Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Köpa 360

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

Köpa 360

Hej hade tänkt att köpa ett 360, men då läste jag om dom nyaste med Liteon dvd läsarna. Är det stor chans att få en sådan, vad kan oddsen vara?
    Ska jag köpa den i en butik eller nätbutik om jag vill vara "lite" säkrare för att få en flashbar?

Ska jag flasha själv eller helt enkelt köpa en färdig flashad?

Tackar!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av kallkorv Visa Inlägg
    Hej hade tänkt att köpa ett 360, men då läste jag om dom nyaste med Liteon dvd läsarna. Är det stor chans att få en sådan, vad kan oddsen vara?
    Ska jag köpa den i en butik eller nätbutik om jag vill vara "lite" säkrare för att få en flashbar?

Ska jag flasha själv eller helt enkelt köpa en färdig flashad?

Tackar!
    det kan vara värt att köpa en flashad och klar om du aldrig flashat en läsare förr. du kommer med största sannolikhet få en läsare som det inte går att läsa ur nyckeln från i dagsläget. köp du en box som redan är klar. psxcare:s webbutik är ett bra ställe att vända sig till.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Okej tack för tipset, blir nog enklast så.

Dock undrar jag om det är elite eller arcade som gäller?
    Är som sagt lite prisskillnad

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Elite om du inte har en 360 sedan tidigare, Arcade om du har det
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Som det ser ut just nu har vi fått hem 40 konsoller som inte går att modifiera av vår normala leverantör, så vi har höjt priserna lite o kommer förmodligen höjja mer ju mindre konsoller vi har hemma eller får tag på tills det löser sig.

Vill man vara säker på att få en flashad konsoll kan man köpa en av oss:
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=90

En kund ringde aldeles nyligen o berättade att han skulle köpa en ny kosnoll på en stormarknad men undrade om vi kunde flasha, o med den infon han fick bestämde han sig för att ringa tillbaka 5.min senare o boka undan en moddad av oss då han inte orkade åka biltull in o ut i slaskvädret i onödan.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jo dom går att modda, informationen är ute så följ lite guider så lär vi åtminstonde kunna sätta i spoofade drivar. Men det blir ju tokdyrt till kund :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jo dom går att modda, informationen är ute så följ lite guider så lär vi åtminstonde kunna sätta i spoofade drivar. Men det blir ju tokdyrt till kund :-)
    Tokdyrt är som allt annat relativt

Vill man tillreckligt gärna ha något så är man troligen också beredd att betala för det.

Men att det blir betydligt dyrare är vi nog överens om

Säg normal flashning ca 400kr + arb. kostnad för att löda etc 400kr, sedan en ny drive för att spoofa ca 500kr, summa 1300. men troligen kommer det ju iX till dessa med så då behöver man ju ingen ny drive iaf.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi hoppas på det iaf
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Microsoft borde trycka nyckeln direkt brevid s/n så får ju katt & råttaleken äntligen ett slut :P

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    IXtreme 1.6 för 83850c funkar i 93xxx läsaren

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Microsoft borde trycka nyckeln direkt brevid s/n så får ju katt & råttaleken äntligen ett slut :P
    varför ska dom vara snälla mot oss för? dom försöker juh stoppa oss...

Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    IXtreme 1.6 för 83850c funkar i 93xxx läsaren
    det är samma hårdvara, skillnaden är firmwaren, så ja... det fungerar, bara man får ut nyckeln
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    varför ska dom vara snälla mot oss för? dom försöker juh stoppa oss...

det är samma hårdvara, skillnaden är firmwaren, så ja... det fungerar, bara man får ut nyckeln
    Precis det jag skrev att det funkar

Nyckeln går att få ut, man får ut FW med dosflash sedan kör man .bin filen i JF och hokuspokus så har man nyckeln =)
    Last edited by Henkad; 2009-11-30 at 18:04.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Today I made some progress too. I was able to dump the O-FW of a 74850. So here is how it works (although I just tried it with one drive til now):

-Lift pin 101 and 122
    -solder a cable to pin 100, pin 101 and one to 3,3V
    -use a 2-way switch which either connects 101 to 3,3V or to 100
    -put the switch into the position so that it connects 100 to 101
    -power drive
    -start Dosflash, it will recognise the SPI with Status x72
    -if you read it out now, it will just give you a .bin full of FFFFFFFF, but thats OK, this is how we tricked the Flash Controller to think the SPI is empty
    -put the switch in the other position (so that 101 is connected to 3,3V)
    -now read the flash

---> Voila, you got your dump!

Maybe someone else is going to give it a try, would be nice to get some feedback. For today my tests are finished, its pretty late....

Oh yes, and of course: no warranty at all, I even fried one drive myself a few days ago, when I was performing some tests. I suppose working on it a 4:30 in the morning obviously wasn´t the best idea...

MRA, http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=12956.20
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nu borde vi ju få ut fina originalfirmwares ur de äldre drivarna med, så vi kan göra mer kompletta återställningar till original.

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Today I made some progress too. I was able to dump the O-FW of a 74850. So here is how it works (although I just tried it with one drive til now):

-Lift pin 101 and 122
    -solder a cable to pin 100, pin 101 and one to 3,3V
    -use a 2-way switch which either connects 101 to 3,3V or to 100
    -put the switch into the position so that it connects 100 to 101
    -power drive
    -start Dosflash, it will recognise the SPI with Status x72
    -if you read it out now, it will just give you a .bin full of FFFFFFFF, but thats OK, this is how we tricked the Flash Controller to think the SPI is empty
    -put the switch in the other position (so that 101 is connected to 3,3V)
    -now read the flash

---> Voila, you got your dump!

Maybe someone else is going to give it a try, would be nice to get some feedback. For today my tests are finished, its pretty late....

Oh yes, and of course: no warranty at all, I even fried one drive myself a few days ago, when I was performing some tests. I suppose working on it a 4:30 in the morning obviously wasn´t the best idea...

MRA, http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=12956.20
    Har man ingen "switch" går det naturligtvis lika bra att bara twinna kablarna så att dom får kontakt.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Nu borde vi ju få ut fina originalfirmwares ur de äldre drivarna med, så vi kan göra mer kompletta återställningar till original.
    Ja det lär ju dyka upp tomma original FW på nätet vilken timma som helst. I första hand till 93 modellen så klart men så fort någon dumpat en original 73 och 83 så ser vi nog dem med.
    Även om jag iofs personligen inte tycker man ska lägga tillbaka original FW om sin Xbox går sönder och man skickar in den på reperation. Jag tycker man helt enkelt får ta den risken när man flashar att garantin verkligen är förbrukad.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja det lär ju dyka upp tomma original FW på nätet vilken timma som helst. I första hand till 93 modellen så klart men så fort någon dumpat en original 73 och 83 så ser vi nog dem med.
    Även om jag iofs personligen inte tycker man ska lägga tillbaka original FW om sin Xbox går sönder och man skickar in den på reperation. Jag tycker man helt enkelt får ta den risken när man flashar att garantin verkligen är förbrukad.
    74850C har ju redan blvit dumpad, läs det som står

73 har jag hittils inte hittat någon iaf (antar att du menar 73850C, vilket fall som helst heter dom "första" 74850C vad jag vet...)
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    74850C har ju redan blvit dumpad, läs det som står

73 har jag hittils inte hittat någon iaf (antar att du menar 73850C, vilket fall som helst heter dom "första" 74850C vad jag vet...)
    Jaja 74 ska det va...
    Nu vet jag att 74 redan har blivit dumpad och de andra med men jag ser inga tomma original firmwares på vanliga nerladdningsställerna än. Och det var mer det jag hänvisa till. Det är ju inte svårare att dumpa en 74 än en 93. Man gör exakt likadant på alla modellerna då de har exakt samma chip, bara olika firmwares.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Hej igen, undrar om det blir någon skillnad med det nya ixtreme LT jämt emot 1.6 om jag inte ska spela live. Antar att det inte heller blir live säkert efter ett tag. Eller är det andra saker gjorda också?

Beställde nämligen ett Xbox elite från er i går och då känns det lite surt med 1.6 om det nya Lite Touch kommer ganska snart.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1.6 kan INTE spela vad somhelst (såvida man inte använder Activate.iso), LT kommer starta vad du än sätter i läsaren
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Ska köpa 360, någon modell att undvika?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 02:15
  2. Vilken 360 skall jag köpa?
    By Akkifriman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 20:56
  3. Köpa flashad xbox 360
    By KruxaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 21:08
  4. Köpa spel i USA till 360 Xtreme?
    By Tstrom in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 21:21
  5. Inlägg: 2