Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: iX 1.61 = mer osäkert inför LT?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15

    iX 1.61 = mer osäkert inför LT?

    Tjena!

    Har en fråga angående iXtreme 1.61.

    Om jag skulle lägga in iX 1.61 på min BenQ-läsare nu och lira Wave 4-spel (som tex CoD MW2), skulle detta göra att det blir osäkert för mig att lira Live med iX LT (tänker självklart på Live-lirande med abgx-kollade spel då) när den FW'n är släppt och jag har lagt in den?
    Kort sagt, är det mer osäkert att använda iX 1.61 än iX 1.6 (som jag använder just nu) offline innan man går online med LT? Ska kanske också tillägga att jag inte har använt activate.iso-skivan med iX 1.6.

    Är som vanligt mycket tacksam för svar. =)

    MVH X360Spyder

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är lika säkert oavsett vilken firmware du kör, bara du kollar spelen innan du lirar dom... för att vara 100% säker på att du inte blir utkastad när du har LT ger du fan i att lira spel i huvudtaget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Okej, tackar mycket för svaret Swizzy.

    Nae, att skippa att lira överhuvudtaget tills LT känns ju inte så rimligt i nuläget, så det får bli att köra på abgx-checkade lir med iX 1.61 (när jag har uppdaterat till det) och hoppas på det bästa (dvs att jag klarar mig undan ban) när LT är släppt/jag kör med det.

    En liten extra fråga som egentligen är lite OT, men kanske kan få svar ändå. =)

    Med tanke på loggar som boxen eventuellt gör offline (och som sedan syns när man går online), kan användning av activate.iso med iX 1.6 för spelande av Wave 4/Wave 5-spel (abgx-kollade då så klart) offline nu utgöra en större risk för ban när man sen kör med LT online, än om man tex använder iX 1.61 istället, eller helt enkelt skippar activate.iso och väntar med W4/W5-spel tills LT kommer?
    Lååång mening det där, men svårt att formulera mig bättre så här en bit in på fredagskvällen. Hoppas ni förstår vad jag menar i alla fall.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tekniskt sett borde activate.iso göra det värre om boxen loggar spel etc. du sätter i konsollen, men det är inget som någon kan svara på tyvär, om du kan tycker jag du ska undvika det om du vill undvika ban...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Okaj, då skippar jag activate.iso. Vill ju vara så säker som möjligt inför Live med LT.

    Tusen tack för hjälpen Swizzy!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Låser tråden men tar inte bort den helt, så att den finns kvar om någon annan (mot förmodan) skulle undra över detta.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Öppnar tråden igen och undrar i princip samma sak som jag undrade i första inlägget angående iX 1.61, fast nu gäller det iX 1.6 nostealth.

    Jag undrar alltså om man är mer osäker på Live när man går online med LT om/när LT släpps om man lägger in iX 1.6 nostealth nu, än om man håller fast vid sin nuvarande firmware som är officiellt släppt av C4E & co tills LT släpps. Tänker då på de loggar som boxen eventuellt gör.
    För det ryktades ju om att man skulle undvika activate.iso pga att om boxen gör de loggar det ryktas om, så kan man vara illa ute när man går online (med en Live-säker FW) om man har använt activate.iso. Och eftersom iX 1.6 nostealth innehåller samma värden som activate.iso fixade till så kanske det är en risk att använda den FW'n, eftersom det då kanske loggas och sedan åker man dit när man går online med LT pga det.
    Eller?

    Då kanske det är bättre att använda iX 1.61 eftersom den är officiellt släppt av C4E & co, och inte en patchad version av iX 1.6. Eller?

    Nu kanske ni tycker att min fråga angående om iX 1.61 är bättre att lägga in än iX 1.6 nostealth eftersom jag i mina tidigare inlägg i den här tråden har skrivit att jag har lagt in iX 1.61. Men nu frågar jag för jag undrar vad som är bäst att lägga in på Lite-On läsare där ägarna till dessa vill kunna lira de senaste spelen (utan att använda activate.iso-skivan), samtidigt som de vill vara så säkra som möjligt när de sedan går online med LT om/när den FW'n släpps.

    P.S Tänker mig (som vanligt) att man endast lirar med abgx360-kollade spel, och att man bara lirar offline tills man har LT (och det är dokumenterat att man ska kunna gå online med LT utan någon större banrisk).

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan spekulera om detta hur mycket som helst.

    Enda fakta är att det inte är någon skillnad alls mellan att använda 1.6/1.61 med activate.iso eller att använda 1.6 nostealth.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. HHHHHJJJÄÄLLLPPP mig om ixtreme 1.61 ?
    By wickedog in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 08:17
  2. 1.61, måste använda one shot boot ändå?
    By donkeypunch in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 14:42
  3. Flashning 1.61 låste sig.
    By fuinho in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 15:10
  4. Inga mer uppdateringar till Wiikey?
    By altiger in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 13:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •