Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: behöver snabb råd

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    19

behöver snabb råd

Har ett wii som är ca 2år gammalt, sitter ett Wiikey i det sen 2år, har fungerat bra förutom att vissa spel slutat fungera.
    Nu är jag riktigt sugen på att Byta chip och sätta i wiikey2, har en kille som kan fixa det imorgon.
    Mina funderingar: kommer wiikey2 att fungera i min "gamla" maskin?
    Finns de risk att tex Mario kart, mario at olympic, mario Galaxy, super paper mario och mina tidigare spel inte fungerar om jag byter chip?
    Anledningen till att jag vill byta är att dottern vill spela New super mario.

Hoppas ni förstår mina funderingar och kan komma med några råd och tips till mig.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Som jag förstår det kommer det inte att vara några som helst problem...

Bjerlk

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    19
    Anser själv att det inte borde vara det iallafall, skönt att en "expert" tror de samma, är ju igentligen inte så mycket jag ska göra, bara byta chip.

Någon som är av samma åsikt eller tror de kommer "skita" sig så gör er röst hörd.

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    19
    då har man varit och bytt till wiikey 2 men har inte lagt in 1.3 uppdateringen än, ska testa det lite senare. Hoppas de funkar nu bara!

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    19
    Super mario fungerar klockrent på mitt wii nu.
    Dock så har jag andra spel som får error.*suck*

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vad är det för spel som får "Error"
    o hur uppenbarar sig de felen ?
    Har du en Europeisk maskine med Mjukvara över 4.0 försvinner regionsfriheten o kör du USA eller Japan titlar så kan det vara det som strular kanske ?
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    19
    Får upp The game disc could not be read eller vad de nu brukar stå.
    Får de på spel som jag tidigare typ spelat 1-3 gånger och ville testa igen nu. resident evil, deer hunter (eller vad de heter), samba de amigo mfl.
    Testa wii sport resort nu senast och de fungerade typ 1 min in i den första filmen om hur man ansluter wii motion, madagaskar karts fungerade tills de skulle ladda bana.
    Har alltid kört med TDK skivor.
    Fattar inte varför de blir så här.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Kan vara lasern som blivit lite sämre i kombination med skivor som inte är bäst kvallite...

Testa verbatims dvd-r skivor...
    Skivor har ju bäst föredatum samt så blir dom dåliga ganska fort...

En annan sak kan ju vara updatsen från nintendo vilka har sänkt feltoleransen i det som skall läsas in, vilket gör att det du har på skivorna inte är ok längre...

Bjerlk

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    19
    oki, när jag började göra backuper så fick jag rekomenderat att TDK var bra skivor, men det ändras ju. Kan kanske vara lasern? vad kostar de att byta den?
    Vissa spel kommer inte ens upp i första "rutan" på första sidan i wiiet.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    TDK, MAXELL, BASF osv som var starka varumärken på kassettbandstiden verkar bara sälja på sitt namn och inte bry sig om att ha kvalitet på skivorna...

Kör med VERBATIM, kvalitetsmedia jag använt sedan den tiden skivorna var 8" stora och gick att böja...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    19
    Tror faktiskt attt jag har något spel på verbatim oxå som inte startar, men visst skall det vara bra skivor. Tycker bara de är konstigt om spelet startats en gång och inte nästa, men skall testa med en verbatim skiva till WSR.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Hitatchi läsare kan vara kinkiga på Printable o Silver Surface ibland
    .funkar inte det ena, prova det andra.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Behöver lite hjälp..
    By Yngwie in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 15:39
  2. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 20:02
  3. behöver råd om rrod
    By jlu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 01:55
  4. Behöver snabb hjälp ang. frysande xbox360
    By Acabftp in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 20:38
  5. Dags att chippa....behöver ett råd
    By Hashi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 11:50

Bookmarks