Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 72 av 72

Diskussion: Wiikey2 update 1.3

  1. #61
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har försökt att hitta lite info om denna update, jag har ju updaterat till 4.2e då jag hade några spel som inte funkade pga för gammal FW, då slutade alla mina USA spel att funka istället men de som ursprungligen inte funkade är nu OK, så nu undrar jag lite, löser denna patch även problem med regions problemen? har ju lite spel jag vill köra men som nu får ligga och vänta tills det löser sig.

    enda jag hittat är ju detta som ligger i release notes, som jag tror kommer INTE mina icke PAL spel att funka bättre efter denna uppdatering.

    * v1.3

    - Added hardcoded BCA for NSMB game to enable owners of this title
    to play a backup of it using Wiikey 2.

    man kan tycka att det borde komma en lösning på det problemet eftersom wiikey2 ska ta alla regioner, men så är ju inte fallet =)

  2. #62
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av frodrick Visa Inlägg
    Har försökt att hitta lite info om denna update, jag har ju updaterat till 4.2e då jag hade några spel som inte funkade pga för gammal FW, då slutade alla mina USA spel att funka istället men de som ursprungligen inte funkade är nu OK, så nu undrar jag lite, löser denna patch även problem med regions problemen? har ju lite spel jag vill köra men som nu får ligga och vänta tills det löser sig.

    enda jag hittat är ju detta som ligger i release notes, som jag tror kommer INTE mina icke PAL spel att funka bättre efter denna uppdatering.

    * v1.3

    - Added hardcoded BCA for NSMB game to enable owners of this title
    to play a backup of it using Wiikey 2.

    man kan tycka att det borde komma en lösning på det problemet eftersom wiikey2 ska ta alla regioner, men så är ju inte fallet =)
    efter 4.0 uppdateringen försvinner regionsfriheten på en wii, man kan då med hjälp av t.ex. Gecko starta spelen istället (Softmodd)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #63
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    efter 4.0 uppdateringen försvinner regionsfriheten på en wii, man kan då med hjälp av t.ex. Gecko starta spelen istället (Softmodd)
    Försvann regionsfriheten bara för Wii-spel, eller påverkar det Gamecube-spel också?

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det har jag faktiskt ingen aning om, men troligtvis är gäller samma sak även för dom...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Är jag den enda iditioten som inte lyckas?
    Står att man ska få upp en iso fil men enda jag får upp efter unpackat är:
    wiikey 2 update wk2EurV1.3.tar
    o varken Nero eller ImgBurn kan bränna det som iso/Img fil. Testade o bränna ut det som data dvd men det gick inte heller...
    e jag helt ute o cycklar nu eller?

    /J

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Packa upp .tar filen också, winrar klarar det om du ber snällt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #67
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tror det blev lyckat nu. Fick slutmeddelandet att "restart your wii now"
    men jag kan fortfarande inte spela vissa spel som t.ex. super mario galaxy, skivan syns inte ens i Wii menyn. Vad kan jag ha gjort för fel? =S

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om skivan inte hittas alls är det troligen fel på bränningen eller så har din wii laser börjat ge upp...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #69
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tack!
    Brände 4x på en Fujufilm DVD-R med imageburn och det fungerade direkt.
    New Mario FTW!

  10. #70
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Chippade mitt wii på psxcare för bara några dagar sedan me wiikey 2. kom hem o brände ett spel, super mario galaxy 2. satte in skivan i konsolen o d stog att jag va tvungen att göra en update. jag tvekade eftersom jag har hört att updates kan strule me chipet. men kom inte på nån annan lösning för att spela spelet så jag uppdaterade. spelet fungerade o fungerar fortfarande perfekt. MEN, när jag prövar ett annat spel så blir det error i konsolen eller så kan den inte läsa skivan(har testat flera gånger me olika filer). har detta nånting me uppdateringen att göra? att mitt chip inte kan läsa något äldre spel? snälla hjälp
    Last edited by tazzex7; 2010-07-14 at 04:42.

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det har inget med chippet att göra nej, däremot kanske dina äldre spel är NTSC releaser? NTSC fungerar inte på en PAL konsoll efter 4.x uppdateringar, Super Mario Galaxy 2 innehåller 4.2... om du bara har 4.2 kan du softmodda konsollen för att få tillbaka möjligheten att köra regionsfritt igen [dock blir den inte 100% regionsfri, då vissa spel har extra regions skydd...]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av stefanwii Visa Inlägg
    Jag köpte ny wii för ca 2 år sedan och att jag diskuterade chip med försäljaren, och jag har för mig att jag först ville ha ett billigare, men att jag gick med på det lite dyrare wiikey2 och som tydligen skulle vara bättre (när jag köpte wii:t visste jag knappast någonting om detta).
    Finns det något sätt, enkelt, att kolla vad det sitter för chip som egentligen sitter i?
    Prova köra Wiikey 1 uppdateringen istället. Uppdateringen kollar om det är rätt chip, så fungerar uppdateringen så har du det chip som uppdateringen är avsedd för...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. wiikey2 update blocker osv
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:06
  2. Wiikey2 eller dvd-r problem?
    By Wazzup_XD in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:50
  3. Ny update Wiikey 1.9s
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:55
  4. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •