Visa Inlägg
    Tremor hur brände du dina spel?
    för att få NSMB att funka med wiikey måste du uppdtaera chippet till 1.3
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    jag frågade hur man bränner till Wiikey 2. allewii snälla sluta med new super mario bros dit och hit. jag frågar hur man bränner generellt

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    1. Avinstalelra Nero o kör ett vettigt Gratisprogram som heter IMGBurn ( http://www. i början och .com på slutet hittar du den på. )
    2. Starta ImgBurn
    3. Stoppa i en tom DVD-R skriva helst av märket verbatim i din DVD brännare.
    4. Ladda din NSMB iso i IMGBurn
    5. Klicka på Bränn, *Bocka i* Verify + Eject.

    När släden spottar ut skivan är den klar.
    Har du en Wiikey2 moddad Wii som kör 1.3 firmware på chippet är det bara att spela tills tummarna blöder.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    pendragon jag hört från väldigt många att man måste bränna med 2,4x är detta sant? För att min brännare klarar bara 4x

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    pendragon jag hört från väldigt många att man måste bränna med 2,4x är detta sant? För att min brännare klarar bara 4x minst

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Klarar din brännare bara 4x så kör 4x
    HAr du 8x skivor så kör dem i din brännare i den hastigheten brännaren klarar.
    Personligen tycker jag det är dumt att köra långsammare än vad brännarna klarar då nyare brännare inte gillar att köra på lägre hastighet med media som klarar snabbare.

    Förut på 90talet hade man sådana issues eller tidigt 2000tal.

    Skivor som är Certifierade att köras i 8x eller 16x mår inte riktigt bra av att brännas i 2,4x på snabba brännare. MEn nöden har ibland ingen lag.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dannesilver Visa Inlägg
    pendragon jag hört från väldigt många att man måste bränna med 2,4x är detta sant? För att min brännare klarar bara 4x minst
    Nej det är inte sant, 2,4x är en standard för dual layer-skivor, tror inte ens att det går att ställa för DVDr.
    Kör du på i 4x men som pendragon skrev tidigare, kryssa i verify. Bränningen blir inte bättre, men du kan i alla fall utesluta eventuella fel med din bränning.
    Ritek G05-skivor fungerar utomordentligt till de flesta konsoller så det behöver inte vara Verbatim.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Äntligen

    Nu funkar NSMB. Har provat en flertal men fått error på samtliga.

    Jag kör Wiikey 2 update 1.3.

    Har inte kört wiibrickblocker eller ngt annat.

    Denna funkade för mig:

    [Wii]New_Super_Mario_Bros_Wii[PAL][FullISO][WiiSOS.com]

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej jag har följande problem..


    har Wiikey 1.
    har ställt in wiikey att blocka uppdateringar med cfg.1.9x.pal.iso
    uppdaterat wiikeyt med wikey.1.9s.pal

    jag kan fortfarande inte lira NSMB, blir precis som tidigare "an error has occured" mitt i spelet.

    kör ws_nsmbw_bm_pal

    någon som har något förslag på vad jag ska göra?
    Last edited by ghblin; 2010-01-04 at 00:33.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ghblin Visa Inlägg
    Hej jag har följande problem..


    har Wiikey 1.
    har ställt in wiikey att blocka uppdateringar med cfg.1.9x.pal.iso
    uppdaterat wiikeyt med wikey.1.9s.pal

    jag kan fortfarande inte lira NSMB, blir precis som tidigare "an error has occured" mitt i spelet.

    kör ws_nsmbw_bm_pal

    någon som har något förslag på vad jag ska göra?
    Byt chipp till Wiikey 2
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Byt chipp till Wiikey 2
    så pass illa alltså.. :/

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    När jag sätter in spelet så läggs hela wiiet av efter ett kort tag bara och jag får standard texten. :/ Har bränt 3 gånger och samma problem och jag bränner i 2x... Sista gången körde jag men överskrivbar skiva i 4x och fortfarande samma. Någon som vet vad jag ska göra? Kan det vara något med mitt chip att göra? Vet inte vad jag har för något då jag köpte det av min kompis som inte var smart nog att komma ihåg det...
    Last edited by WIID; 2011-07-01 at 15:44.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av WIID Visa Inlägg
    När jag sätter in spelet så läggs hela wiiet av efter ett kort tag bara och jag får standard texten. :/ Har bränt 3 gånger och samma problem och jag bränner i 2x... Sista gången körde jag men överskrivbar skiva i 4x och fortfarande samma. Någon som vet vad jag ska göra? Kan det vara något med mitt chip att göra? Vet inte vad jag har för något då jag köpte det av min kompis som inte var smart nog att komma ihåg det...
    Det har med största sannolikhet att göra med chippet... försök identifiera det, eller lämna in det till någon som har koll och kan hjälpa dig identifiera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det har med största sannolikhet att göra med chippet... försök identifiera det, eller lämna in det till någon som har koll och kan hjälpa dig identifiera...
    Okej. Tack! Ska ta och kolla på det då!

Liknande diskussioner

  1. super mario world metal theme
    By mangemani in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 21:12
  2. super mario galaxy
    By ossci in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 21:00
  3. Super Mario Galaxy crashar
    By sparriskrigaren in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 22:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •