Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Byta hårddisk

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Byta hårddisk

    Jag fick min Xbox360 utbytt. Den tidigare hade en samsungläsare och denna en BENQ troligen. Den ser iaf ut som en BENQ/lite-on med vita kablar. Då borde det väl vara det? Är det ett nedköp? ska man be dem byta ut den igen? Man ska ju inte behöva få något sämre vid det här fallet. Tog ut hddn men har läst här att den är kopplad till den ursprungliga xboxen? Kan man ha två hdder och ha en när man kör live och en när man kör backups? Om boxen blir bannad är det bara livefunktionen som inte fungerar då eller är det mer? Läste något på aftonbladet som lät som rena skrämseltaktiken där det sas något om att den i stort sett blir obrukbar? Om inte det där med att byta ut hdderna fungerar kanske man får köpa en bannan box billigt som man kan spela backups på och ha den jag har nu på live? Den bannade boxen skulle man ju då vilja koppla den gamla hddn till? Går det?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vita kablar = BenQ (den BÄSTA spelaren på marknaden idag till 360)

    du ska kunna flytta hårddisken bäst fan du vill, MEN vissa grejer på boxen kommer inte fungera rätt upp och ner på andra Xboxar... (DRM skyddat material)

    Det bästa du kan göra är att köra på 2 Xbox 360 konsoller, en flashad en omodifierad, om du vill lira på live på ett säkert sätt

    det du läst om på Aftonbladet stämmer troligtvis rätt bra, det är nämligen så att den senaste tiden har man blivit av med mer funktioner än bara Live, bland annat möjligheten att installera spel på hårddisken, flytta dina profiler/sparningar....
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nu vill tjejen ladda ned låtar till lips och vi försöker komma på bästa lösningen. Har hört att man inte ska köra med en HDD där backups blivit sparade på LIVE så vi funderade på att köpa en ny HDD till denna box och sedan en bannad box utan HDD som man kan sätta in den med våra sparade filer i? Är det bästa lösningen? Vad är det som är låst till den ursprungliga boxen? FAN va det ska vara krångligt... Förslag?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du kör på din original profil (den du laddar ner dom med) ska dom enligt vad jag hört/läst här fungera även på andra boxar, så den metoden lär väl vara hyffsat OK... tänk dock på att du inte vill ha en nyligen bannad, då dessa fuckar allt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Men två boxar är ändå nödvändigt eller?
    Vad är det som är låst till ursprungsboxen? Tänkte ju ladda ned låtarna nu till den obannade boxen och flytta den hddn till den bannade. Och alltså sedan köpa en ny hdd till den obannade... Lite osäker på om du förstod helt.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    2 boxar är növändigt om man vill lira brända spel och samtidigt ha en box som man kan lira live på... eller uppdatera sin live profil med...

    det som normalt blir låst till din box brukar också bli låst till din profil (du kan använda dom på andra 360 konsoller, men enbart på din profil på dom andra)

    men jag tror jag förstod vad du tänkte på...:

    du tänkte köpa en bannad 360 att köra brända spel på, som du sedan flyttar din profil från till din andra 360 för att uppdatera din gamerscore etc...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har aldrig varit inne på Live med min nuvarande box så jag har inte ens ett konto.
    Vet inte riktigt om jag ska köpa en 120gb eller mindre, kanske 20 bara. Vad jag läst är det många som inte anser det vara värt att installera spelen. Vad, förutom tillfredssällelsen att man har den största , motiverar en stor hdd då? Att köpa en annan hdd och kolla till är väl väldigt krångligt av det jag läst?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av loftby Visa Inlägg
    Att köpa en annan hdd och kolla till är väl väldigt krångligt av det jag läst?
    vad menar du med detta?

    svaret på din andra fråga är att du får plats med mera grejer på hårddisken om du har större, du får plats med flera spel (väldigt bekvämt om man spelar mycket spel) det är ungefär det som motiverar att du ska köpa en större HDD...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Dags att byta hårddisk... 400gb
    By hjertis in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 16:35
  2. 360 Elite 120GB -> FETARE Hårddisk?
    By Stenkross76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 21:18
  3. Byta hårddisk.
    By kim_gulle in forum Playstation 3
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 14:52
  4. byta hårddisk?
    By toro in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 11:46
  5. Chipa + byta hårddisk i 360?
    By tricks in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 22:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •