Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: PSP1004 Flashning

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    PSP1004 Flashning

    Har läst lite i http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35620 (dock inte vågat testa) och där installerar man 5.00 M33-3. Har på psp-hacks.com sett att det finns 5.00 M33-6 finns det nyare custom firmware än så?. själv kör jag idag med Custom Firmware 5.03 GEN-C (for HEN) på min psp 3004.

    Vad är skillnaden på M33 samt GEN-C förutom att jag använt mig av hönan då?

    Går det att byta ifrån M33 till GEN?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    med ChickHEN vill du köra 5.03-....... skillnaden mellan M33 och GEN är att GEN är nyare firmware och klarar av mer än vad M33 gör, utan att decrypta och hålla på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    går det att köra guiden som finns i detta forum där man lägger in 5.00 M33-3 och sedan uppdatera detta till en GEN version?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan följa guiden för att lägga in 5.00 M33-3 och sedan GEN ja, MEN!! INTE på en ChickHEN maskin, dessa brukar i regel inte gå att flasha (200x V3 moderkort/300x) eller så gör du det enkelt för dig om du ska köra via ett Pandora kit, ladda hem Pandora minneskortet från min hemsida och lägg in på ditt minneskort (måste vara större än eller lika stort som ett 512mb kort då jag använde ett 512mb kort till att göra filen) på den senaste versionen av detta har jag lagt in 5.50 GEN-D3 så att den läggs in direkt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Swizzy: laddade hem ditt pandora minneskort och följde anvisningarna i ReadMe.txt som fanns med. dock händer det inget när jag håller ner left trigger och startar upp.

    Har redan ett färdigt pandora batteri som jag köpt så punkt 5 hoppade jag över.

    filerna finns på kortet men som sagt, pspn startar bara som vanligt.

    fw version är 3.50 på den idag.

    testade även att följa guiden jag hänvisade till tidigare för att skapa ett pandora minneskort, detta fungerade inte heller. kan det vara något med batteriet???

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du är helt 100% säker på att du valde att köra Device mode istället för det andra? om du inte körde Device Mode får du nämligen inte med bootsektorerna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    japp är helt säker.

    såg på pandora batteriet på baksidan "ikon" = den lilla knappen på ena sidan. kan detta ha något med saken att göra>

    Press "ikon" one time, the battery capability will shou by pane. it is the same reality battery capability with the machine.

    Pandora mode:
    when press "ikon" 8 seconds the battery pack will be pandora mode. concert memory stick can repair machine, repair machine was hazard please caution.

    Exit:
    press consecutive "ikon" 2 times.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    prova, jag har inget sådant batteri, mitt batteri är ett helt original batteri som jag omvandlat till Pandora
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    skulle testa att skapa ett pandora batteri, körde pandora installer direkt under game men fick fel:; game could not be started.

    antar att man måste ta sig in i recovery menyn genom att hålla ner left trigger vilket jag inte lyckats med.

    5. Skapa ett Pandora batteri (om du inte redan har ett) detta kan du göra på flera olika sätt, ett är att gå in i recovery menyn med CFW 5.50 Gen-D2
    under menyn "Advanced" går även att använda Pandora Installer som finns med
    Last edited by shafty; 2009-12-25 at 15:32.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av shafty Visa Inlägg
    skulle testa att skapa ett pandora batteri, körde pandora installer direkt under game men fick fel:; game could not be started.

    antar att man måste ta sig in i recovery menyn genom att hålla ner left trigger vilket jag inte lyckats med.

    5. Skapa ett Pandora batteri (om du inte redan har ett) detta kan du göra på flera olika sätt, ett är att gå in i recovery menyn med CFW 5.50 Gen-D2
    under menyn "Advanced" går även att använda Pandora Installer som finns med
    du har troligtvis en för gammal firmware för att pandora installera ska fungera :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    nästa steg är fw 3.80 tror jag får kasta in det och testa igen. finns det någon s.k "högsta" fw som kommer att göra flash omöjligt om man uppdaterar? tex 6.20?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inte i dagsläget, om du däremot hade haft en PSP 300x eller 200x med V3 moderkort (Pandora säker hårdvara) får man absolut INTE gå över 5.03, då är man rökt

    för att du ska kunna använda Pandora Installer tror jag du måste ha CFW dock, om du inte redan har det så lär det inte fungera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    känns som jag kört fast lite då jag inte kommer får fram någon meny att välja Flash Install CFW 5.50 Gen-D3

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    nu har jag fått det att fungera. skulle hålla in knappen på batteriet mycket längre än 8 sec dvs tills det blinkar två blåa knappar. efter det var det inga problem att komma in i recovery mode och installera/flasha.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    nu är psp:t flashat och klart.

    En sista fråga kring minneskortet.
    Jag har ett 16 gig sandisk kort i och har lagt in din (swizzy) pandora image men har endast 326 mb ledigt utrymme. såg i USB Image Tool att file system=FAT. har för min att FAT inte klarar av mer än 1-4 gig. kan man formatera kortet nu när den är flashad eller behöver man ha de filerna kvar?

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av shafty Visa Inlägg
    nu är psp:t flashat och klart.

    En sista fråga kring minneskortet.
    Jag har ett 16 gig sandisk kort i och har lagt in din (swizzy) pandora image men har endast 326 mb ledigt utrymme. såg i USB Image Tool att file system=FAT. har för min att FAT inte klarar av mer än 1-4 gig. kan man formatera kortet nu när den är flashad eller behöver man ha de filerna kvar?
    Du behöver nog inte filerna längre, har aldrig flashat(ngn fixade åt mig ) men har inga sådana filer på mitt minneskort.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av shafty Visa Inlägg
    nu är psp:t flashat och klart.

    En sista fråga kring minneskortet.
    Jag har ett 16 gig sandisk kort i och har lagt in din (swizzy) pandora image men har endast 326 mb ledigt utrymme. såg i USB Image Tool att file system=FAT. har för min att FAT inte klarar av mer än 1-4 gig. kan man formatera kortet nu när den är flashad eller behöver man ha de filerna kvar?
    anledningen till att det blir så ont om utrymme kvar på minneskortet är att jag använt ett 512mbs kort, det vill säga partitionen är 512mb stor, och bilden är en EXAKT kopia av det minneskortet, det vill säga, partitionen på ditt minneskort blir också, hör och häpna: 512mb!

    hur som helst, du kan formatera om kortet nu om du skulle känna för det, såvida du inte vill använda det till att göra om dina polares PSP's också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. bekymmer efter flashning
    By pttr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 13:25
  2. Diverse frågor om Xbox och flashning.
    By Hazean in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 22:52
  3. Lite allmänt om flashning
    By Luke in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 10:52
  4. 360 elite - visuella spår efter flashning?
    By inzane in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 16:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •