Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Wiikey2 + nya spel (firmware?)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Wiikey2 + nya spel (firmware?)

    Hej.

    Jag har köpt ett chippat wii från PSXCare. maskinen är chippad med Wiikey 2 och jag har aldrig haft några problem alls. Jag har aldrig haft några problem med spel som ej har fungerat förens nu. De fyra senaste spelen jag testat ger ett "Unable to read disc" fel. Dessa är Scooby Doo, New Super Mario bros, Ghostbusters och Littelest pet shop. Jag läste någonstans att det kan ha med att jag inte har rätt version av Wii firmware. Jag har tidigare uppgraderat min firmware två gånger utan problem. En gång via internet och en gång via Final Fantasy Crystal Chronicles. Jag har idag version 3.4E.



    1. Måste jag ha en senare version för att få de nyare spelen att fungera?

    2. Måste jag uppgradera mitt wiikey2 för att kunna uppdatera firmware till nyare?

    3. Törs man uppgradera till version 4.2 (som visst är senaste) eller ska man köra version 4.1 eller en tidigare?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Fick mitt wii + wiikey 2 från psxcare idag och brända ut några spel så jag såg att det fungerade med 3.4E, nu har jag uppgraderat till 4.2 och allt fungerar som innan. Installerat bannerbomb v2 och kört lite homebrew också utan problem.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Installerade du version 4.2? För jag hörde att version 4.2 tar bort möjligheten att spela spel från andra regioner. vds min amerikanska spel fungerar inte.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kör USB Loader GFX med en 40GB HDD och har sparat ner mina NTSC spel på den och de fungerar fint.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Att köra spel med USB Loader kringgår regionerna eftersom de inte läses från skiva.

    Bjerlk

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jo jag vet det, men hela ideen med att skaffa ett chip var ju för att man skulle slippa allt sådant. Man skulle bara kunna ha sina spel på skiva i hyllan och sätta i det man ville ha. Nu närjjag kört så vill jag ju givetvis fortsätta med det och inte köpa till ytterligare saker.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av GurkGager Visa Inlägg
    Jo jag vet det, men hela ideen med att skaffa ett chip var ju för att man skulle slippa allt sådant. Man skulle bara kunna ha sina spel på skiva i hyllan och sätta i det man ville ha. Nu närjjag kört så vill jag ju givetvis fortsätta med det och inte köpa till ytterligare saker.
    Som att säga att man köper en IPhone för att slippa krångliga o slöa menysystem i Win mobiler
    Det kommer Fw uppdateringar till nallar med då de upptäcker buggar/bakdörrar

    t.om chipptrim till bilar kan uppdateras för att öka effekt eller minska utsläpp.
    Efter några år slits ju bilen o då kan man optimera resultaten igen genom att ändra lite i koderna

    Samma sak med TV-Spel o moddningar, ju längre tiden går jufler uppdateringar på chipp som klarar fler spel o rättar till buggar.

    Inget är 100%
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    fick slänga in det i en tråd kunde inte starta en tråd...


    Ett nytt chip från Wiikey som heter wiikey fusion som bootar ISOs direkt från SD kort. Och det är lödfritt som "Drivekey" . Kommer ni på psx ta in det?


    Video om chippet:

    http://www.wiikey.cn/en/wiikey-fusion/
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Det är ju samma som "vanlig" usbloader fast från sd kort... Inget speciellt med det egentligen.. Du kommer ju inte kunna ha flera spel på samma sd kort eftersom de inte är så stora än... Sen är hela softmod samt usbloader gratis...

    Det är inte wiikeyfusion...

    Bjerlk

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har ett snarlikt problem. Jag har Wiikey2 på min Wii och har förutom lite problem att bränna via min Mac, går bäst på PC via Imgburn, så har det funkat bra tills för någon vecka sedan. Wiin började säga "unable to read disc". Det har figurerat olika trådar kring detta men ser inte att man fått ett riktigt svar på det. Mitt problem är sådant att de äldre spelen jag brännt slutat fungera och det är ca 90% av dem (har inte gått igenom alla än). Jag har bara ett nytt spel som funkar klockrent nu (Donkey Kong) medan F1, FIFA09, Tiger Woods Golf etc. alla inte alls fungerar eller klagar på unable to read disc efter en stund in i spelet.

    Jag uppdaterade till V4.2E igår samt uppdaterade Wiikey2 till v.1.3 men med samma symptom. Hur vet jag först och främst att v1.3 verkligen kom in som firmware på Wiikey? Har någon samma problem? Tacksam för svar.

    Ursäkta det lång inlägget men ville att ni skulle få hela bakgrunden. Tack

    Jo

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jo73 Visa Inlägg
    Jag har ett snarlikt problem. Jag har Wiikey2 på min Wii och har förutom lite problem att bränna via min Mac, går bäst på PC via Imgburn, så har det funkat bra tills för någon vecka sedan. Wiin började säga "unable to read disc". Det har figurerat olika trådar kring detta men ser inte att man fått ett riktigt svar på det. Mitt problem är sådant att de äldre spelen jag brännt slutat fungera och det är ca 90% av dem (har inte gått igenom alla än). Jag har bara ett nytt spel som funkar klockrent nu (Donkey Kong) medan F1, FIFA09, Tiger Woods Golf etc. alla inte alls fungerar eller klagar på unable to read disc efter en stund in i spelet.

    Jag uppdaterade till V4.2E igår samt uppdaterade Wiikey2 till v.1.3 men med samma symptom. Hur vet jag först och främst att v1.3 verkligen kom in som firmware på Wiikey? Har någon samma problem? Tacksam för svar.

    Ursäkta det lång inlägget men ville att ni skulle få hela bakgrunden. Tack

    Jo
    Din laser i wiin kanske börjar gå i graven. Hur gammal är din dvd brännare och vilka dvd skivor använder du?
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    fick slänga in det i en tråd kunde inte starta en tråd...


    Ett nytt chip från Wiikey som heter wiikey fusion som bootar ISOs direkt från SD kort. Och det är lödfritt som "Drivekey" . Kommer ni på psx ta in det?


    Video om chippet:

    http://www.wiikey.cn/en/wiikey-fusion/
    Vi beställde våra i september tror jag....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Din laser i wiin kanske börjar gå i graven. Hur gammal är din dvd brännare och vilka dvd skivor använder du?
    Låter konstigt att lasern skulle ha pajat. Wiin är nu 13 månader gammal. Köpt till förra julen från PSXcare. Dock när du säger det så har jag haft problem att wiin inte velat "ta" eller "suga in" skivorna direkt utan man får i värsta fall starta om konsolen med att göra on-off. Någon annan som har det och kan man kolla lasern om den är kaputt eller inte annat än genom att ge det till en butik för översyn?

    Jag använder som tidigare har beordrats Verbatims DVD+ skivor.

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Det rekomenderas DVD-R och ej + skivor till Wii.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Shit. Allt annat rätt då. Jag får bränna om och se om de funkar bättre med DVD- skivor då. Tack. Jag återkommer om jag har samma problem med DVD-

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Alla mina gamla och relativt nya spel som låg på skiva (Ntsc) slutade fungera efter 4.2 updaten. Uppdaterade t.o.m till 1.3 firm men samma problem (Unable to read disc)
    Men alla pal ,gamla som nya brända och original funkar fortfarande klockrent.

    Det där med att den inte tar emot skiva och att man måste boota om är inget fel. Med wiikey 2 så måste man det ibland. Om jag har fattat det rätt

Liknande diskussioner

  1. Vilken Firmware?
    By Itchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 19:59
  2. Nya Spel till PS2?
    By GreatMorpheus in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 20:52
  3. Nya spel = butiksoriginal?
    By aaiiyytt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 12:25
  4. Nya spel funkar inte på vanlig tv?
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 17:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •