Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Köpa flashad 360 elite

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    21

    Köpa flashad 360 elite

    Tjena,

    Är på G att införskaffa mig en begagnad 360 Elite, hittat en som redan har en flashad Lite-On 1.6 som aldrig vart online på Xbox Live.

    Jag blir ändå lite fundersam på om det är bättre att köpa en omoddad och modda den själv när LT kommer? Ingen garanti förstås att LT kommer vara det ultimata odetekterabara firmwaret, men det jag är orolig för att boxen på nått sett redan "taggat" sig själv? och kommer oavsett om jag flashar den med en ny FW innan jag loggar på live, ändå har ett minne av sin gamla FW och "tjallar" för live

    Fördelen med att köpa den flashade är ju att jag vet att jag får en flashbar drive.
    Vad tror ni?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du vill vara så säker du kan bli att den inte kommer bli bannad pga sin historia tycker jag du ska köpa en ny 360 istället, vill du dessutom vara säker på att den är flashbar köper du en av t.ex. PSXCare, färdigflashad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om du vill vara så säker du kan bli att den inte kommer bli bannad pga sin historia tycker jag du ska köpa en ny 360 istället, vill du dessutom vara säker på att den är flashbar köper du en av t.ex. PSXCare, färdigflashad
    Jovisst är det så
    Men jag tänkte ta den billiga vägen den här gången genom att köpa en begagnad och flasha den själv.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den blir troligtvis bara billig till att börja med, men dyr senare om du vill vara ute på live
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den blir troligtvis bara billig till att börja med, men dyr senare om du vill vara ute på live
    Visst, det är ju en risk man får ta, men förutsatt att han inte vart ute på live så är det ju samma sak som att köpa den genom PSXCARE?

    En 1.6 iXtreme flashad Elite som aldrig vart ute på live.

    Låt säga att maskinen på nått sätt själv redan vet att den är modifierad och bara väntar på att få tala om detta för live, det kan väl inte PSXCARE i dagsläget heller garantera, med alla oförklarliga bans (som pekar på att det är FW de bannar på)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    sant, men att den inte varit online kan du vara 100% säker på om du köper den färdiglflashad från PSXCare, dessutom har dessa knappt använts (självklart testade i samband med flashen, utöver det har dom INTE använts alls) den där kan vara något problem med, som personen i fråga inte talar om för dig, men du gör som du själv känner för
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Nu var den borta iaf, men kanske lika bra

Liknande diskussioner

  1. Köpa flashad xbox 360
    By KruxaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 20:08
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:58
  3. 360 elite - visuella spår efter flashning?
    By inzane in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 16:50
  4. Köpa flashad 360?
    By Mitchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 10:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •