Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Byta DVD

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16

    Smile Byta DVD

    Tja..

    Bricka min hitachi v79 igår och lyckas nog få tag på en lite-on flashad som har fått rrod. Går det att byta dom dvderna bara så. Har kvar nyckeln från v79 ska ja flasha om lite-on helt som man gjorde första gången fast jag tar v79ans nyckel bara ?


    mvh: jim

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimmpa83 Visa Inlägg
    Tja..

    Bricka min hitachi v79 igår och lyckas nog få tag på en lite-on flashad som har fått rrod. Går det att byta dom dvderna bara så. Har kvar nyckeln från v79 ska ja flasha om lite-on helt som man gjorde första gången fast jag tar v79ans nyckel bara ?


    mvh: jim
    ja det går, använde din 79 nyckel i liteonen, glöm inte att du måste spoofa din liteon till hitachi.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja det går, använde din 79 nyckel i liteonen, glöm inte att du måste spoofa din liteon till hitachi.
    för att kunna spoofa en liteon firmware måste du dock använder jungleflasher, då 360FWToolbox 4.8 inte har stöd för Liteon firmwares
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    när man byter ut dvd läsaren i en xbox, spoofar man den bara för att de är mer live säkert eller måste den spoofas för att den ska fungera?

    har inte behövt använda mig av detta, är bara nyfiken=)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    när man byter ut dvd läsaren i en xbox, spoofar man den bara för att de är mer live säkert eller måste den spoofas för att den ska fungera?

    har inte behövt använda mig av detta, är bara nyfiken=)
    Spoofningen sker för att din Xbox 360 vet vad det ska finnas för läsare i den, det vill säga om din drive säger att det är en Samsung MS28 och din 360 vet att det som satt i från början var en Hitachi 78 kommer den rödringa och säga felkod E66, eller om det var E65, kommer inte riktigt ihåg... hur som helst är båda dom felkoderna relaterade till DVD Driven
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    okej.. men sist när jag tryckte på spoof knappen med JF så brickade jag istället min första xbox360 DVD . Hoppas lite-on fungerar bättre är det bara köra spoofen på JL och sen ta den flasha in Hitachi v79 nyckeln i lite-on firmewaren jag får av JF. Har aldrig spoofat innan nån som vet nån bra guide till JL hur man ska soofa osv vill inte bricka en dvd till. Fick en dvd billigt av en polare som hade fått rrod .



    Och hur ser man om det är värt att laga en rrod xbox360 vilken felkod ska det va då eller vilka ?


    /jim

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Spoofningen sker för att din Xbox 360 vet vad det ska finnas för läsare i den, det vill säga om din drive säger att det är en Samsung MS28 och din 360 vet att det som satt i från början var en Hitachi 78 kommer den rödringa och säga felkod E66, eller om det var E65, kommer inte riktigt ihåg... hur som helst är båda dom felkoderna relaterade till DVD Driven
    aha okey, trodde att man gjorde de bara för att inte MS skulle kunna se att dvdn va bytt=P
    Tackar Swizzy
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jimmpa83 Visa Inlägg
    okej.. men sist när jag tryckte på spoof knappen med JF så brickade jag istället min första xbox360 DVD . Hoppas lite-on fungerar bättre är det bara köra spoofen på JL och sen ta den flasha in Hitachi v79 nyckeln i lite-on firmewaren jag får av JF. Har aldrig spoofat innan nån som vet nån bra guide till JL hur man ska soofa osv vill inte bricka en dvd till. Fick en dvd billigt av en polare som hade fått rrod .



    Och hur ser man om det är värt att laga en rrod xbox360 vilken felkod ska det va då eller vilka ?


    /jim
    kolla felkoden och skriv den här, jag kan kolla upp vad det är för något som är fel med den och ev. tala om för dig hur pass svårt det är att fixa, vad gäller spoofningen öppnar du bara din source firmware (det du läste ut från hitachi 79:an) och öppnar target (liteon) och klicka på spoof firmware, detta kommer automatiskt göra så att den nya firmwaren blir spoofad...

    om du lyckas bricka en Liteon med hjälp av mjukvara, då är du allt bra skillad, det är nämligen inte något som går... vad jag vet, om hårdvaran fortfarande lever ska den även gå att flasha om, även om du av misstag råkat skriva fel firmware till den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byta dvd i Xbox 360
    By dallan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 16:42
  2. Byta dvd.
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 19:01
  3. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21
  4. Byta ut dvd före inlämning till Microsoft
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 21:55
  5. Byta dvd läsaren i mitt 360.
    By Akerlundh in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 15:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •