Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Fungerar 250GB i Hddhackr?

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17

Fungerar 250GB i Hddhackr?

Någon som vet om man kan köpa en 250GB hårddisk och fixa till den i hddhackr nu när det finns sådana originaldiskar att köpa till 360? Har en bannad konsol så behöver med andra ord inte vara rädd för att bli dubbelbannad

Vilken modell utav 250GB ska man köpa isåfall?
    Finns det HDDSS.bin för sådana diskar ännu?

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Ja det går.
    Några modeller som jag läst ska fungera
    - WD Scorpio Series BEVS/BEAS
    - WD Scorpio Blue Series BEVS/BEVT
    - WD Scorpio Black Series BEKT/BJKT
    - WD VelociRaptor Series

hdds.bin filen verkar ha läckt på nätet för ett tag sedan.
    Så det verkar bara va o köra på.

edit:
    Priset för en WD 250 gb och ett hdd case blir nästan lika mycket som att beställa en från ebay.
    Last edited by ndrangheta; 2009-12-22 at 16:53.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Ja det går.
    Några modeller som jag läst ska fungera
    - WD Scorpio Series BEVS/BEAS
    - WD Scorpio Blue Series BEVS/BEVT
    - WD Scorpio Black Series BEKT/BJKT
    - WD VelociRaptor Series

hdds.bin filen verkar ha läckt på nätet för ett tag sedan.
    Så det verkar bara va o köra på.

edit:
    Priset för en WD 250 gb och ett hdd case blir nästan lika mycket som att beställa en från ebay.
    Thx! Har redan ett hdcase och beställer ALDRIG en custom-360HD från eBay igen! Jädra kina-skräp!

Edit: Någon som vet om en "Western Digital Scorpio Blue 320Gb SATA/300 5400rpm" fungerar för detta? Visst jag får bara 250Gb men kan köpa en sådan här billigt så därför jag undrar
    Last edited by lejonel; 2009-12-22 at 18:10.

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Thx! Har redan ett hdcase och beställer ALDRIG en custom-360HD från eBay igen! Jädra kina-skräp!
    Och vart tror du allt annat är tillverkat, troligen i samma fabriker i ja just det Kina

Fenomenet är det samma som med piratdelar till bilar, fabrikerna gör en överproduktion som dom sedan säljer under ett annat namn till ett mer förmånligt pris

Ok får väl erkänna att det finns en hel del från Kina som är skit med...

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Och vart tror du allt annat är tillverkat, troligen i samma fabriker i ja just det Kina

Fenomenet är det samma som med piratdelar till bilar, fabrikerna gör en överproduktion som dom sedan säljer under ett annat namn till ett mer förmånligt pris

Ja men nästan alla elektronik tillverkas i Kina finns alltid dåliga grejer och bra grejer
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Jo visst är det så. kolla bara batterier t.ex. 99% av alla batterier märkta 4800mAh är ju låååångt därifrån, man skall vara glad om det är 1800, vilket det nog mest troligt är då dom bara byter etikett på dem

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg

Har aldrig påstått att det bara görs skräp i Kina. Påpekade bara att dom 360-hårddiskarna (ja pirat som man köper billigt på eBay) som görs där är överlag skräp! För övrigt så är mina två 360-originalhårddiskar tillverkade i Thailand

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Har du blivit bannad är ju HDD funktionen disablad om du inte fixat det så det kanske är lite onödigt med 250GB?

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Har du blivit bannad är ju HDD funktionen disablad om du inte fixat det så det kanske är lite onödigt med 250GB?
    Konsolen är ej NAND-bannad utan flaggad. Är ju inte så korkad så jag sätter i nätverkskabeln då liksom. Något har man ju trots allt lärt sig efter 298inlägg på detta forum

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Något har man ju trots allt lärt sig efter 298inlägg på detta forum
    du skulle bli förvånad när du fick reda på hur mycket jag inte lärt mig, jag som har 3 670 inlägg på det här forumet
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du skulle bli förvånad när du fick reda på hur mycket jag inte lärt mig, jag som har 3 670 inlägg på det här forumet
    Men du är la stockholmare? Det förklarar ju en hel del!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Men du är la stockholmare? Det förklarar ju en hel del!
    tack för den televerket! påstår du att stockholmare är puckade eller något sådant?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    tack för den televerket! påstår du att stockholmare är puckade eller något sådant?
    Det var ett skämt! Förstod du verkligen inte det via mina fräcka smileysar?

God Jul!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det var ett skämt! Förstod du verkligen inte det via mina fräcka smileysar?

God Jul!
    hahahaha ok, jag brukar vara ganska trött efter att ha jobbat i typ 10 timmar... >_< jobbade mellan 10-20 igår
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Någon som vet om man kan köpa en 250GB hårddisk och fixa till den i hddhackr nu när det finns sådana originaldiskar att köpa till 360? Har en bannad konsol så behöver med andra ord inte vara rädd för att bli dubbelbannad

Vilken modell utav 250GB ska man köpa isåfall?
    Finns det HDDSS.bin för sådana diskar ännu?

Tjenare mannen sj är jag glad som fan för just NYSS så flasha ja min första 250GB Western Digital WD Scorpio 2,5" - 250GB - SATA
    WD2500BE / 5400rpm / 8MB som finns att köpa hos kjell & company..kostade bara 499 spänn.. funkar nice som fan....du kan dra ned certifikats filen på nätet..HDDSS_250GB.bin nåt heter den...kolla in http://digiex.net/tags/hddss_250gb.bin.html fördär finns allt som behövs nästan..hehe..installera ms-dos på usb minne lr diskett, sj körde jag från diskett för mitt jävla msi k29 sli mobo stejkade med usb....hoppas det går finfint för diug.. ska slänga in en jävla massa saves och dlc m.m. smått och gått nu.. + att jag lagade en E74 RROD box häromdan också..
    som har dashen 71xx nånting..ska köra homebrew på den.. freexxxx..

peace/

stenhuvet

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0

Question

Hej

Jag köpte en hårddisk till xbox 360 på ******* för 700kr det var en 250gb.
    Använder den till min 360 som inte har eller varit flashad förut.
    Kan den xboxen bli bannad ifall jag kör med den på LIVE??
    Den man ligger med får bädda

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Nymfoe Visa Inlägg
    Hej

Jag köpte en hårddisk till xbox 360 på ******* för 700kr det var en 250gb.
    Använder den till min 360 som inte har eller varit flashad förut.
    Kan den xboxen bli bannad ifall jag kör med den på LIVE??
    om hårddisken är ORIGINAL, och din Xbox 360 INTE är flashad/modifierad ska det inte vara någon som helst risk att lira på live med den...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    0
    om hårddisken är ORIGINAL, och din Xbox 360 INTE är flashad/modifierad ska det inte vara någon som helst risk att lira på live med den...
    Om den inte är ORGINAL så kan jag bli bannad då alltså??
    MS kan se sånt?
    Den man ligger med får bädda

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Nymfoe Visa Inlägg
    Om den inte är ORGINAL så kan jag bli bannad då alltså??
    MS kan se sånt?
    ja, om du inte har en original hårddisk kan du bli bannad... om du har otur... vissa 3:e parts är OK, andra är det inte... det beror helt på om det är en unik HDSS.bin på den eller ej...
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    21
    ja, om du inte har en original hårddisk kan du bli bannad... om du har otur... vissa 3:e parts är OK, andra är det inte... det beror helt på om det är en unik HDSS.bin på den eller ej...

Jag kör en 250 gig på min orginalbox. Har modifierat den själv via hdhack... Än så länge funkar det.

Kommer föra ett djävla liv om dom bannar mej pga av det...

mvh

Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Respekt
    18
    Värkar funka med 1TB och 1.5TB, Bara kolla här,
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=699024

Men det var väl ett prat om att det inte riktigt funkade, att man inte kunde använda mer än 250gb på dom, Har för mig att det var något sånt prat där, Bara att ni kollar och läser själva

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
    Värkar funka med 1TB och 1.5TB, Bara kolla här,
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=699024

Men det var väl ett prat om att det inte riktigt funkade, att man inte kunde använda mer än 250gb på dom, Har för mig att det var något sånt prat där, Bara att ni kollar och läser själva

NOTE: 3.5" HDDs are only supported by Freeboot and XBReboot at the moment, retail kernels will not detect them.
    Tror att samma sak gäller större hårddiskar än 250gb för tillfället.
    Last edited by ndrangheta; 2009-12-28 at 17:07.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Fast mig veterligen har _ingen_ blivit bannad på grund av att de kört med en WD-flashad HDD så även om det är omöjligt att svara på vad som kommer att ske i framtiden finns det inget som pekar på att man blir bannad för att köra med WD-disk.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Fast mig veterligen har _ingen_ blivit bannad på grund av att de kört med en WD-flashad HDD så även om det är omöjligt att svara på vad som kommer att ske i framtiden finns det inget som pekar på att man blir bannad för att köra med WD-disk.
    tänk dig det här scenraiot: MS har gjort en Unik HDSS.bin fil till varje hårdisk, helt plötsligt dyker det upp 1000 hårddiskar med samma HDSS.bin, hur i h-vete kommer det sig? jo, ms tänker som så att den MÅSTE vara modifierad, därmed bannar dom personerna med dom diskarna... men som du säger finns det inga direkta rapporter på folk som blivit bannade pga WD Diskar, men å andra sidan kanske många av dom som blivit bannade inte rapporterat det på grund av att dom gjort annat som dom kanske tror kan vara orsaken till bannen...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Samtidigt får man tänka på att en modifierad hårddisk inte ens är i närheten av samma sak som en modifierad firmware till dvd-läsaren.

Det handlar ju endast om att använda ett tillbehör som inte är Microsoft orginal.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Samtidigt får man tänka på att en modifierad hårddisk inte ens är i närheten av samma sak som en modifierad firmware till dvd-läsaren.

Det handlar ju endast om att använda ett tillbehör som inte är Microsoft orginal.
    De vill ju ändast att deras hårddiskar ska funka till 360n för att få in massa jäkla stålar
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    tänk dig det här scenraiot: MS har gjort en Unik HDSS.bin fil till varje hårdisk, helt plötsligt dyker det upp 1000 hårddiskar med samma HDSS.bin, hur i h-vete kommer det sig? jo, ms tänker som så att den MÅSTE vara modifierad, därmed bannar dom personerna med dom diskarna... men som du säger finns det inga direkta rapporter på folk som blivit bannade pga WD Diskar, men å andra sidan kanske många av dom som blivit bannade inte rapporterat det på grund av att dom gjort annat som dom kanske tror kan vara orsaken till bannen...
    Att det är möjligt för MS att upptäcka diskarna är det inget snack om men hittills har man inte agerat trots att hacket har funnits ute i flera år. Det finns inget som tyder på att det kommer att förändras även om MS givetvis kan agera om man vill.

Liknande diskussioner

1. PSXcare installerad Wiikey2 - Guitar Hero World Tour Orginal fungerar inte
    By Keenlight in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 22:46
  2. Endast XBMC som fungerar, ingen annan xbe
    By Frenzy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 17:48
  3. Fungerar Bank 0 till 1.6b?
    By vader in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 05:59
  4. Fungerar retail skivan med BenQ felfritt?
    By Xenonsens in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 13:41
  5. xbox fungerar utan chip men inte med
    By trasman in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 02:00

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner