Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Rådfråga ang Ban

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0

Rådfråga ang Ban

Tjena alla glada!

Här är en n00b inom flashing och har en enkel fråga,
    Jag har en xbox360 med iX 1.51, har inte haft den uppkopplad i sommras pga
    att jag inte haft internet, när jag väl fick internet igen så hade banvågen dragit igång och jag vänta med att koppla upp min konsol. Nu kom det så många häftiga titlar som jag ville spela men som vägrade starta med iX 1.51 så jag valde tillslut att patcha ner dem till wave3 kompatibel med 1.51...

Kommer det vara kört för mig att spela live i framtiden om det skulle komma en ny firmware? är det värt att koppla upp konsolen? vill ju inte förlora media center och andra roliga funktioner så då spelar jag hellre offline i framtiden om min konsol kommer bli bannad när jag kopplar upp..

tack på förhand!

mvh

Viktor

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Du kan göra som flera andra och registrera konsollen på amerikanska xbox.com och sen trycka request repair och se om du får felmeddelandet.
    Den metoden är däremot inte helt 100.

Eller registrera den på xbox.com och därefter ringa supporten och fråga om "din kompis box som du ska köpa" är bannad.

Om de säger ja, så är den flaggad för ban och du borde inte koppla upp dig.
    Säger de nej så borde du vänta på ny fw, och helst inte spela några brända spel alls innan dess, finns ju möjlighet att saker loggas offline
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av sweetmelodies89 Visa Inlägg
    Tjena alla glada!

Här är en n00b inom flashing och har en enkel fråga,
    Jag har en xbox360 med iX 1.51, har inte haft den uppkopplad i sommras pga
    att jag inte haft internet, när jag väl fick internet igen så hade banvågen dragit igång och jag vänta med att koppla upp min konsol. Nu kom det så många häftiga titlar som jag ville spela men som vägrade starta med iX 1.51 så jag valde tillslut att patcha ner dem till wave3 kompatibel med 1.51...

Kommer det vara kört för mig att spela live i framtiden om det skulle komma en ny firmware? är det värt att koppla upp konsolen? vill ju inte förlora media center och andra roliga funktioner så då spelar jag hellre offline i framtiden om min konsol kommer bli bannad när jag kopplar upp..

tack på förhand!

mvh

Viktor
    Det finns rykten som säger att boxen sparar viss data och skickar när du går live, detta kan orsaka ban för din del om du väljer att köra med en nyare firmware senare som då förhoppningsvis är livesäker, säkrast för din del är att helt enkelt köra offline på den här konsollen och köpa dig en annan för online spel
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Ang. Ban vågen.
    By niino in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 13:21
  2. Fråga ang BAN och HDD!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 16:51
  3. jävligt puckat? (ang ban av live)
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 22:56

Bookmarks