Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Minneskorts Strul

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0

Minneskorts Strul

Tjena, köpte ett minneskort från psxcare med chickHen inlagt för 2-3 veckor sedan. stött på lite små strul men det löste sig. Nu har nästa problem uppstått. Jag har ju haft spel inlagda men nu när jag tagit bort ett för att lägga in ett nytt så "uppdateras" inte minneskortet utan den säger fortfarande att det är fullt. detta är ganska irriterande. Någon som vet vart problemet ligger?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tömt papperskorgen?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    say what now? på datan? ofcourse det är pspt som är strulet m8

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    som hansi säger, att du inte tömt papperskorgen kan göra att det blir sådär... då datan ligger kvar bara det att du inte kommer åt den, den är typ dold kan man säga... så rensa papperskorgen, fungerar inte det får du väl dyka förbi butiken och be att få kortet omformaterat...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    baah... jag var ju där tidigare idag xD
    jag vet ju hur man formaterar kortet och så om det nu inte är något special sätt ni har i butiken?
    om jag sparar alla filer jag har på pspt (cfwenabler och chickHen och de) och sen formaterar och sen lägger tillbaka. kommer det att funka igen då?
    har förstått det som att det kan bli strul igen eller har jag helt fel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kopiera alla filer på kortet, formattera kortet i psp:ns systemmeny, kopiera tillbaka filerna. Skall inte vara några problem alls.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag är tyvär ingen expert på hur ChickHEN hacket fungerar, men tror man behöver ha vissa speciella bootsectorer eller något sådant, som inte finns där om man formaterar den rakt av... därav mitt tips att dyka förbi butiken så du får det gjort rätt direkt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kopiera alla filer på kortet, formattera kortet i psp:ns systemmeny, kopiera tillbaka filerna. Skall inte vara några problem alls.
    Grymt! det funka. testade oxå erat tips med att tömma papperskorgen... och det funkar... xD alltid det uppenbaraste som är det rätta antar jag xD

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ninjasatan Visa Inlägg
    Grymt! det funka. testade oxå erat tips med att tömma papperskorgen... och det funkar... xD alltid det uppenbaraste som är det rätta antar jag xD
    grattis
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. VC + komponent = strul ?
    By signoff in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:53
  2. Component kabel strul
    By Marcus_86 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 01:04
  3. nyinstalerad X2 strul
    By neno in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 22:02
  4. Strul i juletid