Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Wiikey2, köpt NSMB vågar ja uppd???

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Wiikey2, köpt NSMB vågar ja uppd???

    Tjena.

    Hoppas nån kan hjälpa mig o svara på detta snarast möjligt innan jag gör något dumt =P

    Jag har precis köpt ett Nintendo Wii med Wiikey 2. Alla brända spel har funkat bra. Men har kollat runt på nätet om New Super Mario Bros och sett att de e en jävla massa man måste göra för att få det att funka och jag e newb på detta så ja orkade inte... Så gick o köpte de orginal slänger i skivan och spelet frågar om jag vill uppdatera.."ok" tänker ja men börjar ana oråd...det kommer upp en skylt som de står nåt i stil me: "om du har otillåten maskinvara i ditt wii kan allt pajja"... så nu undrar jag om skiten går sönder om ja uppdaterar eller om tillverkarna bara försöker skrämmas?

    Tacksam för snabbt svar...vet inte om jag kan hålla mig....
    *sitter me tummen på "ok" knappen.....*

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    kunde inte hålla mig...till andra som undrar samma sak...de funkar...kan spela New Super Mario orginal OCH brända spel fortf efter uppdateringen.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    vilken firmware få du då?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    För mig funkar NSMB efter uppdatering, men inte en del gamla brända spel. Dom flesta fungerar dock.
    Varför blev det så? Och vad göra åt det?

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Det är bara att uppdatera
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jamen det var ju det jag gjorde ju! Men jag vill ju att min gamla sängfösare pinball ska funka oxå...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det PAL/Europeiska spel som inte fungerar? Eller är det USA/JPN/NTSC?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Alla spelen jag har är PAL.
    När jag petar i t.ex. Pinball så säger den att den inte kan läsa helt enkelt.
    Det verkar mest vara gamla spel som inte fungerar. (alltså inte gamla i benämningen att det är gamla skivor, utan tidiga spel i wii:s historia)

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Jag har gjort samma sak(fast fick i julklapp ) allt har funkat bra efter det eftersom jag bara har tankat pal.
    Men nu har jag hittat ett spel som jag inte får hem som pal utan bara en amrikansk relese. Om jag har uppdaterat min mjukvara har jag kvar min regionsfrihet? Har för mig att jag läst att den försvinner med nämda uppdatering. Har den gjort det kan jag patcha på något sätt så jag får tillbaka regionsfriheten?

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Gör absolut inte någon update med ett spel från annan region ... Kan hända mycket tråkigt då ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Gör absolut inte någon update med ett spel från annan region ... Kan hända mycket tråkigt då ...
    var de till mig du skrev begga så var det inte så jag menade.
    Jag uppdaterade med uppdateringen som finns på mario bros skivan, och undrade om det är av sådan sen version att regionsfriheten har blivit blockad på den uppdateringen?

    /thaievil

Liknande diskussioner

  1. Wiikey2 + nya spel (firmware?)
    By GurkGager in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 22:28
  2. wiikey2 update blocker osv
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:06
  3. Wiikey2 eller dvd-r problem?
    By Wazzup_XD in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:50
  4. Färg på klistermärke Wiikey2
    By Lorge in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 11:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •