Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 174

Diskussion: freeBOOT v0.02 - ännu ett stort steg mot homebrew!

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Bad blocks, ja. Du remappar dom manuellt sen.

    Eller med redline99:n verktyg. Men det går lika enkelt manuellet.

    Du kan även öppna urläsningen i degraded så ser du vart ******* ska mappas till (i slutet av nandet typ 3fa-3ff).
    Last edited by POi2; 2009-12-06 at 19:12.

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Bad blocks, ja. Du remappar dom manuellt sen.

    Eller med redline99:n verktyg. Men det går lika enkelt manuellet.

    Du kan även öppna urläsningen i degraded så ser du vart ******* ska mappas till (i slutet av nandet typ 3fa-3ff).
    okey tackar, körde de manuellt=) håller på att skriva in xbreboot i den nu, får se hur de går xD

    Edit:
    Xbr funkar nu=D första gången ja starta efter att ja hade skrivit in de i nandet så fick ja e71.
    efter de så skrev ja in de en gång till utan all lägga med config.bin å då funka de med en gång=D
    Last edited by matte.90; 2009-12-07 at 00:18.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Jag hade nog flax, för mig funkade allt direkt. Verkar som om många har problem med just config blocken.

    Lödde om allt sent igår så nu sticker det bara ut en liten serie-port-hona från sidan av boxen. Ser snajsigt ut

    Gäller bara att hitta tid att leka vidare.

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Jag hade nog flax, för mig funkade allt direkt. Verkar som om många har problem med just config blocken.

    Lödde om allt sent igår så nu sticker det bara ut en liten serie-port-hona från sidan av boxen. Ser snajsigt ut

    Gäller bara att hitta tid att leka vidare.
    ahh ja hade ganska mkt problem me det x)
    Funkade inte på första datorn, funkade inte på andra datorn.
    På tredje datorn funkade det, men ja fick läsa ur nandet ca 7 gånger(tog 1 timma per läsning!) tills ja fick fram två stycken som matchade precis.
    sen fick ja lägga in de två gånger då den fick e71 första gången med config blocken.

    men nu funkar de utmärkt! =D
    nu börjar de värkligen hända grejer i 360 homebrew världen!
    xexloader är ett riktigt fint program till xboxen=)

    ja lödde sladdarna till en vga hona som sitter framför hårddisken på xboxen, ser inte så tokigt ut heller=) åså har ja en lpt kabel som ja skarvat ihop me en vga hane.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Måste ju jag också posta lite xbox-pron senare ikväll

    Nästan bättre som du gjorde, slipper man klippa i metallchassit också (min kontakt sitter under hdd:n).

    Jag hade också problem med urläsningen till å börja med... sen hittade jag inställningarna i bios som gav perfekta resultat varje gång... det känns säkrare att skriva till nand också när man vet att urläsningen funkar korrekt hela tiden.

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    ahh gö de ;D

    mjo fast de bli ju ännu mer diskret om den sitter under hdd:n=)

    ahh ja blev lite nojjig där efter att ja hade börjat skriva till nand, trodde aldrig att de skulle gå att skriva till den så lätt som de gjorde xD

    går de att lägga in en ny hdd i xbr? eller e de bara på freeboot?
    går de att koppla in en 3,5" sata? eller drar dom för mycket ström för att drivas me xboxen?
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Ska gå att lägga till vilken FAT/FAT32-formatterad disk som helst om jag inte läst helt fel.

    Känns som extern USB-HDD är lämpligast. Men jag tror det var någon som skrev något om 3.5" ... borde gå så länge den inte drar allt för mycket ström.
    http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=13001.0


    Förresten, har du (eller ni andra som gjort detta) plockat bort R6T3 ?
    Last edited by POi2; 2009-12-07 at 15:46.

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    okey tackar=)

    man får la vänta tills någon har testat =P

    Om de funkar så kan ja nästan lova att nått företag typ xcm eller tailsmoon, kommer att göra ett replacement skal till xbox hdd:n så att man får plats med en 3,5" ^^
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Hmm blir nog trångt. Men jag tycker nog en USB-HDD är smidigare. Sen är nog marknaden för liten, de flesta har uppgraderat sina maskiner och därigenom förlorat chansen till JTAG-hacket.

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Hmm blir nog trångt. Men jag tycker nog en USB-HDD är smidigare. Sen är nog marknaden för liten, de flesta har uppgraderat sina maskiner och därigenom förlorat chansen till JTAG-hacket.
    menar ju klart ett hddskal som är något större=P eller kanske tillochmed en Xtender(som på gammelxbox)

    mjo de har du rätt i, om dom nu inte hittar nån ny exploit att utnyttja.
    kanske är lättare för dom att hitta nu när systemet är lite mer öppet.
    only time will tell.

    jo de är ju smidigt me usb hdd, men de är lite mer stilrent att ha allt i en och samma låda ;D
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tänkte slänga in freeBOOT eller xbreboot på min nyinköpta (begagnade) xbox 360 men den var uppdaterad så det fungerade inte . Ringde upp förra ägaren och fick veta att den var flashad, och såg sedan att den var bannad.

    Hoppa nu att någon kommer på ett sett för oss med bannade boxar att få in FB eller XBR så man kan fixa en egen DEV-box.

    MVH Billy

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Ska gå att lägga till vilken FAT/FAT32-formatterad disk som helst om jag inte läst helt fel.

    Känns som extern USB-HDD är lämpligast. Men jag tror det var någon som skrev något om 3.5" ... borde gå så länge den inte drar allt för mycket ström.
    http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=13001.0


    Förresten, har du (eller ni andra som gjort detta) plockat bort R6T3 ?
    nä, har aldrig rört min r6t3=P
    du då?
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  13. #43
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nu blir jag riktigt sugen på att se till att få det här gjort på min gamla Xbox som bara ligger här och väntar på att få lite nytt lödtenn i sig. Man kan säga att jag vet vad jag ska hitta på, på mitt annalkande jullov som snart är här. Känner på mig att det här förmodligen blir en roligare present än dem som tomten (kanske) kommer med.

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av beeimages Visa Inlägg
    Tänkte slänga in freeBOOT eller xbreboot på min nyinköpta (begagnade) xbox 360 men den var uppdaterad så det fungerade inte . Ringde upp förra ägaren och fick veta att den var flashad, och såg sedan att den var bannad.

    Hoppa nu att någon kommer på ett sett för oss med bannade boxar att få in FB eller XBR så man kan fixa en egen DEV-box.

    MVH Billy
    Det ser tyvärr VÄLDIGT mörkt ut

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    nä, har aldrig rört min r6t3=P
    du då?
    Tog bort den nu för att vara på säkra sidan.

    Lite JTAG-pron:






    Inte speciellt snyggt inne, men det funkar


  16. #46
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Tog bort den nu för att vara på säkra sidan.

    Lite JTAG-pron:






    Inte speciellt snyggt inne, men det funkar

    Såg ju inte så dumt ut de heller=)
    de är ju mycket smartare att löda fast allt till en kontakt på xboxet än att göra som vissa andra, löda loss lpt sladdarna efter flash, då blir de ju ett jävla krångel när man ska uppdatera nandet=P

    Har du nån kolla på hur man ska patcha spelfilerna för att man ska kunna köra dom me xexloader?
    Är de bara att köra X360GameHack, öppna rotmappen för spelet(uppackat spel) å trycka på fix? några speciella inställningar som ska vara checkade eller är de bara att köra?
    tycker de är lite löddrigt när man läser om de, vissa får de att funka å vissa får de att funka sämmre=P

    Har ingen ledig extern hdd att testa på för tillfället och har inget såpass stort usbminne heller.

    vet du något bra program att packa upp en 360iso-fil på datorn?
    testade med xtract360ex.exe men de är ju ett ganska gammalt program, tänkte om de kanske inte är helt pålitligt längre.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Det ser tyvärr VÄLDIGT mörkt ut
    Tyvärr gör de ju det Men man kan alltid hoppas.. Tur i oturen dock, jag fick lite pengar tillbaka och jag har en flashad box

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Nand ska gå att uppdatera via XELL/linux har jag för mig, men skulle det hända något så är det givetvis lättare att fixa via kabel.

    Har inte börjat leka med xexloadern och patchning ännu. Kanske ikväll om jag hinner. Men det finns en del om det på xboxhacker.

    Om xtract360ex funkar så gör det inget att det är gammalt, strukturen på skivorna är ju den samma.


    Höll på att sätta "lyckan" i halsen när tre röda blinkande lampor uppenbarade sig. Så jä*la typiskt ... enkelt fixat dock .. plocka bort strömsladden en stund och sen in med den igen Verkar vara ett vanligt fel.

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag ska försöka att inte gå för off-topic nu men.

    Jag vet att de bannade och uppdaterade boxarna inte kan "flashas" med FreeBOOT eller Xbreboot. Det går ju att få tillbaka hdd-funktionen genom att ändra sin nand, detta går ju med de bannade boxarna right? Om man nu fortfarande kan flasha sin nand så borde de väl inte vara helt omöjligt med ett sätt att lägga in FB eller XBR i framtiden även på dessa boxar?

    Man ska kanske inte spekulera för mycket och förstöra den här tråden, men det var bara en tanke jag fick.

  20. #50
    dragonslayer Guest
    Enda anledningen man kan "fixa hdd cripple" på bannade 360's är att den informationen inte är krypterad i NAND.
    Enda möjligheten att du skall kunna köra FB eller XBR på en 360 där CB ******* är blokerat är om microsoft släpper en ny dashboard som är exploitible (vilket inte är så stor chans eftersom dom antagligen lär sig av sina misstag)

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av beeimages Visa Inlägg
    Jag ska försöka att inte gå för off-topic nu men.

    Jag vet att de bannade och uppdaterade boxarna inte kan "flashas" med FreeBOOT eller Xbreboot. Det går ju att få tillbaka hdd-funktionen genom att ändra sin nand, detta går ju med de bannade boxarna right? Om man nu fortfarande kan flasha sin nand så borde de väl inte vara helt omöjligt med ett sätt att lägga in FB eller XBR i framtiden även på dessa boxar?

    Man ska kanske inte spekulera för mycket och förstöra den här tråden, men det var bara en tanke jag fick.
    Jag postade länken i din förra tråd... men läs detta igen: http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=13126.0

    Nyttig info.

    Flashningen i sig är inget problem, du kan alltid skriva/läsa NAND:en .. det är "exploiten" som inte fungerar.
    Last edited by POi2; 2009-12-08 at 14:53.

  22. #52
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Höll på att sätta "lyckan" i halsen när tre röda blinkande lampor uppenbarade sig. Så jä*la typiskt ... enkelt fixat dock .. plocka bort strömsladden en stund och sen in med den igen Verkar vara ett vanligt fel.
    hände mig med igår xD fast inte rrod utan att när ja startade så fick ja e71 så ja startade om då blev bilden grön=/ när ja startade om igen så funka den=) har inte hänt nån mer gång efter de=)

    men är lite orolig eftersom ja har xenon modekort i min xbox som vart på lagning två gånger=/ men senaste gången den va på lagning va för 2 år sedan å den har funkat perfekt efter det=) så får la hoppas att de fortsätter så=)
    ________________

    Fick igång ett spel från xboxens orginal 20GB hdd nu spelet är CSI: deadly intent.
    så här gjorde jag:

    1: Starta xexloader, la in spelet i dvd läsaren, gick till fliken "copyDVD" (shifta flikar gör du med knapparna RB och LB) där valde jag att lägga spelet på hdd1.

    2: Sedan gick jag till fliken "Devices", valde hdd1, gick in i mappen på hårddisken som spelet la sig i ("backup0" hette den i detta fallet eftersom de är första spelet jag lägger in, nästa spel kommer att heta backup1 ect.)

    3: I mappen backup0 så gick jag till filen Default.xex, tryckte på "X" och valde "copy selection"

    4: Satte i ett usb minne i xboxen och gick tillbaka till fliken "devices" där valde jag usb0 och tryckte på "X" och valde "paste selection"

    5: Nu när default.xex ligger på usb minnet satte jag in de i datorn och startade programmet X360GameHack.exe, öppnade roten på usb minnet (om de är i roten som du la in default.xex) och tryckte på fix. ändrade inte någr inställningar.

    6: Satte tillbaka usbminnet i xboxen och gick in i mappen backup0 på hdd1 där tog jag bort default.xex (Tryck på "X" och sen "delete selection")

    7: Gick in i usb0 och gjorde copy selection på den nu patchade default.xex
    sedan la ja in denna i backup0 på hddn.

    Starta spelet gör du genom att gå in i xexloader och trycka på default.xex som ligger i backup0 mappen.
    _________________________
    Spelet flyter på riktigt bra, har inte märk några segheter eller buggar=)

    Om jag inte minns fel så har vissa spel mer än en .xex fil, isåfall så tror jag att man måste patcha alla .xex filer, är dock inte säker på detta.

    När man sätter in ett usb minne eller usb hdd när xexloader redan är igång så dyker den inte upp automatiskt i devices, utan man måste trycka på "X"
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Testa lite igår kväll och det verkade funka riktigt bra. Dock så har jag problem med DB1F1 .. råkade lyfta lödpunkten innan och den håller inte så nu måste jag ta isär hela fanskapet igen och löda på undersidan (FT1U2). Så får man E79 ska man kolla sina JTAG-lödpunkter.

    Om någon ska löda i en falcon/zephyr/jasper så rekommenderar jag att inte löda dioden till DB1F1... den "paden" är väldigt lätt att lyfta, löd hellre kabeln i DB1F1 och dioden mot J2D2.1
    Last edited by POi2; 2009-12-09 at 08:52.

  24. #54
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    okey tråkigt att höra =(

    xtract360ex verkade vara lite instabilt på att packa upp filer från en 360-iso, när ja packade upp resident evil 5 så fela den i slutet å missade en fil.
    så nu kör jag med xdvdmulleter, funkar utmärkt=)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  25. #55
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    95
    Respekt
    17
    Så vad ska ni ha på psxcare för att styra upp jtag-hacket och en usb-flasher

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    *din über bra guide för hur man patchar och kör dom etc.*
    är det ok om jag postar din guide på min sida med creds till dig? i så fall, vad vill du att jag ska skriva för namn?

    länk till min sida: www.swizzy.se
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    okey tråkigt att höra =(
    Ingen biggie.. nu är det fixat. Funkar fint igen. Trista att behöva skruva upp allt igen bara.. men nu xbr:as det igen iaf.

  28. #58
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    är det ok om jag postar din guide på min sida med creds till dig? i så fall, vad vill du att jag ska skriva för namn?

    länk till min sida: www.swizzy.se
    jaa självklart=) tackar!
    matt_black_90 är la mitt mest använda namn på internet=)

    Citat Original inlägg av POi2
    Ingen biggie.. nu är det fixat. Funkar fint igen. Trista att behöva skruva upp allt igen bara.. men nu xbr:as det igen iaf.
    nä men de är ju lite surt å polacka isär altt för en sådan sak x)
    skänt att de funkar nu.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  29. #59
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Har märkt ett problem med både xtract360ex och xdvdmulleter, vissa spel går inte att packa upp från iso filer tex. forza 3, brutal legend, CSI: DI och NFS:S.
    Programmen värkar inte hitta alla filer i iso:n utan packar bara upp ett par MB av spelen.

    nån som vet ett annat program som kan packa upp 360 iso?
    finns ju programmet xbox image browser v1.0 men de funkar tyvär inte på vista och W7 =(
    Last edited by matte.90; 2009-12-10 at 00:21.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  30. #60
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Schtrom360Xtract V4.1 ... under menyn Tools -> XDVDFS XTR (klicka på boxen under "image name"). Välj ISO, sen "Load" längst ner....

Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. test
    By MaCRo in forum Test
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 23:04
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •