Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: VC + komponent = strul ?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Question VC + komponent = strul ?

    Bilden försvinner när man drar igång ett VC spel ? ljudet är där, men bilden bara svart, hade samma problem innan chippning.
    Är det nån inställning eller är det någon update som behövs ? har 3.4E just nu.

    Tror iofs att det även blir likadant med vanliga komposit kablar, men läste nånstans för länge sedan att det hörde ihop med komponent och att det var något man kunde göra för att åtgärda detta. men detta hittar jag självklart inte nu när mitt Wii väl funkar igen.

    Tack för hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har för mig Pendragon har slitit med det problemet, något med att ställa om mellan 50 å 60hz eller nåt för att lura igång det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Japp, har inte hunnit testa den hemma ännu då jag inte orkat när jag kommit hem men kika på min tråd med info fån Nintendo:
    http://www.forum.psxcare.com/support...4&postcount=35

    Fungerar det bra för dig sedan skriv gärna o berätta
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Japp, har inte hunnit testa den hemma ännu då jag inte orkat när jag kommit hem men kika på min tråd med info fån Nintendo:
    http://www.forum.psxcare.com/support...4&postcount=35

    Fungerar det bra för dig sedan skriv gärna o berätta
    fick det inte att funka, testade tom med spelet i deras exempel, problemet är kanske dock att jag inte får upp guiden heller, bara svart i läget där man trycker på "homeknappen" också, ska testa några fler spel. vissa spel funkar dock hela tiden, både på 50 och 60Hz.
    Får testa runt lite, hittar jag på hur man gör så skriver jag här.
    Samtidigt som jag ivrigt kollar här om någon annan grejat detta med framgång:P

Liknande diskussioner

  1. nyinstalerad X2 strul
    By neno in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 21:02
  2. Komponent > VGA sladd för tv anslutning
    By Bajen13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 10:09
  3. Slut på komponent ingångar. vad blir bäst?
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 16:33
  4. Komponent eller HDMI?
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 09:51
  5. skillnad mellan hdmi sladd o komponent??
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •