Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Microsoft flashar nand på bannad box?!?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19

    Microsoft flashar nand på bannad box?!?

    Jag fick min box bannad i vågen nu nyligen.
    För några veckor sedan så uncripplade jag min hdd för att kunna installera spela på hdd:n.
    Jag har min box kopplad med en nätverkssladd pga. att jag spelar lite på Klink Kai lite då och då, men jag har aldrig försökt koppla upp mig emot xbox live igen.

    Men igår när jag ville installera ett gammalt spel på hdd:n så var det stopp. Det gick inte.
    Så jag kopplade åter boxen till min lpt-port och läste ut nand och jämförde med min orginalbackup. De var olika!
    Jag har läst att spelen(skivorna) kan innehålla vilka boxar som är bannade, (och antagligen på så sätt också göra om cripplingen av hdd:n??)
    Men jag har inte kört några nyare spel så det borde inte inverka.

    Har Microsoft alltså utan att jag är uppkopplad till Live varit inne i min xbox och flashat mitt nand? Vad tror ni?

    Eller finns det någon annan förklaring?

    Kan tillägga att jag flashat om så jag åter kan installera spelen till hdd:n. Får nog bli en write protect-mod på boxen snart, med en brytare.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Fick detta svar av Swizzy i annan tråd där jag felpostade frågan:

    "det är troligtvis så att du råkat ut för dold traffik, det du behöver göra är att fixa så att din 360 INTE har anslutning till nätet alls, XLink KAI fungerar på så sätt att den använder datorn som "server" vilket betyder att all information går igenom datorn till Xboxen, så boxen behöver inte själv ha någon internet anslutning... ändra DNS så att dom är HELT fel... resten låter du vara, annars kommer den inte åt att kontakta din dator...

    ett annat tips är att helt blockera den via Routern... jag vet inte själv om det verkligen fungerar, men kan göra det... testa"

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Det jag tycker är det värsta är att M$ tar sig friheten att gå in i min box utan min tillåtelse. Är jag inte uppkopplad mot live så skall de banne mig inte grejja med min xbox.
    Borde väl vara lite olagligt. Eller?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Prova dra det med konsumentombudsmannen men iochmed att du köpt din konsoll har du godkänt deras eula och förvisso har du inte skrivit under något så kan det vara svårt för dem att motbevisa det

    Åker du med flaskt busskort kan ordningsvakterna avvisa dig
    Lite samma med deras tjänster.

    Sen att de låser din HDD tycker även jag är fel.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Jo men om jag inte försöker använda xbl så skall ju inte M$ in och rota.
    Skall Dell, HP och andra datortillverkare kunna gå in och ändra i en dator för att du har modifierat mjukvara i den?! Det är ju lite av samma sak.
    Vad jag gör med min xbox är upp till mig, och att jag har den inkopplad till internet betyder inte att M$ har ett ok att gå in där och rota.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Jo men om jag inte försöker använda xbl så skall ju inte M$ in och rota.
    Skall Dell, HP och andra datortillverkare kunna gå in och ändra i en dator för att du har modifierat mjukvara i den?! Det är ju lite av samma sak.
    Vad jag gör med min xbox är upp till mig, och att jag har den inkopplad till internet betyder inte att M$ har ett ok att gå in där och rota.
    det är helt klart fel av dom att förstöra din box på nytt pga att du har boxen ansluten till en router som är ansluten till internet, annat är det om du försöker använda tjänsten på nytt... som pendragon säger, kolla med KO och hör med dom om det verkligen får gå till såhär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Ah shit, har tänkt skaffa en 360... börjar luta mig åt att inte köpa en. :S

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zelxi Visa Inlägg
    Ah shit, har tänkt skaffa en 360... börjar luta mig åt att inte köpa en. :S
    om du tänker lira online, eller i huvudtaget vara online, vänta på iXtreme LT, den ska vara livesäker... hoppas vi på iaf... om inte så köper du en original box och kör med på live, du kan då även ha en flashad offline box... som du enbart använder offline och spelar backups på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om du tänker lira online, eller i huvudtaget vara online, vänta på iXtreme LT, den ska vara livesäker... hoppas vi på iaf... om inte så köper du en original box och kör med på live, du kan då även ha en flashad offline box... som du enbart använder offline och spelar backups på...

    Aha, jag trodde microsoft bannade en för att man "bröt" mot någon regel eller ngt annat. Har inte tänkt flasha så jag antar att det är lungt

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Kan man uncrippla med någon av dom 2 secdata som finns kvar i nanden även om microsoft har tagit bort den tredje (som tydligen ska användas)?

    Annars kan jag sätta upp ett varningens finger att man ska inte uppdatera dashboarden nå mer genom nått spel eller nått, om man tänkt uncrippla sen..
    eftersom M$ skriver över / raderar secdata.bin i bannade boxar i nya uppdateringar.

    försökte få fram nått definitivt i en annan tråd här, men den här verkar lämpa sig bättre

    //Jocke

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det går inte att använda någon av dom om inte findsecdata tycker att du ska göra det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag köpte ju en livebannad 360 för flera år sedan men har aldrig haft problem att installera spel på disken trots det. Är det bara "nybannade" 360:s som denna funktion försvinner på? Jag trodde alla bannade skulle förlora denna förmåga..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jag köpte ju en livebannad 360 för flera år sedan men har aldrig haft problem att installera spel på disken trots det. Är det bara "nybannade" 360:s som denna funktion försvinner på? Jag trodde alla bannade skulle förlora denna förmåga..
    Bara (Nybannade) får den sektorn i Nand sönderskjuten så man förlorar den förmågan ja.

    Du kan fortfarande spela spel som vanligt på din bannade 360 förutom att spla mot kompisar online eller titta på film.
    Spara sparfiler i spel skall fungera enligt uppgift, du förlorar bara förmågan att kunna lägga dina spel på HDD o boota med skivan.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bara (Nybannade) får den sektorn i Nand sönderskjuten så man förlorar den förmågan ja.

    Du kan fortfarande spela spel som vanligt på din bannade 360 förutom att spla mot kompisar online eller titta på film.
    Spara sparfiler i spel skall fungera enligt uppgift, du förlorar bara förmågan att kunna lägga dina spel på HDD o boota med skivan.
    Ok tack.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. Ej bannat live konto på en flashad box?
    By kinesjohan in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 09:37
  2. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  3. bannad box och nedladdingsbara exp.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:01
  4. Bannad box - bannad HD?
    By Max360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 21:22
  5. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 16:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •