Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Nya DSi LL / XL

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20

    Nya DSi LL / XL

    Någon som hört något (förutom specs) kompatibilitet språkval etc. funderar på att köpa från japan.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det brukar stå i beskrivningen vad det finns för språk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    synd att jag inte har någon manual att kika i då =/

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    På tal om XL. Finns det flashkort till XL ännu? Eller ska man behålla sin gamla Lite-trotjänare... Är skitsugen på en XL eftersom Lite'n är så jävla mini att jag får huvudvärk och kramp i fingrarna under lite längre spelpass hehe.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TonyW Visa Inlägg
    På tal om XL. Finns det flashkort till XL ännu? Eller ska man behålla sin gamla Lite-trotjänare... Är skitsugen på en XL eftersom Lite'n är så jävla mini att jag får huvudvärk och kramp i fingrarna under lite längre spelpass hehe.
    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=news.html#news114 läs översta raden... LL är samma konsoll som XL fast den japanska varianten, eftersom flashkorten som finns på marknaden nu fungerar även med LL borde dom rimligtvis fungera på XL också... (iaf dom som är DSi kompatibla eftersom DSi är uppdateringsbar, på samma sätt som LL/XL)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=news.html#news114 läs översta raden... LL är samma konsoll som XL fast den japanska varianten, eftersom flashkorten som finns på marknaden nu fungerar även med LL borde dom rimligtvis fungera på XL också... (iaf dom som är DSi kompatibla eftersom DSi är uppdateringsbar, på samma sätt som LL/XL)
    Strålande. Tack för länken. Det första man blir blind på, osv... =)

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TonyW Visa Inlägg
    Strålande. Tack för länken. Det första man blir blind på, osv... =)
    ingen fara, man ser inte nyheterna så jätte bra för tillfället, så man tänker inte så mycket på det man får scrolla ner lite för att se dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21
    Köpte en DSi XL idag. Mitt R4i SDHC v1.4 fungerade perfekt :-)

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag har ett acekard 2i (44), fungerar inte?
    -Flashade det med 1.4
    -Kört senaste OS, Official verson 4.21, och testat med Akaio 1.51, men inget av dem fungerar?

    Ackard fungerar om jag stoppar in det i en DSi men inte på DSi XL??
    Får ett meddelande som säger "An error has occurred. Press and hold the POWER..."

    Några bra idéer?
    Är det någon som kan hjälpa till?


    Mvh
    /Jonas

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det var underligt, är du säker på att du har 1.4 mjukvaran på acekarden? om du inte fått in den ordentligt kommer inte kortet fungera på XL'n...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    Jag tolkar det hela som att mitt M3 Perfect kort inte funkar utan att det är M3i Zero (eller R4i) som gäller?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TonyW Visa Inlägg
    Jag tolkar det hela som att mitt M3 Perfect kort inte funkar utan att det är M3i Zero (eller R4i) som gäller?
    alla kort som stödjer DSi stödjer även DSi LL/XL
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    Aah - ok, simple enough. =)

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är i alla fall så det verkar, då korten vi testat på LL/XL har fungerat, dom som varit för DSi...

    jag hörde att det mer eller mindre är samma moderkort i DSi som det är i DSi LL/XL men DSi LL/XL har större skärmar bara, om så är fallt är det självklart att det som fungerar på DSi även fungerar på LL/XL
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!

    Nu fungerar det.
    Felet var nog att jag lät minnet sitta kvar.
    Jag var och köpte ett till Flashkort (denna gång M3i) eftersom vi har två DSi´s (ett med och ett utan xl).
    Fick hjälp av tjejen på psxcare att flasha om Acekardet -Tack för det.
    Men felet var nog att jag lämnade i minneskortet.
    När man inte har minnet i räknar den 10% osv... då ser man att den jobbar och att det är klart.
    När jag hade minnes kortet sa den direkt att det är klart (såg inget fel i det).
    Kanske hjälper någon annan på traven...

    Men nu fungerar det bägge till bägge DSi´s.
    Däremot är jag inte säker på vilket uppdatering/flash de använde. Förstod det som att det inte var den från acekard sida utan en fungerade till alla DS?
    Den som vet får gärna skriva vilken fil... skall hjälpa andra med Acekard.

    Tack för alla svar!

    /Jonas

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är i alla fall så det verkar, då korten vi testat på LL/XL har fungerat, dom som varit för DSi...

    jag hörde att det mer eller mindre är samma moderkort i DSi som det är i DSi LL/XL men DSi LL/XL har större skärmar bara, om så är fallt är det självklart att det som fungerar på DSi även fungerar på LL/XL

    Allright. Får inhandla ett DSi-kort då. Hade behövt nytt ändå eftersom jag tänkte låta min systerson ärva min gamla DSLite. Den passar hans små händer bättre än mina gubb-labbar lol.

    Tack för hjälpen. =)

    Edit: När jag ändå håller på - är det något specifikt DSi-kort som är att rekommendera? Eller är dom ungefär samma lika allesammans... Jag har kört M3 Perfect (tror jag den hette) med Sakura så den är jag van vid, så att säga. Hur står sig M3i i konkurrensen med dom andra korten?
    Last edited by TonyW; 2010-03-07 at 10:43.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TonyW Visa Inlägg
    Allright. Får inhandla ett DSi-kort då. Hade behövt nytt ändå eftersom jag tänkte låta min systerson ärva min gamla DSLite. Den passar hans små händer bättre än mina gubb-labbar lol.

    Tack för hjälpen. =)

    Edit: När jag ändå håller på - är det något specifikt DSi-kort som är att rekommendera? Eller är dom ungefär samma lika allesammans... Jag har kört M3 Perfect (tror jag den hette) med Sakura så den är jag van vid, så att säga. Hur står sig M3i i konkurrensen med dom andra korten?
    personligen tycker jag att M3i Zero är det bästa av DSi kompatibla korten, eftersom man kan uppdatera det själv, utan att ha en annan DS att köra på, och det fungerar j*vligt bra plus, eftersom du är van vid M3's layout är det ju en bonus för din del, visst... M3i Zero kostar lite mer än dom andra, men den är lättare att använda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    personligen tycker jag att M3i Zero är det bästa av DSi kompatibla korten, eftersom man kan uppdatera det själv, utan att ha en annan DS att köra på, och det fungerar j*vligt bra plus, eftersom du är van vid M3's layout är det ju en bonus för din del, visst... M3i Zero kostar lite mer än dom andra, men den är lättare att använda
    M3i Zero it is, then. =)

Liknande diskussioner

  1. Ny konsol nya lite-on i butik än?
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 50
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 11:56
  2. Chippa nya Wii-konsoler
    By Karusellen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 23:33
  3. PSP vs DSI
    By xman77 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 22:48
  4. Dsi Ez-flash
    By Dr:Eggman in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 17:15
  5. nya uppdate
    By ilenzagge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 14:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •