Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Bannad = DLC borta

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Bannad = DLC borta

    Alla DLC som jag köpte över Live är nu borta, jag kan tillomed inte köra på min TES: Oblivion save bara för att den innehåller en liten dlc.

    Vafan? får M$ Göra så?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Prova att göra en "Data license transfer" så att du kan spela offline.

    http://www.xbox.com/en-US/support/sy...ration/faq.htm

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    ploghult
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lackan Visa Inlägg
    Alla DLC som jag köpte över Live är nu borta, jag kan tillomed inte köra på min TES: Oblivion save bara för att den innehåller en liten dlc.

    Vafan? får M$ Göra så?
    japp, saker som man köper via live spärras om du inte kommer åt live. du kan dock komma åt alla dlc via en obannad konsol så man har inte förlorat pengar för det man köpt. ang. license transfer som föregående tipsade om så fungerar den bara om man har en till box vilket jag antar du inte har. har själv flyttat allt till en obannad box, tom savegames från den bannade och allt har fungerat utmärkt.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    japp, saker som man köper via live spärras om du inte kommer åt live. du kan dock komma åt alla dlc via en obannad konsol så man har inte förlorat pengar för det man köpt. ang. license transfer som föregående tipsade om så fungerar den bara om man har en till box vilket jag antar du inte har. har själv flyttat allt till en obannad box, tom savegames från den bannade och allt har fungerat utmärkt.

    / forumbuggen slog till förut

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    mhm..?

    jag kommer iaf åt alla mina dlc och alla mina arcade spel på min bannade box!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    mhm..?

    jag kommer iaf åt alla mina dlc och alla mina arcade spel på min bannade box!
    men är den boxen medveten om att den är bannad? har den fått den skadliga koden?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men är den boxen medveten om att den är bannad? har den fått den skadliga koden?
    ja!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror väl på om man laddade ner DLC:t till den boxen man spelar på, eller om man gjorde det på en annan 360 men med det livekonto man använder.

    DLC licenserna tillåter att du kör materialet på 360:n som det laddades ner till oavsett vilket konto man kör/ej inloggad, eller på valfri 360 så länge man är inloggad med samma konto som när man laddade ner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Beror väl på om man laddade ner DLC:t till den boxen man spelar på, eller om man gjorde det på en annan 360 men med det livekonto man använder.

    DLC licenserna tillåter att du kör materialet på 360:n som det laddades ner till oavsett vilket konto man kör/ej inloggad, eller på valfri 360 så länge man är inloggad med samma konto som när man laddade ner.
    aha..ja, de låter som om det skulle kunna stämma.
    ang: dlc på en annan 360 men med samma konto, krävs det då att man måste vara inloggad på Live för att få DLC:en att funka?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    aha..ja, de låter som om det skulle kunna stämma.
    ang: dlc på en annan 360 men med samma konto, krävs det då att man måste vara inloggad på Live för att få DLC:en att funka?
    Ja, man måste vara inloggad på live om man skall köra DLC på "fel box"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Köp av bannad 360?
    By Lillejan in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 10:12
  2. Är du bannad? Skriv här då.
    By ola931 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 12:54
  3. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 121
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 15:02
  4. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  5. Flytta hd från bannad 360 till ny
    By _nobody_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 11:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •