Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Bannad???

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0

Bannad???

Hur kan man veta om man är bannad???

Senast jag spelade p live med min flashade 360 var i höstas 2008, jag undrar om nån vet om min blir bannad direkt om jag kopplar mig mot live....

Tanke var om jag skulle vänta på LT firmware och flasha min konsol och gå ut med den på live utan att blir bannad för att jag har varit ute med den hösten 2008. eller hur långt tillbaka sparar dom loggarna????

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du blir flaggad för ban om du går live med en bannad konsoll, det kan ta runt 30 minuter innan du blir bannad, beror på... men du blir med 99.9% säkerhet bannad om du går live med modifierad konsoll nu
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    men jag undrade om jag blir bannad senare om jag flashar med LT firmwaren fast jag har spelat live för ett år sedan med moddad konsol

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av filmsugen Visa Inlägg
    Hur kan man veta om man är bannad???

Senast jag spelade p live med min flashade 360 var i höstas 2008, jag undrar om nån vet om min blir bannad direkt om jag kopplar mig mot live....

Tanke var om jag skulle vänta på LT firmware och flasha min konsol och gå ut med den på live utan att blir bannad för att jag har varit ute med den hösten 2008. eller hur långt tillbaka sparar dom loggarna????
    Du kan göra som flera andra och registrera konsollen på amerikanska xbox.com och sen trycka request repair och se om du får felmeddelandet.
    Eller registrera den på xbox.com och därefter ringa supporten och fråga om "din kompis box som du ska köpa" är bannad.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Amerikanska sidan är inte tillförlitlig.
    Jag fick en felkod på en omoddad konsoll så den bordfe med den infon vara bannad, skrev in den på svenska Ms o skickade iväg.
    NEmas problemas där förutom garantisigillet som skadades i frakten.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Ok, där ser man.
    Ignorera det jag skrev om den amerikanska sidan.
    Regga på den svenska och ring supporten istället om du vill veta om den e bannad utan att koppla upp mot live.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Ok, där ser man.
    Ignorera det jag skrev om den amerikanska sidan.
    Regga på den svenska och ring supporten istället om du vill veta om den e bannad utan att koppla upp mot live.
    jepp samma sak för mej. Jag reggade min flashade box som jag trodde hade blvit bannad stog error okej då var den bannad . Men sen reggade jag en annan box aldrig flashad aldrig öppnad den fick också error. Så undra om min är bannad ska se när LT kommer
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Någon som vet om man kan vara säker på det där tricket så man kollar om sin 360 är bannad via request a repair fungerar fortfarande?

Syftar alltså på detta:
    To see if your console is banned without logging on:

1. Register (if it is not already) console on Xbox.com
    2. Click "Request a Repair" button
    3. Check the returned URL. If it contains "Errors.aspx?id=54420" console is banned.
    Jag fick nämligen hem min ena flashade box från brorsan idag och jag får ej det felmeddelandet när jag går in och tar "request a repair" på xbox.com. Är denna box med andra ord inte bannad tro?

Detta får jag upp när jag gör proceduren ovan:

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Någon som vet om man kan vara säker på det där tricket så man kollar om sin 360 är bannad via request a repair fungerar fortfarande?

Syftar alltså på detta:

Jag fick nämligen hem min ena flashade box från brorsan idag och jag får ej det felmeddelandet när jag går in och tar "request a repair" på xbox.com. Är denna box med andra ord inte bannad tro?

Detta får jag upp när jag gör proceduren ovan:
    troligen så att du kör på FEL sida, prova att köra på den amerikanska xbox.com, alla sidorna ligger nämligen under domänet "xbox.com" det fungerar inte till 100%, men det är en ganska stark indikering på om du är bannad eller ej...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    troligen så att du kör på FEL sida, prova att köra på den amerikanska xbox.com, alla sidorna ligger nämligen under domänet "xbox.com" det fungerar inte till 100%, men det är en ganska stark indikering på om du är bannad eller ej...
    Aha okej.. Körde på United Kingdom innan. Körde via USA nu och kom tyvärr till http://support.xbox.com/support/en/u....aspx?id=54420 (Error This service is temporarily unavailable. Please try back again later.)

Men men gött att veta detta nu innan man kopplar upp boxen så jag kan använda alla funktioner i den fortfarande

Ska bara komma på hur jag spärrar boxen totalt från att komma ut på nätet nu då men ändå funka som mediaserver i mitt hemnätverk..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Aha okej.. Körde på United Kingdom innan. Körde via USA nu och kom tyvärr till http://support.xbox.com/support/en/u....aspx?id=54420 (Error This service is temporarily unavailable. Please try back again later.)

Men men gött att veta detta nu innan man kopplar upp boxen så jag kan använda alla funktioner i den fortfarande

Ska bara komma på hur jag spärrar boxen totalt från att komma ut på nätet nu då men ändå funka som mediaserver i mitt hemnätverk..
    en person här på forumet tipsade om att du kan byta DNS 1/2 till något helt fake... och köra... typ... vissa routrar har även inbyggda funktioner för att blockera en maskin att komma ut på nätet externt, och då enbart fungerar internt... men lättaste är egentligen att köra med boxen kopplad till ett nätverk som inte har ngn kontakt med internet i huvudtaget
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    en person här på forumet tipsade om att du kan byta DNS 1/2 till något helt fake... och köra... typ... vissa routrar har även inbyggda funktioner för att blockera en maskin att komma ut på nätet externt, och då enbart fungerar internt... men lättaste är egentligen att köra med boxen kopplad till ett nätverk som inte har ngn kontakt med internet i huvudtaget
    Vill inte vara petimeter men om du tar bort DNS, så stoppar du bara anrop som använder sig av DNS, inte säker på hur boxen funkar här. Om du däremot tar bort Gateway-inställningen så kan inte boxen skicka trafik utanför subnätet.

det enda säkra för att vet om man är bannad eller inte är att ringa support

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av The Game Visa Inlägg
    det enda säkra för att vet om man är bannad eller inte är att ringa support
    jag har ringt dom men dom vägrar att ge ut info om nån konsoll om den är bannad eller ej.. det får dom inte prata om säger dom..

Liknande diskussioner

1. Är du bannad? Skriv här då.
    By ola931 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 13:54
  2. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 16:02
  3. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 22:54
  4. Bannad från Live an game update?
    By Zar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 13:28
  5. Flytta hd från bannad 360 till ny
    By _nobody_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 12:25

Bookmarks