Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 72

Diskussion: Wiikey2 update 1.3

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av daydreamer Visa Inlägg
    Hur vet jag vilket chip jag har?
    Har ingen aning, Förträngt det trots att den är chippad på PSXcare.
    Okey om det är gjort för 2 år sen, men det är gjort I SOMRAS?
    Hur i hela hel***e kan man vara så senil?
    Men ni kanske vet vilket chip som ni rekommenderade då?
    Jag köpte chip efter era rekommendationer...
    Som jag redan skrivit åt en annan besökare...bränn ut och starta uppdateringen. Den säger ifrån om du har något annat än ett Wiikey 2.

    Har du en flatkabel som sticker ut någonstans och sedan är fasttejpad på din wii så har du ett argon, infectus eller d2pro...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #32
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Hemskt ledsen, Blev så exalterad så det nästan kladdade i kalsingen =)
    Nu har jag dock ett annat problem, Jag får inte hem filen, Den finns inte på hemsidan..

    "The requested URL /static/downloads/wiikey2/wk2EurV1.3.tar.bz2 was not found on this server. "

    Känner mig allmänt blåst!
    Filen fanns ju i forumet...
    Last edited by daydreamer; 2009-12-27 at 20:21.

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Hmmm... Verkar inte funka.. Den säger direkt när jag startar att jag ska ta ur skivan..
    Vilka chip körde ni till Wii i somras?

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ladda ner filen och körde in skivan i mitt wii. Men den säger bara "no wiikey2 was found" eller nått liknande i den stilen. Jag köpte mitt Wii i sommras med wiikey2.

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av daydreamer Visa Inlägg
    Hmmm... Verkar inte funka.. Den säger direkt när jag startar att jag ska ta ur skivan..
    Vilka chip körde ni till Wii i somras?
    Kolla ditt kvitto...

    Vi har wiikey, wiikey2, d2pro, argon, infectus, drivekey och säkert några till...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dennis_j Visa Inlägg
    Ladda ner filen och körde in skivan i mitt wii. Men den säger bara "no wiikey2 was found" eller nått liknande i den stilen. Jag köpte mitt Wii i sommras med wiikey2.
    Står det Wiikey2 på kvittot?

    Köpte du av oss?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Står det Wiikey2 på kvittot?

    Köpte du av oss?
    Nej, jag köpte det av någon annan. Finns det något sätt att kolla vilket chip man har förutom att öppna upp konsolen?

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man kan ju gissa sig fram genom att köra config/upgradeskivor för olika chip.

    Nog pratat om det i DEN HÄR tråden, för hade du haft ett Wiikey 2 chip så hade uppdateringen fungerat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Varför funkar ej länkn till uppdateringen av wiikey 2 ??

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jakupi Visa Inlägg
    Varför funkar ej länkn till uppdateringen av wiikey 2 ??
    Laddar du ner direkt från vårt forum skall det fungera.

    Om det inte fungerar från wiikey.cn så är det inte HÄR du skall fråga, maila wiikey.cn istället för vi har INGEN support för hur deras hemsida fungerar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hmm något wiikey 2 satt där dock ej i wii utan ett sunkey undra vad det e för skit chipp

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av daydreamer Visa Inlägg
    Hmmm... Verkar inte funka.. Den säger direkt när jag startar att jag ska ta ur skivan..
    Vilka chip körde ni till Wii i somras?
    Ställer mig i skamvrån & skär mig själv i armen med den noname DVD-R som jag brände Updaten på vid första försöket...

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Version 1.3

    Hej!

    Det går inte att ladda filen varken från forumet eller från wiikey.cn!

    Finns det ngn som möjligen har kvar sin fil och vill dela med sig av den?
    Skulle bli väldigt glad om det finns eller kanske en bra länk till en sida där den finns kvar!

    Tack på förhand!

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av DjSpirit Visa Inlägg
    Hej!

    Det går inte att ladda filen varken från forumet eller från wiikey.cn!

    Finns det ngn som möjligen har kvar sin fil och vill dela med sig av den?
    Skulle bli väldigt glad om det finns eller kanske en bra länk till en sida där den finns kvar!

    Tack på förhand!

    Samma problem här. Länken funkar inte på wiikey.cn och på länken här så stannar laddningen på 99%.

    =(

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av holypinjong Visa Inlägg
    Samma problem här. Länken funkar inte på wiikey.cn och på länken här så stannar laddningen på 99%.

    =(
    Testade ladda ner filen från forumet, går snabbt första 99% sedan tog det 30 sekunder utan att något hände, sedan blev nerladdningen klar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    HANSI!

    Vart hittar jag den länken du testade!?

    Tack på förhand!

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av DjSpirit Visa Inlägg
    HANSI!

    Vart hittar jag den länken du testade!?

    Tack på förhand!
    Första inlägget i denna tråd....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    funkar ej...

    Jag har ett Wii som jag köpte av PSXCare för ungefär ett år sedan. Jag har väntat på denna uppdatering och tankade ner EU releasen. packade upp den utan problem och brännde ner den på en DVD skiva med ImgBurn precis som jag gjort med alla andra tidigare spel.

    Bränningen fungerade och det finns några små filer på skivan. Jag startar mitt Wii, går in i disc channel, sätter i skivan. Och sedan så dröjer det 10-15 sek och sedan får jag "unable to read disc". Jag provade att starta om maskinen. Samma sak. Jag provade därför att tanka ner den direkt från wiikeys hemsida. Gjorde samma sak och resultatet blev det samma. Jag kan stoppa i alla mina gammla spel och de fungerar felfritt. Vad gör jag för fel?

  19. #49
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Kan det bero på vilken firmware man har? Jag vill minnas att jag sitter på v 3.4E

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Laddade hem uppdateringen på WiiKeys hemsida och packade upp den. Brännde den på en verbatim dvd-r skiva och uppdaterade wii:et. Brännde ut NSMB och slängde in den. Fick då att jag skulle uppdatera. Men valde att ta ut skivan. Slängde in WiiKey skivan och startade den. Då kommer ju konfigureringen upp. Där finns ett val om man vill köra uppdateringar. Och valde Nej på den. Sparade inställningar. Startade om Wii:et och slängde in NSMB skivan. Inga krav på uppdateringar. Ungarna har spelat det i några timmar utan problem. Har system meny 3.4E så du behöver inte uppdatera.

    Alltså NSMB med system Meny 3.4E och WiiKey 2 uppdatering 1.3. fungerar hur bra som helst.

  21. #51
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Lyckades uppdatera

    Efter många trasiga skivor så testade jag att bränna ut uppdateringen på jobbet istället (med någon annan typ av skiva) och då fungerade det. Så jag vet ej om jag har någon knasig inställning eller om det är fel på skrivor eller brännare. Har brännt spel med dessa skivor på den här br'ännaren tidigare utan problem. Jag testade att bränna ut NSMB (winisos) men det funkade fortfarande inte. testade även att bränna det i min laptop, samma fel.

    Köpte nya Sony DVD+R och brännde ut NSMB fortfarande unable to read disc. Provade då att bränna ut Ghost Busters som inte funkat tidigare. Det funkade.

    jag ska prova en annan release av nsmb och se om det funkar bättre.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ett tips annars är att byta skivor till Verbatim, det är ett av dom bästa märkena på DVD skivor, eller brännbara skivor i största allmänhet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag fick nu NSMB att funka. bahamut releasen utan patch fungerade klockrent. Tidigare fungerade inte wiisos och en annan "fixed" release.

  24. #54
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hej,

    Jag har en Wii med D2Pro2 chip. Vad behöver/kan jag göra?

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av walpwarg Visa Inlägg
    Hej,

    Jag har en Wii med D2Pro2 chip. Vad behöver/kan jag göra?
    Löda ur d2pro2 chippet, löda i ett wiikey2 chip. Kom till butiken så fixar vi det för 595:- och då ingår uppdatering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #56
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Låter bra. Ni har lött i D2PRO2. Jag kommer in /Warg

  27. #57
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Wiikey2 update 1.3

    Citat Original inlägg av walpwarg Visa Inlägg
    Låter bra. Ni har lött i D2PRO2. Jag kommer in /Warg
    Hej,

    Nu har jag gjort detta hos er men NSMB stannar ändå efter ett tag och klagar på skivan. Vad kan vara problemet då?

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av walpwarg Visa Inlägg
    Hej,

    Nu har jag gjort detta hos er men NSMB stannar ändå efter ett tag och klagar på skivan. Vad kan vara problemet då?
    det kan vara ett flertal olika problem, bland annat: dålig rip, dålig bränning, dåliga skivor...

    du bränner på Verbatim DVD-R skivor?
    du bränner med IMGBurn?
    vad har du för brännare?
    vilken release var det du laddade ner?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #59
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det kan vara ett flertal olika problem, bland annat: dålig rip, dålig bränning, dåliga skivor...

    du bränner på Verbatim DVD-R skivor?
    du bränner med IMGBurn?
    vad har du för brännare?
    vilken release var det du laddade ner?
    Känns, jobbigt men OK
    Ej Verbatim utan TraxData (ClasOhlson) ...
    IMGburn yes men på 4x (skivan tål 16x)
    TSSTcorp DVD +-RWTS-H653F ATA Devive
    ...
    Nu fungterar det...Tack

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av walpwarg Visa Inlägg
    Känns, jobbigt men OK
    Ej Verbatim utan TraxData (ClasOhlson) ...
    IMGburn yes men på 4x (skivan tål 16x)
    TSSTcorp DVD +-RWTS-H653F ATA Devive
    ...
    Nu fungterar det...Tack
    jag rekomenderar dig att byta till Verbatim nästa gång du ska köpa skivor, Verbatim är mycket mycket bättre än Traxdata
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. wiikey2 update blocker osv
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:06
  2. Wiikey2 eller dvd-r problem?
    By Wazzup_XD in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:50
  3. Ny update Wiikey 1.9s
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:55
  4. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •