Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Visar resultat 151 till 174 av 174

Diskussion: freeBOOT v0.02 - ännu ett stort steg mot homebrew!

  1. #151
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    På din box som du körde ett 16gb kingstan, kör du den utan xbox original-hdd? Alltså som en arcade?

    Klantigt ställd fråga tidigare, försöker igen, denna gången lite tydligare:
    Kan man köra XeXloader eller motsvarande från cd/dvd, eller installera den på en USB-disk, eller behöver jag ha en original Xbox360-hdd?
    Last edited by Game_Freak_se; 2010-01-23 at 05:01.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    På din box som du körde ett 16gb kingstan, kör du den utan xbox original-hdd? Alltså som en arcade?

    Klantigt ställd fråga tidigare, försöker igen, denna gången lite tydligare:
    Kan man köra XeXloader eller motsvarande från cd/dvd, eller installera den på en USB-disk, eller behöver jag ha en original Xbox360-hdd?
    Du kan köra XeXLoader från skiva (finns sådan version)

    när jag körde med minnesstickan hade jag även en 360 HDD ja, jag körde spelen från 16gb minnet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #153
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Testade precis att köra XeXLoader från skiva.
    Funkade utmärkt, t.o.m. att ta backup från dvd till USB-hdd.

    Tackar för ytterligare en bra tråd och mycket hjälp från folk här....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #154
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    En del nya frågaor...
    MÅSTE man ha en original HDD att installera XeXmenu på?
    Går det inte att använda usb-sticka eller extern hdd till detta?
    Läste i Psytrolls guide och tyder den som om man är tvungen att ha det.

    Kan man koppla vilken hdd som helst på den externa anslutningen och använda som 'originaldisk' nu i.o.m. denna modifieringen eller måste det fortfarande vara en Western Digital Scorpio som är behandlad med HDDHacker?
    Med Både FreeBoot och XBR kan du använda en valfri HDD på HDD sata porten... det är bara att plugga in och Formatera i 360 ... (istället för original HDD)

    Du kan dock använda en extern USB hårddisk att installera spel på men då måste du starta dom antingen via en QuickBoot Genväg eller via XexLoader/XexMenu

  5. #155
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    skojar du eller? har du en gång brännt efuses kommer inte XBR fungera, det kan jag garantera dig... då det annars skulle funkat på en maskin uppdaterad över 7371 (en dashboard som bränner efuses...) bara man har en tillräckligt gammal bootloader, i dagsläget iaf
    IGEN läste du inte vad jag skrev.. eller svarade helt utan kontext

  6. #156
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Klantigt ställd fråga tidigare, försöker igen, denna gången lite tydligare:
    Kan man köra XeXloader eller motsvarande från cd/dvd, eller installera den på en USB-disk, eller behöver jag ha en original Xbox360-hdd?
    Du måste starta själva programmet (Xexloader/XexMenu) från antingen:
    HDD kopplad på HDD SATA port (original eller valfri)
    Officellt minneskort
    CD/DVD


    sen kan du starta program eller spel därifrån från valfritt media!

  7. #157
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Sitter med Xbox360 som har D:2.0.7365.0-K:2.0.7363.0 och funderar på om jag ska uppdatera eller inte.

    MFR date på baksidan är 2009-08-17

    Kanske omöjligt att säga om man kan jtag:a den utan att först ansluta nödvändig hårdvara ?

  8. #158
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Troligen går det inte, CB är troligen uppdaterad, enda sättet är att läsa ur en del av nand och kolla.

  9. #159
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Sitter med Xbox360 som har D:2.0.7365.0-K:2.0.7363.0 och funderar på om jag ska uppdatera eller inte.

    MFR date på baksidan är 2009-08-17

    Kanske omöjligt att säga om man kan jtag:a den utan att först ansluta nödvändig hårdvara ?
    Verkar vara för sent tillverkad 360
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #160
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Ah, OK - tackar för svaren.

    Men då kan jag uppdatera utan att känna att jag gjort bort mig

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Ah, OK - tackar för svaren.

    Men då kan jag uppdatera utan att känna att jag gjort bort mig
    det kan du, men det finns en risk för att dom kan knäcka nästa stegs krypteringar och lista ut ett sätt att köra även på dessa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #162
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    om man är riktigt nojjig så kan man ta bort en resistor på baksidan av moderkortet som eliminerar risken att någon efuse bränner om man mot all förmodan skulle uppdatera kernel till en nyare version än de hackade som ligger i xbr.
    Är det denna modifering av moderkortet 'så att uppdateringar inte kan bränna "fuses"' som PSXCare gör vid en '360 HDLOADER (XBR + XeXMenu installation)'?
    I så fall, är det 'R6T3' som skall lödas av?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #163
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är inte en bra idé att lägga en HDD direkt över GPU kylflänsen, med tanke på att det bara blir varmare då
    Borde ju gå att stoppa i en intern HDD-kabinett. Finns ju t.o.m. med inbyggd fläkt. Ev isolera den lite extra på undersidan

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den startar utan DVD också, men den står och blinkar som f*n
    Läste på ett annat forum att det räcker att bygla mellan punkt 4 & 6 på dvd-läsarens kontakter på moderkortet. De hade använt en vanlig master/slave-bygel från en hdd. Tänkte det kunde vara bra att veta för de som vill exprementera lite.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  14. #164
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Är det denna modifering av moderkortet 'så att uppdateringar inte kan bränna "fuses"' som PSXCare gör vid en '360 HDLOADER (XBR + XeXMenu installation)'?
    I så fall, är det 'R6T3' som skall lödas av?
    ahh de bör vara det som dom gör, har inte hört om nått annat alltenativ så=)
    yes R6T3 ska bort.
    ________________________

    ni kan inte använda sata-kabeln från dvdn till hddn, ni måste löda fast en ny sata kabel under moderkortet, där anslutningarna till den externa hddn sitter.

    om ni ska köra med en 3,5" så måste ni hitta en 12v källa att koppla in den på, då 2,5" endast går på 5v.

    om ni kör utan dvd så måste ni bygla någon anslutning(kommer inte ihåg vilken) på strömsladden till dvdn ifall man vill kuna starta xell, då man startar xell med eject knappen nu på senare xbr.
    och xell startar endast när dvdn är helt ute, detta känner den ju inte av om dvdn saknas, därför ska två sladdar kopplas samman så att den tror att dvdn redan är ute.
    Last edited by matte.90; 2010-01-25 at 17:24.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  15. #165
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Hur mycket anser ni det vara "värt" att göra detta ?

    Hittade en butik som har 2st X360 Arcade Lot 0836 på hyllan - 2099:-/st

    Såpass gamla att det kan vara Falcon - uppenbarligen går de att jtag:a

    Men är det värt 2099:- + mod-kostnad ?

  16. #166
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Hur mycket anser ni det vara "värt" att göra detta ?

    Hittade en butik som har 2st X360 Arcade Lot 0836 på hyllan - 2099:-/st

    Såpass gamla att det kan vara Falcon - uppenbarligen går de att jtag:a

    Men är det värt 2099:- + mod-kostnad ?
    Jag skulle köpt dom. Kan ju sätta nästan vilket pris man vill sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #167
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    OK

    Det blir nog ett inköp på minst 1 av dom iallafall.

  18. #168
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    lol, 21:00 hoppade en xbox 360 me XBR och orignal benq läsare ut på live
    en fd lostkey maskin..
    den fick uppdatera en avatar-grej sen köra en uppdatering för ett spel och kör fortfarande live. på helt egenrisk

  19. #169
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    jasså^^ de va vågat ;D

    jag lyckades få min konsoll bannad nu för några dagar sen^^ den lyssnade inte på att ja inte ville auto connecta till live xD

    vet inte om de va xbr_3 eller om de va ixtreme 1.51 (hitachi) som ordnade detta för mig =P har faktiskt klarat mig från bann i 3 år^^
    men ja bryr mig inte alls, använder aldrig live längre och om ja nu vill gö de så finns de en till 360 i vardagsrummet=P


    fan va gött Jtag har fått en egen del av forumet! de tackar vi för!=D
    Last edited by matte.90; 2010-01-26 at 00:27.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  20. #170
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    jasså^^ de va vågat ;D

    jag lyckades få min konsoll bannad nu för några dagar sen^^ den lyssnade inte på att ja inte ville auto connecta till live xD

    vet inte om de va xbr_3 eller om de va ixtreme 1.51 (hitachi) som ordnade detta för mig =P har faktiskt klarat mig från bann i 3 år^^
    men ja bryr mig inte alls, använder aldrig live längre och om ja nu vill gö de så finns de en till 360 i vardagsrummet=P


    fan va gött Jtag har fått en egen del av forumet! de tackar vi för!=D
    Det var nog ixtreme.. den maskinen var inte bannad vid 10:00 idag heller.
    numera kör den maskinen ixtreme 1.6 ns så nej den ska inte ut på live igen

  21. #171
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hejsan!

    Fick hem en Jtag box idag.. men tänkte höra om nån vet hur man gör fär att koppla in en extra hårddisk.. sitter en 250 GB hårddisk i boxen så den man ska koppla in är USB disk..

    vad är det jag behöver ??

    vad ska läggas in på externa hårddisken?

    Programvara på disken ?

    finns det nån guide för detta ?

    tacksam för alla svar jag kan få..

    ha en toppen dag allesammans

  22. #172
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av huopna Visa Inlägg
    Hejsan!

    Fick hem en Jtag box idag.. men tänkte höra om nån vet hur man gör fär att koppla in en extra hårddisk.. sitter en 250 GB hårddisk i boxen så den man ska koppla in är USB disk..

    vad är det jag behöver ??

    vad ska läggas in på externa hårddisken?

    Programvara på disken ?

    finns det nån guide för detta ?

    tacksam för alla svar jag kan få..

    ha en toppen dag allesammans
    USB Hårddisken skall vara formaterad i FAT32, du behöver inte ha några program på USB hårddiskenm, däremot måste du ha program för att använda hårddisken till t.ex. spel (XEXMenu och Freestyledash är väl dom vanligaste/bästa)

    Det finns mängder av guider om detta, bara söka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #173
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nu känner jag mig som en nub igen så jag måste krypa till korset och fråga igen. Vad är det som är så bra med Freeboot, jag har inte riktigt kopplat det efter att läst sida upp och sida ner. Jag har fattat att det gör att man tex. kan köra emulatorer vilket är awsome men vad menas tex. med att den blir regionsfri? Har även bläddrat förbi saker som att man kan lägga upp servrar till spel mha freeboot? Jag är lost. Kan man köra LIVE med en freebootad maskin?

  24. #174
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av torkel86 Visa Inlägg
    Nu känner jag mig som en nub igen så jag måste krypa till korset och fråga igen. Vad är det som är så bra med Freeboot, jag har inte riktigt kopplat det efter att läst sida upp och sida ner. Jag har fattat att det gör att man tex. kan köra emulatorer vilket är awsome men vad menas tex. med att den blir regionsfri? Har även bläddrat förbi saker som att man kan lägga upp servrar till spel mha freeboot? Jag är lost. Kan man köra LIVE med en freebootad maskin?
    FreeBOOT är bara en mjukvara till maskinen, det finns även en likadan mjukvara som heter XBReboot (XBR)

    Du kan med båda dessa köra Linux, Hemkodade program, DLC [utan att ha köpt det], Xbox Live Arcade spel (samma som DLC) samt köra saker och ting från USB hårddisk istället för från skvia t.ex.

    Utöver det blir konsollen regions fri för SPEL (du kan köra spel som egentligen är låsta till t.ex. USA eller Japan på en Svensk maskin)

    För lite mer information om vanliga frågor etc. läs gärna min FaQ om JTAG... den finns i samma forum del som det här inlägget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Liknande diskussioner

  1. test
    By MaCRo in forum Test
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 23:04
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •