Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Brickad wii?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Brickad wii?

En polare blev ombedd av en jobbkompis att uppgradera deras wii, då de inte har internet själva. Han påpekade att han aldrig behövt uppgradera sin maskin över nätet, utan endast uppgraderingar som finns på skivorna för att få nya spel att fungera. Jobbkompisen envisades med att 'deras son minsann hade hört att man skulle ha den senaste uppgraderingen för att ALLA spel ska fungera', så maskinen skulle visst uppgraderas. Min polare kopplade upp deras wii på nätet och uppgraderade till senaste firmware på nintendos hemsida. Han startade om konsollen när han var klar, för att se så inget hade gått fel. När jobbkompisen kom hem och skulle spela fungerar inte disk-channel längre, varken wii eller gamecubeskivor känns igen, oavsett original eller backupper som fungerat tidigare. Själva maskinen startar och han ser alla channels, men den kan inte läsa skivorna längre. Jobbkompisen har sagt att de hade wiikey vilket blev isatt för några år sedan, så det är antagligen V1.
    Har han brickat konsollen eller det är nåt vanligt fel med wikey och senaste firmware till wii?
    Kan man göra nåt åt detta för att få igång den igen?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Börja med att lägga in senaste uppdateringen som finns till wiikey1...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Ok, tackar.
    Trodde inte att chippet styrde även originalspel, utan endast gick in när bootsektorer inte hittades på skivan på t.ex. backupper.
    Är det 'wiikey.1.9s.PAL' som är senaste?
    Får se om jag får tag i polaren ikväll..
    Återkommer
    Tack igen så länge
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Ville bara uppdatera denna tråd om hur korkade folk är.
    Jag ringde min polare om svaret här, och bestämde att jag skulle köra till honom på tisdag med updaterings-, och config-skivan. Han ringde jobbkompisen igår och fick hem hans wii så vi skulle kunna uppdatera det på tisdag. När jobbkompisen hade kört kopplade han in och startade upp konsollen för att se så inget annat hänt, och den klagade direkt att den inte kunde läsa skivan. Han tryckte då på eject, och gissa vad!! SKIVAN SATT PÅ FEL HÅLL!
    När han vände på skivan startade spelet direkt. Han testade då med en backup och den fungerade utan problem. Hur fan kan folk vara så jävla dumma att de inte provar att vända skivan om det helt plötsligt inte kan läsa skivor längre.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    hehe...

Gott att det fungerar dock

Bjerlk

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    hehe påminner lite om min förra bil, köpte den helt ny men den tände bara på 3 cylindrar, den var inne på verkstad 3 gånger för detta där de bla.a. bytte cpustyrenhet etc. men ingenting hjälpte till sist ledsnade jag på märkesverkstaden och lämnade den på den lokala bilverkstaden och gisdsa vad felet var!!!
    mellanrummet på ena tändstiftet var för litet, troligen hade han som monterade dom på fabrik tappat det i golvet eller liknande.

Snacka om korkade personer tändstiftet är ju det första man kollar, men det e klart kanske var så att dom inte tänkte på detta då bilen var helt ny *S*

Liknande diskussioner

1. Brickad Wii
    By dancel in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 12:00
  2. Wii brickad?
    By bangon in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 09:56
  3. Är min Wii brickad???
    By Dannie in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 13:06
  4. Brickad wii och garanti
    By mattias80 in forum Nintendo WII - Allmänt