Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Vilket chipp?

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0

Vilket chipp?

Jag och tjejen har nu bestämt oss för att inhandla ett Wii.

En snabb fråga, vilket chipp är bäst och varför?

Hittade ett nytt, färdigchippat Wii med D-RIGHT chippet för 2790:- exklusive frakt, vilket är rätt billigt, men är det bäst?

Tacksam för svar (och ber om ursäkt om det finns många såna här trådar, har lite bråttom innan jobbet)

MVH

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Wiikey 2 är det mest kända och populära chippet.

Men i praktiken lär du inte märka någon skillnad, förrän något strular och du börjar fråga folk om hjälp...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Köp Wii med Wiikey 2 för (just nu) 2895:-

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=901
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0
    Skulle du kunna putta mig åt rätt håll för att läsa om hur man bränner ut spel som ska fungera med Wiikey 2? Har letar men hittar ingen riktig guide, när jag hade xbox360 fanns det många och bra guider

MVH

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Bränna spel...
    Imgburner 2,4x hastighet, Verbatim dvd-r skivor...
    Så klart...

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0
    Det här med Brickbloker och Unscrambler då? Behöver inte dom användas till Wiikey 2?

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Brickblocker är bara intressant om du bränner ut icke PAL spel för att spela...
    PAL behöver du inte brickblocka om du har en PAL konsoll...

Dock bör påpekas om du har lekt med cIOSer av flera slagh uppdaterat och sen nergraderat etc då skall du se up med ALLA updates om du inte vet vad du gör...

Men "vanlig" användare behöver bara brickblocka ickePAL spel...

Bjerlk

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0
    Nu låter det ju onekligen mer rakt fram och smidigt än vad fick för mig när jag läste om det, tack så mkt för det!

Kommer jag behöva uppdatera själva chippet någon gång? Isf; hur pass komplicerat är det?

Jag läste någonstans om att det fanns något som gjorde att man kunde spela spel från SD-minneskort och USB minnen, funkar det att göra så med Wiikey 2?

Tack för all hjälp, uppskattas jättemycket!
    Last edited by Doxster; 2009-12-07 at 02:05.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Wiikey2 finns det ingen uppdatering så vitt jag vet. Det fungerar som det ska...
    Wiikey2 gör så att du kan spela brända skivor inget annat...

Om du vill köra från USB disk eller liknande måste du softmodda din konsoll...
    I princip behövs 3 saker.
    1. cIOS installation för kommunikation med USB portarna (Rekomenderar waninkokos CIOS 36 rev 15)
    2. USB Loader för att använda usb enheten(Rekomenderar USB Loader GX)
    3. USB enhet (wd passport är guld räcker med en 250gig blir massa backuper)

Bjerlk....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Doxster Visa Inlägg
    Nu låter det ju onekligen mer rakt fram och smidigt än vad fick för mig när jag läste om det, tack så mkt för det!

Kommer jag behöva uppdatera själva chippet någon gång? Isf; hur pass komplicerat är det?

Jag läste någonstans om att det fanns något som gjorde att man kunde spela spel från SD-minneskort och USB minnen, funkar det att göra så med Wiikey 2?

Tack för all hjälp, uppskattas jättemycket!
    Ja, och du kan beställa den funktionen färdiginstallerad

http://www.psxcare.com/search.php?xSearch=usbloader

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0
    Då tackar jag än en gång för eran dyrbara hjälp, känner mig betydligt klokare nu. Nu ska jag bara diskutera igenom med tjejen exakt vad vi ska beställa

MVH

Liknande diskussioner

1. Vilket chipp bör jag ha?
    By RockyMontana in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-22, 12:53
  2. Vilket Chip passar mig?
    By Haren in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 20:56
  3. Vilket chipp fungerar bäst till Crystal V1.6?
    By Darkyboy in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 23:55
  4. Vilket chipp?
    By Zyke in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 14:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner