Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hemskt ledsen, Blev så exalterad så det nästan kladdade i kalsingen =)
Nu har jag dock ett annat problem, Jag får inte hem filen, Den finns inte på hemsidan..
"The requested URL /static/downloads/wiikey2/wk2EurV1.3.tar.bz2 was not found on this server. "
Känner mig allmänt blåst!
Filen fanns ju i forumet...
Last edited by daydreamer; 2009-12-27 at 21:21.
Hmmm... Verkar inte funka.. Den säger direkt när jag startar att jag ska ta ur skivan..
Vilka chip körde ni till Wii i somras?
Ladda ner filen och körde in skivan i mitt wii. Men den säger bara "no wiikey2 was found" eller nått liknande i den stilen. Jag köpte mitt Wii i sommras med wiikey2.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Man kan ju gissa sig fram genom att köra config/upgradeskivor för olika chip.
Nog pratat om det i DEN HÄR tråden, för hade du haft ett Wiikey 2 chip så hade uppdateringen fungerat.
Varför funkar ej länkn till uppdateringen av wiikey 2 ??
Hmm något wiikey 2 satt där dock ej i wii utan ett sunkey undra vad det e för skit chipp
Hej!
Det går inte att ladda filen varken från forumet eller från wiikey.cn!
Finns det ngn som möjligen har kvar sin fil och vill dela med sig av den?
Skulle bli väldigt glad om det finns eller kanske en bra länk till en sida där den finns kvar!
Tack på förhand!
HANSI!
Vart hittar jag den länken du testade!?
Tack på förhand!
Jag har ett Wii som jag köpte av PSXCare för ungefär ett år sedan. Jag har väntat på denna uppdatering och tankade ner EU releasen. packade upp den utan problem och brännde ner den på en DVD skiva med ImgBurn precis som jag gjort med alla andra tidigare spel.
Bränningen fungerade och det finns några små filer på skivan. Jag startar mitt Wii, går in i disc channel, sätter i skivan. Och sedan så dröjer det 10-15 sek och sedan får jag "unable to read disc". Jag provade att starta om maskinen. Samma sak. Jag provade därför att tanka ner den direkt från wiikeys hemsida. Gjorde samma sak och resultatet blev det samma. Jag kan stoppa i alla mina gammla spel och de fungerar felfritt. Vad gör jag för fel?
Kan det bero på vilken firmware man har? Jag vill minnas att jag sitter på v 3.4E
Laddade hem uppdateringen på WiiKeys hemsida och packade upp den. Brännde den på en verbatim dvd-r skiva och uppdaterade wii:et. Brännde ut NSMB och slängde in den. Fick då att jag skulle uppdatera. Men valde att ta ut skivan. Slängde in WiiKey skivan och startade den. Då kommer ju konfigureringen upp. Där finns ett val om man vill köra uppdateringar. Och valde Nej på den. Sparade inställningar. Startade om Wii:et och slängde in NSMB skivan. Inga krav på uppdateringar. Ungarna har spelat det i några timmar utan problem. Har system meny 3.4E så du behöver inte uppdatera.
Alltså NSMB med system Meny 3.4E och WiiKey 2 uppdatering 1.3. fungerar hur bra som helst.
Efter många trasiga skivor så testade jag att bränna ut uppdateringen på jobbet istället (med någon annan typ av skiva) och då fungerade det. Så jag vet ej om jag har någon knasig inställning eller om det är fel på skrivor eller brännare. Har brännt spel med dessa skivor på den här br'ännaren tidigare utan problem. Jag testade att bränna ut NSMB (winisos) men det funkade fortfarande inte. testade även att bränna det i min laptop, samma fel.
Köpte nya Sony DVD+R och brännde ut NSMB fortfarande unable to read disc. Provade då att bränna ut Ghost Busters som inte funkat tidigare. Det funkade.
jag ska prova en annan release av nsmb och se om det funkar bättre.
ett tips annars är att byta skivor till Verbatim, det är ett av dom bästa märkena på DVD skivor, eller brännbara skivor i största allmänhet
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jag fick nu NSMB att funka. bahamut releasen utan patch fungerade klockrent. Tidigare fungerade inte wiisos och en annan "fixed" release.
Hej,
Jag har en Wii med D2Pro2 chip. Vad behöver/kan jag göra?
Låter bra. Ni har lött i D2PRO2. Jag kommer in /Warg
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Google is your friend!
Bookmarks