Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Utveckla spel på bannad konsoll?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Utveckla spel på bannad konsoll?

    Hejsan,

    Jag köpte mig en xbox 360 i helgen av två skäl. Det första var ju så klart att spela på den, offline.
    Det andra var att utveckla spel till den, gärna genom XNA.
    Nu är det så att boxen är bannad, tråkigt men jag fick ett bra pris efter att jag fick reda på det.
    För er som vet vad XNA är vet att man måste gå in på LIVE för att ladda ner XNA game studio connect för att kunna prova spelet på själva konsollen. Detta går dock inte att göra på en bannad konsoll.

    Slutsats: Finns det något sätt att utveckla spel mot en bannad box?

    MVH Billy

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Nej det finns det inte idag. Däremot tror jag man kan utveckla XNA-spel på PC och sen porta dom till XBOXen ... fast allt det där med XNA är ganska omständigt, tror att alla spel måste gå igenom någon form av certifiering innan dom kan laddas ner av andra ... och det kan man bara göra via live.

    Du skulle haft en hackad konsol ... då du kan utveckla med den vanliga XDK:n.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av beeimages Visa Inlägg
    Hejsan,

    Jag köpte mig en xbox 360 i helgen av två skäl. Det första var ju så klart att spela på den, offline.
    Det andra var att utveckla spel till den, gärna genom XNA.
    Nu är det så att boxen är bannad, tråkigt men jag fick ett bra pris efter att jag fick reda på det.
    För er som vet vad XNA är vet att man måste gå in på LIVE för att ladda ner XNA game studio connect för att kunna prova spelet på själva konsollen. Detta går dock inte att göra på en bannad konsoll.

    Slutsats: Finns det något sätt att utveckla spel mot en bannad box?

    MVH Billy
    om den inte är uppgraderad till senare dashboard än 8xxx, så kan du löda om den för att skriva in annan programvara i nandkretsen (FreeBOOT eller XBReboot). dessa gör så att du kan starta overiferade xex applikationer, dvs spel, emulatorer etc. finns trådar om hur man ska löda etc och du bör inte prova om du är tveksam till det, det kommer KANSKE smidigare sätt i framtiden för att få igång FreeBOOT, XBReboot. detta är enda sättet i nuläget att få igång spel och annat och gå förbi alla spärrar en vanlig box har. så får du tag på xna så kommer du säkert kunna starta det iaf, hur allt annat fungerar vet jag inte.
    Last edited by int21; 2009-12-08 at 11:29. Anledning: rättelse

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Får inte vara 8xxx eller högre.

    Shaun förklarar det riktigt bra här: http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=13126.0


    (Hade man haft lite mer tid skulle man utveckla lite mot xboxen, nog rätt skojj).
    Last edited by POi2; 2009-12-08 at 11:31.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag ville köra in FreeBOOT eller XBR men det går tyvärr inte.. Alla bannade boxar är uppdaterade
    Hade hoppats att någon kommit på någon hackad version av XNA game connect som man kunde bränna ut på skiva.

    Hade gärna gjort om boxen till ett devkit.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Försök att hitta en maskin som inte är uppdaterad, en XBR/FreeBOOT-maskin är det närmsta du kommer ett devkit just nu.

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 121
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 15:02
  3. Nya spel = Ny firmware, Gamla spel = Gammal firmware?
    By dekeart in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 15:27
  4. Bannad idag ?
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 10:41
  5. Chippa XBOX360 för att spela utländska spel?
    By wge in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 07:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •