Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Lite frågor

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0

Lite frågor

Hej.
    Ny här och ny med Wii.

har några frågor och hoppas att jag kan få svar.
    Efter att ha softmoddat mitt wii så försökte jag ju få igång ngt spel vilket inte gick. Wii Sport Restort tror jag det va. Det vill bara inte.
    Testade då att lägga ner Summer Athletics på usb vilket då funkade tänkte väl bara att jipp kan säkert lägga på Sport resort på Usb minne med och få det att funka. Där hade jag fel.
    Är det någon skillnad på dom olika spelen i kopieringsskydd eller är det så att alla spel inte funkar i softmod?
    Inte för att det är ett problem i sig för den ska givetvis chippas när jag fåt tid och pengar över.

Sen en annan fråga.
    Är ju lite bortskämd med Mediacenter för Xbox(Anledningen till att den står kvar). Finns det någon liknade programvara för wii. Tänkte för filmtitning och musikspelande. Känns ju ganska meningslöst att ha den gamla boxen kvar då.

Tacksam för svar.
    Mvh
    Christer

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Kan inte svara på första frågan men den andra ... Det finns tyvärr idagsläget ingen Mediaspelare till WII för som läget är så går det inte köra osignerad kod med Kernel Access och det är ett måste. Tycker du ska köra vidare på din gamla Xbox XBMC är ju så oerhört bra så det finns inte något annat som ens kommer i närheten inte ens Popcorn Hour eller Twix ... Vi får hoppas det kommer nån mediaspelare till WII eller XBOX i framtiden för jag saknar faktiskt stöd för HD upplöst på min gamla ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    När det gäller fråga 1 så kan jag inflika att det kan vara så att spelet i fråga kräver en uppdatering av ditt firmware för att fungera. Typ kräver 4.1 och du har 3.4 eler något liknande...

Och USB loaders blokerar ju automatiskt uppdateringar vilket gör att den inte kan starta...

Annars kan det vara att det spelet kräver att du aktiverar 002 error korrigeringen för att inte bara få svartskärm vid start. Finns i options...

Bjerlk

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Har jag inte fel för mig angående Wii Sport Restort, så måste du köra med dolfilen från SD-kortet första gången tills videosekvensen har spelats upp, sen skall du välja från imagen. Detta även om du spelat det tidigare från skiva. Dessutom måste du ha motion plus-tillbehöret också.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

1. Lite newbee frågor....
    By Deltajesus in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 22:00
  2. Frågor om uppdatering o NTSC-spel o lite annat...
    By Miyumi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 16:33
  3. Lite frågor om Slim!
    By dingo123 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 10:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner