Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Fråga ang flashning/firware

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0

Fråga ang flashning/firware

Är alldeles grön vad gäller PSP och tänkte inskaffa min första nu i dagarna och undrar om man kan spela nyare spel ex fifa10 på en flashad PSP Slim 3000, då med fw 5.03 eller lägre.

Finns det något alternativ till chickenhen på dessa modeller eller gen (vad det nu heter) är till 2000 modelerna?

Finns det något sett att återställa till orginal om något går snett vid flashning?
    Last edited by shafty; 2009-12-08 at 17:16.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Det finns i dagsläget inget alternativ till ChickHen och du flashar inte när du använder det utan allt ligger i vanliga ram så gör du en kallboot så e allt borta ... Men se för guds skull att du ligger kvar på FW 5.03 annars är det alternativet utslutet för i högre versioner har dom täppt till exploiten "buffer overflow" som används i detta fall för att kunna köra igång osignerad kod
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    på 2000 modellerna INNAN V3 moderkortet kan man köra på 5.50 Gen-D2 den finns även till psp 1000, om du har en 2000 med V3 moderkort eller psp 3000 är ditt ända alternativ ChickHEN, och vill du spela dom senaste spelen får du köra med 5.03 GEN-B2 (har för mig det är så den senaste GEN till dessa heter, ngn annan som har bättre koll än mig som kan säga om det finns nyare?)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Man tackar för svaren, med andra ord får man se till att köpa en PSP med "rätt" fw version.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    japp, rätt FW version eller rätt moderkort
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Läste guiden som finns i forumet ang hur man lägger in Chicken Hen och ett par frågor uppstod >

Om man har en PSP av nyare modell med V3 kort finns det någon riskt at man sabbar/brickar PSPn när man kör in CFW & Chicken Hen?, enligt manualen verkar proceduren vara rätt enkel.

Går det att återställa PSPn till orginal skick igen? vad jag förstått så är det bara att uppgradera med en "riktig" firmware igen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ChickHEN är ett hack, man kör varje gång man vill använda CFW istället för OFW, det kräver att man har OFW 5.03, eftersom du då inte installerar CFW direkt på NAND i PSP'n så behöver du inte göra något för att återställa den till original... och nej, det finns ingen risk att du brickar den om du kör ChickHEN med CFW... om du däremot försöker skriva direkt till NAND riskerar du att bricka den

OBS: du måste köra med CFW 5.03 tillsamans med Chickhen, du kan alltså INTE använda 5.50 GEN-D2 eller liknande...
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kör man chickhen så kan man göra saker som leder till brickning, t.ex. starta en custom firmware flashare som försöker skriva in firmware som om det vore en äldre psp...då dör psp:n utan återvändo...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    För att skriva till NAND eller "starta en custom firmware flashare" behöver man väl ha filerna på minneskortet, det finns väl inget i Chicken filerna som orsakar detta?

Låter som riskerna att bricka sin psp med chicken hen är väldigt små om man bara ska lira lite isos och så, eller?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av shafty Visa Inlägg
    För att skriva till NAND eller "starta en custom firmware flashare" behöver man väl ha filerna på minneskortet, det finns väl inget i Chicken filerna som orsakar detta?

Låter som riskerna att bricka sin psp med chicken hen är väldigt små om man bara ska lira lite isos och så, eller?
    Dom är nog väldigt obefintliga men dom existerar ... Men måste jobba lite för att lyckas bricka den ... Det lättaste du kan göra för att förstöra den och då talar jag bara om möjligheten att köra chickHEN är att gå upp i högre firmware än 5.03
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Har nu kört chicken hacket enligt manual (http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37127).

Testade att lägga in fifa10, valde UMD ISO MODE=sony np9660 och fick felkod 80020321, Game could not be started. testade med Smash Court Tennis 3 vilket fungerade klockrent.

Har hittat ett flertal inlägg där man haft samma problem men inte hittat något bra svar/workaround för det. Har detta med CFW att göra?

ISOn ligger under ISO i roten.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vilken version av CFW kör du på? 5.03 GEN-A? eller 5.03 GEN-B?

kör på 5.03 GEN-B så ska den starta, annars får du antingen vänta på en nyare CFW eller skaffa en anna PSP som går att flasha rakt av...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Updaterade till GEN-B FULL och nu fungerar samtliga spel.

Tack för all hjälp .

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Varesgod
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0

Custom Firmware 5.03 GEN-C for ChickHEN R2 Released

Hittat några spel som fortfarande inte fungerar med GEN-B tex NBA10, NFL10, TEKKEN6 men så hittade jag nedan ska testa uppdatera när jag kommer hem..

....::::Custom Firmware 5.03 GEN-C for ChickHEN R2 Released::::....
    http://pspslimhacks.com/custom-firmw...ased/#comments

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av shafty Visa Inlägg
    Hittat några spel som fortfarande inte fungerar med GEN-B tex NBA10, NFL10, TEKKEN6 men så hittade jag nedan ska testa uppdatera när jag kommer hem..

....::::Custom Firmware 5.03 GEN-C for ChickHEN R2 Released::::....
    http://pspslimhacks.com/custom-firmw...ased/#comments
    5.50 GEN-D3 är samma men för äldre PSP's, kan säga såhär om Tekken6 iaf, det fungerar hur bra som helst!
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Fråga ang R4V2
    By Marlene77 in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 19:41
  2. Fråga ang. Region kodning.
    By Shadenim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 15:55
  3. Fråga ang CK3.
    By Snusgubben in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 14:41
  4. Snabb fråga ang. flash