Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: xbox 360 fråga

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    155
    Respekt
    20

    xbox 360 fråga

    Tjabba, jag har lite funderingar på att införskaffa mig en spelkonsoll nu när jag lagt ner datorspelandet och då jag inte har spelat varken xbox 360 eller ps3 någon gång tidigare så är jag lite osäker på vilken det konsoll jag ska ta och jag såg tydligen att xbox 360 finns i olika versioner (nått om att vissa har större hårdisk osv.) och då jag har förstått det som att man ändå inte kan spela spel via konsollens inbyggda hdd som man kunde på den första xbox modellen efter chippning så funderar varför man ens ska ha en 120gb hårddisk, utan istället köpa den billigaste varianten och sedan flasha/chippa den.
    Eller är det något annat ja har missat?

    Sedan vad är den största skillnaden mellan xbox 360och ps 3? (är någon mer inriktad som media maskin osv.?)

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Red_fox Visa Inlägg
    Tjabba, jag har lite funderingar på att införskaffa mig en spelkonsoll nu när jag lagt ner datorspelandet och då jag inte har spelat varken xbox 360 eller ps3 någon gång tidigare så är jag lite osäker på vilken det konsoll jag ska ta och jag såg tydligen att xbox 360 finns i olika versioner (nått om att vissa har större hårdisk osv.) och då jag har förstått det som att man ändå inte kan spela spel via konsollens inbyggda hdd som man kunde på den första xbox modellen efter chippning så funderar varför man ens ska ha en 120gb hårddisk, utan istället köpa den billigaste varianten och sedan flasha/chippa den.
    Eller är det något annat ja har missat?

    Sedan vad är den största skillnaden mellan xbox 360och ps 3? (är någon mer inriktad som media maskin osv.?)

    Xbox 360 Arcade utan hdd:
    Vitt eject knapp och dvd släde ett mineskort på 256mb.

    Xbox 360 Elite med 120gb hdd :
    Har chromad eject knapp och chromad dvd släde. Och om du installerar sple på hårddisken så låter inte boxen lika mycket. Du kan streama divx,avi filmer
    från datorn till 360n.

    Ps3an går ju inte och flasha/chippa men den har blu-ray läsare
    men jag rekommenderar Xbox 360.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    som tidigare post nämnt så kan du installera spelen på hdd, den blir inte bara tystare utan du får också snabbare laddtider i spelen också. köp inte en arcade, du kommer ångra dig.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Man kan även köpa en Arcade och köpa en hårddisk till om man skulle vilja det, hårddisken är ett tillbehör man sätter ovanpå konsollen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Man kan även köpa en Arcade och köpa en hårddisk till om man skulle vilja det, hårddisken är ett tillbehör man sätter ovanpå konsollen
    sant, men blir dyrare än att köpa den direkt med elite paketet. hdd krävs dessutom om man vill köra xbox spel.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    sant, men blir dyrare än att köpa den direkt med elite paketet. hdd krävs dessutom om man vill köra xbox spel.
    jupp, det blir dyrare... om man köper original sprillans nytt, köper man begagnat är det inte lika dyrt, eller om man köper en china kopia...

    Xbox spel = Xbox 1 spel, det vill säga spel till första Xboxen... (skriver detta för att dom som inte riktigt förstår skillnaden mellan Xbox och Xbox 360 spel är ska förstå )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 problem
    By Hase14 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 17:11
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:58
  3. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •