Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Byta dvd i Xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Byta dvd i Xbox 360

    Hej!

    jag har ett 360 med trasig DVD,flashad Lite-on(trasig laser tror jag). Jag tänkte läsaren till en annan. Jag är hyffsat datorkunnig, men har ej verktyg för att läsa ur nyckeln ur läsaren. Kan man skicka in läsaren till t.ex PSXCARE för att läsa ur nyckeln och sedan flasha och lägga in nyckeln i en ny läsare?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Ja, du kan även beställa en från eBay och be någon närmre dig göra det.

    Om du vet att det är lasern kan man trimma den via potentiometern eller byta ut endast lasern.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dallan Visa Inlägg
    Hej!

    jag har ett 360 med trasig DVD,flashad Lite-on(trasig laser tror jag). Jag tänkte läsaren till en annan. Jag är hyffsat datorkunnig, men har ej verktyg för att läsa ur nyckeln ur läsaren. Kan man skicka in läsaren till t.ex PSXCARE för att läsa ur nyckeln och sedan flasha och lägga in nyckeln i en ny läsare?
    japp, det kan du göra, men det kostar lite extra... står i webbshoppen om du tittar där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    Bästa spelare för offlinespelande

    ************************************************** ***
    Gick inte skapa ny tråd så jag kapar denna lite.
    ************************************************** ***

    Har en gammal box som garantin gått ut på och som jag tänkte använda för offlinespelande av tidiga och overifierade releaser. Dvs. jag vill ha en fw som sväljer allt! Kommer aldrig att köra live ändå på den.

    Jag har 4 st oilka spelare att välja mellan. Vilken spelare och version av fw rekommenderas.

    Dom spelare jag har är:

    1. Benq VAD6038
    2. Toshiba Samsung TS-H943 ms28
    3. Hitachi 47DJ
    4. Lite-on (första versionen, kommer inte ihåg vad den heter)

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    BenQ Vad6038 med 1.41-Non Stealth om du vill ha en BRA läsare med lite halvdan FW, annars kör du på Hitachi 47DJ med iXtreme 1.51

    MS28'an tycker jag du sparar till att rippa original med, det är vad den är bäst till i stort sätt... Liteon 74850C kan du spara på ett tag till, dessa har börjat paja och har firmwares upp till iXtreme 1.6 (3 versioner av iXtreme finns till dom: 1.5, 1.51, 1.6) iXtreme 1.6 har dessutom 2 versioner (liteon har 3! 1.6 första, suger *** tar INTE Wave 3 spel, 1.6-RePack och 1.6-0800 du väljer 1.6 Repack [den ända jag har på min sida just nu])
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    Ok

    Tackar så mycket.

    Tänkte dra hem alla fw:s från xbins. Men det fick man tydligen inte. Dra hem alla fw:s = BAN = Crap

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan dra hem dom flesta aktuella från min hemsida, har inte orkat lägga in 1.41 nonstealth/0800 FW's ännu... men det kommer när jag orkar packa dom och koda om det, har ganska mycket andra grejer att ta hand om just nu, som jag prioriterar högre än att göra gamla/inte viktiga firmwares tillgängliga på min hemsida...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    ok

    ja, det var ju bara 19 timmars ban tror jag. Får väl vänta

  9. #9
    dragonslayer Guest
    max 30 filer om dan... nfo och txt räknas inte (har jag för mig)
    Det finns förresten en Benq Non-Stealth v1.41 Edit 01 firmware nu som inte spinner i idle dashbopard

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 dvd
    By BadRuby in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-07, 10:22
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 17:36
  3. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. Regionsfri DVD på XBox 360?
    By razorfish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 01:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •