Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 41

Diskussion: Köpa utländsk Psp?!?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15

    Köpa utländsk Psp?!?

    Hej alla.

    Jag hade tänkt att köpa ett psp slim och har fått tag på ett begagnat som redan är flashat. Kruxet är bara att den är köpt i Dubai för ca 1 år sen. Han säger att det är "gen 5.51" på den i nu läget och fungerar felfritt, han har bara haft problem med endast 1 spel som han inte fick att funka ifrån minneskortet. Priset på denna är endast 700:-. Är det värt att köpa den eller är det bättre att köpa en ifrån Sverige? Är det verkligen någon skillnad på utländska och svenska Psp:n?

    Har även en Psp 2000 med version 5.00 m33-3 som jag kan köpa, och det följer endast en laddare med. Vad är rimligt pris för denna konsol tro?

    Om jag nu köper en annan Psp slim som inte är flashad ännu, vilken ska ja gå på då. Psp 2000 eller 3000? Vad behöver jag vara uppmärksam på vid köpet?

    Är väldigt tacksam för snabbt svar. Jag är faktist en gammal Psp torsk som har en gammal Phat liggandes hemma som är trasig, men det var för ca 2 år sen jag höll en Psp i handen så jag är lite lost i denna djungel av nya versioner och flashningar. Som sagt är väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig.

    Mvh OvE
    Last edited by OvE_mw; 2009-12-15 at 04:03.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är ingen skillnad alls på utländska och svenska PSP's, skillnaden är egentligen bara laddkabeln som följer med... priset är väl hyffsat ok, men jag undrar vart han fått tag på "gen 5.51" senaste CFW är 5.50 GEN-D2 vad jag vet...

    jadu, jag är kass på att sätta pris på konsoller... så det får någon annan svara på

    om du ska köpa en ny PSP 2000/3000 ska du tänka på att inte ha OFW högre än 5.03 (på 3000, och 2000 om det har V3 moderkortet...) dessa går nämligen inte att flasha ordentligt utan man kör något som heter "ChickHEN" som får PSP'n att mer eller mindre hänga sig, och då starta vissa bootsektorer som gör att du kan ladda CFW från minneskortet och köra på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Ja precis, det undrade jag oxå efter att ha läst lite i forumet om vilka CFW som finns ute, jag har inte sett nån 5.51 än så länge. Hoppas han menade 5.01 ist. Jag får fråga honom Han sa dock att han hade uppgraderat den hemifrån via Wifi elle nått via nån sida för flashade psp´s.

    Om jag nu köper en ny/beg psp så ska ja bara tänka på att den har en OFW som högst är 5.03 hur som helst för att kunna köra ordentligt alltså. Lika bra att ha det att gå på

    Skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig på pris frågan

    Tack Swizzy för hjälpen, har sett nu i forumet att du är en lite av en support snubbe som kan hjälpa en med lite vad som helst Det uppskattas av många

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    Tack Swizzy för hjälpen, har sett nu i forumet att du är en lite av en support snubbe som kan hjälpa en med lite vad som helst Det uppskattas av många
    jag försöker alla mina svar är inte dom bästa, även jag har fel ibland...

    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    Om jag nu köper en ny/beg psp så ska ja bara tänka på att den har en OFW som högst är 5.03 hur som helst för att kunna köra ordentligt alltså. Lika bra att ha det att gå på
    Ja, det låter som en bra plan såvida du inte tänker köpa en beg PHAT, då spelar det ingen större roll, då ska du bara se till att den i huvudtaget fungerar (åtminstone följande: knapparna, Minneskortsläsaren, displayen och självklart batteri!)

    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    Ja precis, det undrade jag oxå efter att ha läst lite i forumet om vilka CFW som finns ute, jag har inte sett nån 5.51 än så länge. Hoppas han menade 5.01 ist. Jag får fråga honom Han sa dock att han hade uppgraderat den hemifrån via Wifi elle nått via nån sida för flashade psp´s.
    hör med honom, du får väl se vad du får för svar, dom senaste mjukvarorna heter 5.50 GEN-D2 (1000/2000, ej V3) och 5.03 GEN-B (2000 v3/3000)
    Last edited by Swizzy; 2009-12-15 at 12:53.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Hehe som sagt, ett svar e alltid ett svar. Och de uppskattas verkligen ifrån oss lite "noobs"

    Jag har ringt honom å kolla om det verkligen va den versionen, han va dock inte hemma så han skulle kolla upp det ikväll kl 20. Återkommer då med hans svar.

    Vill fortfarande få nått svar på om va man kan ge för pris på den andra psp´n, det skulle vara tacksamt iaf
    Last edited by OvE_mw; 2009-12-15 at 16:13.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Ingen mer som kan hjälpa mig tro, vore väldigt tacksamt

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Jag har nu fått mer information ang den först nämnda psp´n. det är version "5.50 gen a" på den, men han säger att när han trycker på select så står de "5.51 gen VSH meny". Går det att få ner den till 5.03 igen eller är det helt kört? Om det inte går att ändra, vilka spel kan jag spela på den i nu läget? kan jag spela fifa10 t.ex. Tacksam för svar

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    Jag har nu fått mer information ang den först nämnda psp´n. det är version "5.50 gen a" på den, men han säger att när han trycker på select så står de "5.51 gen VSH meny". Går det att få ner den till 5.03 igen eller är det helt kört? Om det inte går att ändra, vilka spel kan jag spela på den i nu läget? kan jag spela fifa10 t.ex. Tacksam för svar
    du kör 5.50 GEN-D2 på den, då denna beviseligen är flashbar rakt av
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    så det är en bra konsol, tycker du jag ska köpa denna då?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Japp, hade jag haft pengar hade jag köpt den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Tack så jätte mkt för hjälpen Swizzy. Du är min räddare i nöden Jag återkommer säkert till detta forum då det står en hel del som kommer att hjälpa mig. Återigen ett stort TACK
    Last edited by OvE_mw; 2009-12-15 at 23:09.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Swizzy om man får be?

    nej menne, tanka 5.50 GEN-D och 5.50 GEN-D2 från min sida så lägger du in dom, först 5.50 GEN-D sen 5.50 GEN-D2, då kommer du kunna spela ALLA spelen som finns ute till PSP i dagsläget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Oj sry, du vet i stundens hetta så kan även dom stora göra fel

    Ok det är bara å lägga in på minneskortet så att säga eller behöver jag göra nått speciellt?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    5.50 GEN-D3 är ute nu..sägs kunna spela upp de senaste spelen

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    Oj sry, du vet i stundens hetta så kan även dom stora göra fel

    Ok det är bara å lägga in på minneskortet så att säga eller behöver jag göra nått speciellt?
    du lägger dom på minneskortet, exakt så som dom ligger i rar filerna, (5.50 GEN-D ska du ha 1 fil och en mapp [PSP] 5.50 GEN-D2 ska du bara ha mappen [PSP], lägg dessa i roten på minnet, alltså direkt när du kommer in på minnet ska dessa ligga, INTE i någon undermapp!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zelxi Visa Inlägg
    5.50 GEN-D3 är ute nu..sägs kunna spela upp de senaste spelen
    trevligt, det har jag missat faktiskt, ska ta en titt och se om det är något att ha
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du lägger dom på minneskortet, exakt så som dom ligger i rar filerna, (5.50 GEN-D ska du ha 1 fil och en mapp [PSP] 5.50 GEN-D2 ska du bara ha mappen [PSP], lägg dessa i roten på minnet, alltså direkt när du kommer in på minnet ska dessa ligga, INTE i någon undermapp!)
    Ok låter väldigt enkelt mot va man va tvungen å göra på 3.40 tiden :P Jag återkommer när jag fått psp´et, får den på julafton

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    Ok låter väldigt enkelt mot va man va tvungen å göra på 3.40 tiden :P Jag återkommer när jag fått psp´et, får den på julafton
    ok, nytt tips: lägg in CFW 5.50 GEN-D3 istället, den kom igår
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ok, nytt tips: lägg in CFW 5.50 GEN-D3 istället, den kom igår
    Hehe ok will do so, men ska ja köra dom stegvis (D,D2 å sen D3) eller kan ja lägga in D och sedan direkt till D3??

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan köra in D3 direkt D2 var bara en liten patchning från D...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    ok tackar för hjälpen å tipset

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    vet du vad som e nytt på d3 ?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    bland annat att den ska ladda fake kort bättre, det vill säga kort som laddas långsammare än vanligt... och även support för dom absolut senaste spelen, och nu även internet update (GEN tror jag det är dom kör på då...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Jahopp, så va julen kommen och övver rätt snabbt. Själv så hämtade man upp sin egna lilla julklapp till sig själv, som man nu även har fixat till den senaste versionen tack vare Swizzys hjälp Stort tack till dig.

    Nu kommer vi till det roliga. Har ni några coola/roliga spel att rekommendera?
    Dom jag har nu är:

    Fifa 10
    Assasins Creed Bloodlines
    F1 2009
    Lego Indiana Jones 2
    Need for speed Shift
    Tekken 6
    R-Types Tactics II...

    Jag gillar lite allt möjligt så kom gärna med förslag

    Samt nån som vet några coola teman å flashiga ljud etc etc :P Hör gärna av er oxå.

    Mvh OvE
    Last edited by OvE_mw; 2009-12-25 at 22:12.

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    Jahopp, så va julen kommen och övver rätt snabbt. Själv så hämtade man upp sin egna lilla julklapp till sig själv, som man nu även har fixat till den senaste versionen tack vare Swizzys hjälp Stort tack till dig.

    Nu kommer vi till det roliga. Har ni några coola/roliga spel att rekommendera?
    Dom jag har nu är:

    Fifa 10
    Assasins Creed Bloodlines
    F1 2009
    Lego Indiana Jones 2
    Need for speed Shift
    Tekken 6
    R-Types Tactics II...

    Jag gillar lite allt möjligt så kom gärna med förslag

    Samt nån som vet några coola teman å flashiga ljud etc etc :P Hör gärna av er oxå.

    Mvh OvE
    Little Big Planet kul spel för de mindre och de äldre , Buzz frågesport lite kul:P
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Ska checka in Little big planet tack för tipset.

    Några fler som kan rekommendera några roliga spel? Vill gärna ha nått bra tema med fräna bakgrundsbilder å ljud oxå som sagt :P Så kom med förslag.

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    Ska checka in Little big planet tack för tipset.

    Några fler som kan rekommendera några roliga spel? Vill gärna ha nått bra tema med fräna bakgrundsbilder å ljud oxå som sagt :P Så kom med förslag.
    Men ett tips lägg in CFW 5.50 GEN-D3 för att få igång de nyaste spelen

    Länk med download: http://www.psp-hacks.com/file/1873

    Ett till kul spel är ju LocoRoco
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    42
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Men ett tips lägg in CFW 5.50 GEN-D3 för att få igång de nyaste spelen

    Länk med download: http://www.psp-hacks.com/file/1873

    Ett till kul spel är ju LocoRoco
    Tjoo, har redan den senaste CFW på mitt lir ju men tack för tipset ändå.

    LocoRoco har ja testat redan och vart rätt så besviken på det faktist. Ingen annan som har nått kul att dela med sig?

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av OvE_mw Visa Inlägg
    Tjoo, har redan den senaste CFW på mitt lir ju men tack för tipset ändå.

    LocoRoco har ja testat redan och vart rätt så besviken på det faktist. Ingen annan som har nått kul att dela med sig?

    Va gillar du för spel?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Köpa PSP
    By abox in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:19
  2. PSP 3000 Köpa eller vänta?
    By ett-noll in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 13:11
  3. Ska kanske köpa psp behöver svar några frågor
    By Goku_93 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 59
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 13:20
  4. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  5. Köpa PSP för att nergradera?
    By PiGGELiN in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 09:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •