Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: QuickBoot Internal HDD?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    QuickBoot Internal HDD?

    Hej!
    Är det möjligt att använda QuickBoot där spelen ligger på xbox 360 interna HDD tro?

    Alltså jag har inte lyxen att skaffa en USB HDD riktigt ännu, antar ju fortare desto bättre då allt är en jäkla pina att få allt att funka med enbart den interna HDD'n som säkert många fått erfara suck.

    Så hur gör man för att få spelen att dyka upp i NEX då jag har spelen liggandes på en mapp som är döpt Gamez på hdd'n ?

    Hållit på ett bra tag nu att överföra diverse via ftp', som default exen och lite till men hur jag än leker funkar inget so pleease är det något man kan göra för att få skiten att funka

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    på samma sätt som med USB fast du kör länken till HDD1 istället...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har testat alla sett och det enda som händer är att den (jäkla) länken dyker upp i NXE presis som det ska vara alltså men den vägrar att starta spelet suck. Måste ju ha gjort nånting rätt när den dyker upp där iallafall inte sant?

    Testat att fixat till exe'n både ifrån spelet som ligger på Pc'n uppackat med XIB och även ifrån hdd/Gamez mappen ifrån boxen som jag ftp'at över till Pc' men samma jäkla sak det fungerar ej. vad gör jag för fel tro :/

    Tillägg till Swizzy!

    Tror du inte vet vad du talar om för jag har PRESIS testat allt och det bara går inte, om du nu är så säker på att det verkligen går kan du ju i såfall visa det!

    Är nog så att du enbart tror det går för har du testat själv, sett andra som fått det att funka. har kikat runt på hela nätet och alla jag har sett har inte då lyckats så vet du nåt magiskt sätt kan du ju visa det
    Last edited by JxLoader; 2010-08-15 at 11:41.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Allt kan du inte ha testat, eftersom programmet fungerar för dom som skapat det, det är inte så att dom släpper nya program som inte fungerar... har du läst i readme, där brukar det står hur man ska göra... det finns även hjälp att få på IRC, där kan folk VÄLDIGT mycket mer än vad jag kan...

    Nej jag har INTE testat Quickboot själv, däremot vet jag att det ska fungera eftersom jag fått quickboot länkar tidigare som fungerat utan problem, vilken version av Quickboot använder du förresten? det finns flera olika versioner...

    *edit:*

    Nu har jag testat det, jag gjorde en länk med QuickBoot 1.2 till FSD 2.0

    Jag har FSD 2.0 här: hdd1:\FreeStyle2.0\default.xex
    adressen du ska skriva då är: hdd:\FreeStyle2.0\default.xex

    Sedan ska länken ligga: hdd1:\content\0000000000000000\C0DE9999\00007000\

    Det fungerade hur bra som helst för mig... jag ska testa o göra en länk till hdd:\Gamez\ och lägga ett spel där så får vi se hur det går med det också, men jag tror inte det blir några problem... all den här informationen står dessutom i readme filen (.nfo) du vet säkert inte hur man öppnar en sådan bara? det är enkelt; antingen laddar du hem ett .nfo program som t.ex. DAMN NFO Viewer eller så öppnar du det helt enkelt i notepad/anteckningar =)

    *edit2:*

    Fungerade ju hur bra som helst, förstår inte varför du inte får det att fungera, förmodligen är det för att du inte läst readme och därför inte skrivit in adressen korrekt, jag hade som sagt inte provat det själv därför antog jag att man skrev hdd1:\ som man gör i majoriteten andra program, men så var tydligen inte fallet här, dock hade du enkelt kunnat testa det själv också att bara skriva hdd:\ fast du kanske bara skrev in Gamez\speletsnamn\default.xex och antog att autobuild grejen valde åt dig?
    Last edited by Swizzy; 2010-08-16 at 11:10.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hejsan!

    Kör med 2.1 versionen och lär väl testa igen då, fan man känner sig så jääkla dum för det måste alltså vara jag som gjort något fel där iallafall och visst har jag läst NFO'n. sorry det är väl bara jag som inte fattat hur sjutton man ska göra sorry :/

    Tycker jag gjort presis som du gjorde för det kommer iallfall upp en länk till spelet på NEX men när jag försöker starta spelet blir det svart ( som när det ska starta) men sen kommer bara NXE menyn upp igen!

    Aja får testa igen och tackar så mycket att du tog dig tid att testa Swizzy.
    Uppskattas verkligen

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla att du skrev sökvägen exakt rätt, jag råkade skriva länken lite fel tidigare (första försöket med FSD2.0) då går den tillbaka till NXE...

    Skulle gärna vilja veta vart du fick tag på Quickboot 2.1 också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Aah okey ska så göra så får vi se sen

    Här laddade jag den ifrån Swizzy!
    http://www.digitalreality.co.nz/xbox360/?p=322

    Ps! När vi ändå är igen, snabb fråga angående title updates. vad jag sett ska man lägga sådana i Cache mappen korrekt ?

    Sen om det kommer nya updates till samma spel är det bara köra in dom eller bör man radera den tidigare först kanske ?

    Hare så bra och tack för alla svaren
    Last edited by JxLoader; 2010-08-16 at 11:46.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen aning faktiskt, dock har jag hört att spelet ska radera äldre updates... dock inget jag kan säga att det är sant eller ej...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Woow se där det funkar nu, super mycket tack Swizzy för ditt tålamod
    Fick till det till slut och visst var det som du sa, det var sökvägen som inte var riktigt rätt inskriven, snacka om vilken newbie man är, skäms på mig!

    Tackar så mycket ännu en gång min dag är gjord

Liknande diskussioner

  1. Hdd projekt
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 07:46
  2. HDD Lösning?
    By Makaveli1 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 22:45
  3. Hdd på bannad consol
    By Douhane76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 09:21
  4. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  5. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •