Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: 51-C00D236 media update fel

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18

51-C00D236 media update fel

Tjena gott folk kan ju börja med att jag har sökt och ja det finns en liten gammal tråd om detta men får inget utav det . Mitt problem är då att jag får detta fel 51-C00D236 när jag vill spela upp xvid filer.

Jag måste logga in på live och uppdatera. Har uppdaterat tidigare men nu är det samma visa igen kanske beror på att jag körde dashboard update

Jag vill inte logga in på live eftersom jag antagligen blir bannad!

Nu till frågan hur f*n kan jag lägga in update manuellt. Går det att göra utan att behöva formatera hdd osv?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    Tjena gott folk kan ju börja med att jag har sökt och ja det finns en liten gammal tråd om detta men får inget utav det . Mitt problem är då att jag får detta fel 51-C00D236 när jag vill spela upp xvid filer.

Jag måste logga in på live och uppdatera. Har uppdaterat tidigare men nu är det samma visa igen kanske beror på att jag körde dashboard update

Jag vill inte logga in på live eftersom jag antagligen blir bannad!

Nu till frågan hur f*n kan jag lägga in update manuellt. Går det att göra utan att behöva formatera hdd osv?
    du kan tyvärr inte lägga in media updaten manuellt, du måste tyvärr ansluta.. vilket i värsta fall kommer spärra installatiner till hdd om du är bannad, surt dilemma. ring supporten och säg att du vill köpa en box men vill veta om den är bannad etc innan.. vill de inte svara, ring igen och få ny att prata med.. är den inte flaggad, uppdatera.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kan tyvärr inte lägga in media updaten manuellt, du måste tyvärr ansluta.. vilket i värsta fall kommer spärra installatiner till hdd om du är bannad, surt dilemma. ring supporten och säg att du vill köpa en box men vill veta om den är bannad etc innan.. vill de inte svara, ring igen och få ny att prata med.. är den inte flaggad, uppdatera.
    inget man bör göra, hellre att man då återställer den istället, för loggar man in med CFW (iXtreme) BLIR man flaggad för ban ganska direkt...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inget man bör göra, hellre att man då återställer den istället, för loggar man in med CFW (iXtreme) BLIR man flaggad för ban ganska direkt...
    nja, det har ju inte bekräftats, kan vara så att det är medians beteende de kan upptäcka. utan något i läsaren så kanske saker är mer safe. alla blir ju inte bannade. nu var det ju inte det han efterfrågade utan om det gick eller inte.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hmm surt alltså verkligen riktigt surt ångrar att jag uppdatera för det har fungerat felfritt tidigare iförsig så hade jag inte uppdaterat så kunde jag ju inte spela mina "nya" spel.. faan vad microsoft är jobbiga mot folket alltså.. Jag ska iaf ringa och kolla om den är flaggad det kan vara bra o veta.

Visst borde det fungera att spara allt på minneskort för att sedan återställa/formatera hela hdd? vill ha kvar alla mina tags sparade spel osv..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    Visst borde det fungera att spara allt på minneskort för att sedan återställa/formatera hela hdd? vill ha kvar alla mina tags sparade spel osv..
    hur tänker du nu? flytta över dom med din bannade box?

det är INTE hårddisken man trollar med, det är NAND chippet i Xboxen, HDD'n kan du göra vad du vill med, det är själva boxen som gör att det blir såhär...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    hur tänker du nu? flytta över dom med din bannade box?

det är INTE hårddisken man trollar med, det är NAND chippet i Xboxen, HDD'n kan du göra vad du vill med, det är själva boxen som gör att det blir såhär...
    Nja vet inte riktigt jag är ju inte bannad ännu har inte varit uppkopplad. Men äh ställde väl frågan lite konstigt menade mer hur jag egentligen kan komma förbi update..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    förbi update? du kan inte komma förbi en Dashboard update för att spela nyare spel, många av dom kräver att du har en viss version av dashboarden för att fungera...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Har den senaste dashboarden, har även Ixtreme 1.4 och patchat några wave 5 spel till wave 2.
    Jag var tvungen att köra en uppdatering för att kunna köra divx/xvid filmer och var mkt tveksam som du då jag var rädd att bli bannad.
    Mata ut min wave 2 skiva (ursprungligen wave 4 spel)
    Och jag tog den risken körde updaten och logga ut ur live så snabbt som möjligt.

Fortfarande obannad! Kanske hade tur iofs..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Farhan-87 Visa Inlägg
    Har den senaste dashboarden, har även Ixtreme 1.4 och patchat några wave 5 spel till wave 2.
    Jag var tvungen att köra en uppdatering för att kunna köra divx/xvid filmer och var mkt tveksam som du då jag var rädd att bli bannad.
    Mata ut min wave 2 skiva (ursprungligen wave 4 spel)
    Och jag tog den risken körde updaten och logga ut ur live så snabbt som möjligt.

Fortfarande obannad! Kanske hade tur iofs..
    kanske så att iXtreme 1.4 och tidigare är safe, eller 1.5 och tidigare, som jag sagt tidigare har dom som blivit bannade som haft en FW äldre än 1.51 blivit bannade pga vårdslöshet på live... mestadels... ngn har väl slinkigt in och blivit bannad ändå, troligtvis för att man gjort något utan att komma ihåg det, eller så...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    kanske så att iXtreme 1.4 och tidigare är safe, eller 1.5 och tidigare, som jag sagt tidigare har dom som blivit bannade som haft en FW äldre än 1.51 blivit bannade pga vårdslöshet på live... mestadels... ngn har väl slinkigt in och blivit bannad ändå, troligtvis för att man gjort något utan att komma ihåg det, eller så...
    Swizzy är det isåfall bäst att vänta på ny firmwire som är svårare att detecta? Jag tror inte min Box är flaggad eller något så dumt att ta risken kanske?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag skulle vänta på LT hellre, då det är rätt onödigt att riskera boxen när det inte är mer än några veckor kvar på firmwaren, den borde komma lagom till jul~
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Jag skulle vänta på LT hellre, då det är rätt onödigt att riskera boxen när det inte är mer än några veckor kvar på firmwaren, den borde komma lagom till jul~
    Kan bara hålla med då får det bli så tack så mycket för hjälpen iaf!

Liknande diskussioner

1. Dashboard update misslyckades
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 11:53
  2. Ny update Wiikey 1.9s
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 23:55
  3. Fel vid bränning - någon som sett det här?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 00:57
  4. Media update???
    By traxstar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 13:48
  5. fel firmware eller fel media??
    By unirox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 22:48

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner