Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: hacka psp slim & lite 3004 PB hjälp!!!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0

hacka psp slim & lite 3004 PB hjälp!!!

Heej!
    jag har precis köpt ett psp slim & lite 3004 pb, med version 5.02. jag vill hacka denna så att jag kan spela nedladdade spel!?

snälla någon hjälp mig??!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det du behöver göra är att formatera ett minneskort på ett speciellt sätt, lägga in OFW 5.03 och även ChickHEN hacket... lättast för dig är att åka förbi PSXCare och be dom om hjälp
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Uppgradera då absolut inte till högre Firmware för då funkar inte ens ChickHen tricket ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    ja men nu har jag hittat en ofw till mitt psp som va 5.03. jag uppgraderade, o testate chicken o cfw 3.6 och gen-a hen 5.03, jag har lyckats få igång det med båda o lyckats spela spel. men problemet är att när jag stänger av pspet och ska sätta på igen måste jag hacka om varje gång?!?! hjälp tack

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av bawan7 Visa Inlägg
    ja men nu har jag hittat en ofw till mitt psp som va 5.03. jag uppgraderade, o testate chicken o cfw 3.6 och gen-a hen 5.03, jag har lyckats få igång det med båda o lyckats spela spel. men problemet är att när jag stänger av pspet och ska sätta på igen måste jag hacka om varje gång?!?! hjälp tack

Ja du måste köra om chickhentrikket ( Vänta 15 sek i 4 steg *Slå på maskin, vänta, gå till bilder, vänta gå in i katalog, vänta, titta på bilder låta maskinen hänga sig o starta om sen ladda CFWenabler o köra )

Sleepmode är här bra att använda sig av, power knappen upp en snabb sekund. tänk på att det drar lite sröm.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Funderar på att skaffa mig en PSP slim and lite
    By Hashi in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 18:01
  2. Hur fixar jag min PSP Slim?!?!
    By AquaCobra in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 10:44
  3. psp slim nand dump
    By mr.morgan in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 19:44
  4. Lite hänvisning...Psp chippa..
    By MRPRESIDENTOO in forum PSP - Playstation Portable