Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Arcade vs Elite

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    21

    Arcade vs Elite

    Undrar om man behöver hårddisken på Elite versionen om man BARA ska spela på boxen, dvs inte lägga in film eller musik eller nått, eller om det räcker med en Arcade.

    Det enda jag kunde komma på är ifall det kommer patchar till spelen? kommer det sånna?

    Vanliga saves antar jag får gott om plats på 256MB?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Man klarar sig gott utan hd om man bara spelar ja.
    Men det kanske kan vara gott att installera spelen man spelar mest för lite snabbare laddningstider, och bra att ha i framtiden när man förhoppningsvis kan lägga hela spelen på disken o slippa ljudet från den där dvd'n

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    ang boxarna

    hej.-.- kan säga som så att en arcade utan hdd är liksom som typ helt värdelös eftersom man ska tanka hem uppdateringar till spelen plus att du kanske vill installera spelena på hdd och då sliter man inte på läsaren nån ting i princip.. spelet måste ligga i för spelet startar via skivan som sen hddn tar över så läsaren stannar helt..startar igen när man ska stänga av spelet om man ska ut till dashboarden igen..rekommenderar dig att köpa en elite.. har man redan hdd på 20 60 lr 120gb så är väl arcade ett bra alternativ men skillnmaden på tillbehören är enorma också.. köper du en arcade får du bara med scart adapter d.v.s att du inte kommer åt någon sm helst HD upplösning och det SUGER bäverpung kan jag säga..!!!

    mvh

    MICKEMAN

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    16
    Hårddisken är också förbannat bra för spel som t.ex GTA IV och NFS osv som är helt ospelbara om man inte lägger in dem på hdd'n först.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Micke78 Visa Inlägg
    hej.-.- kan säga som så att en arcade utan hdd är liksom som typ helt värdelös eftersom man ska tanka hem uppdateringar till spelen plus att du kanske vill installera spelena på hdd och då sliter man inte på läsaren nån ting i princip.. spelet måste ligga i för spelet startar via skivan som sen hddn tar över så läsaren stannar helt..startar igen när man ska stänga av spelet om man ska ut till dashboarden igen..rekommenderar dig att köpa en elite.. har man redan hdd på 20 60 lr 120gb så är väl arcade ett bra alternativ men skillnmaden på tillbehören är enorma också.. köper du en arcade får du bara med scart adapter d.v.s att du inte kommer åt någon sm helst HD upplösning och det SUGER bäverpung kan jag säga..!!!

    mvh

    MICKEMAN
    Både Elite och Arcade har samma komposkitvideokabel + scartadapter i paketet numera. Tanken är väl att man skall köra HDMI och köpa till en sådan kabel. Så både komponentvideokabeln och HDMI-kabeln har utgått ur "det-man-brukar-få-med-i-lådan"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    För att få tillgång till alla bilarna i Forza Motorsport 3 måste man ha en HDD. Så mitt råd är att skaffa en Elite. Enda anledningen till att köpa en Arcade är om man redan har allt sedan innan.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Okej, då blire en Elite!
    tack för svaren

Liknande diskussioner

  1. Sänka pris på Elite?
    By AshTray in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 16:56
  2. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:00
  3. 360 elite - visuella spår efter flashning?
    By inzane in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 16:50
  4. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •