Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hilfe Novis

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hilfe Novis

    Är helt novis på hur man använder eller uppdaterar osv.. ett chipat Wii.
    Har bränt en del skivor varav kanske 20% funkar. Alla de senaste bränningar funkar inte. Har försökt leta bland lösningar här på forumet men svaran är oftast för avancerade för mig, man måste redan veta en del om ämnet har jag märkt. Undrar om märket på DVDskivorna kan vara viktiga och hastigheten på bränningen? Bränner på Mac med skivverktyg för av nån anledning tar inte Toast just Wii Iso´s.
    Min maskin är har v4.1 och är chipat med Wiikey2.
    Ser i forumet att det finns uppdatering till Wiikey(tror jag) men hur vet man vad man har sedan tidigare? Och hur uppdaterar man, måste man bränna ner dem på en DVD som jag förstår det?
    Det finns ju en uppsjö med chipningar har jag sett. Vad är viktigt att tänka på med Wiikey så man inte pajar maskin?(kanske det jag gjort) fast de gamla spelen funkar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdateringen bränner du ner på en DVD, finns ett halvdussin trådar om det redan.
    Låt bli att brickblocka skivorna om det är spel från samma världsdel som din wii basenhet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok, tack. Det med skivor och hastighet spelar ingen roll då?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Håll dig till Verbatim -R o bränn dem i de hastigheter de är certifierade för så skall det nog gå bra
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Akuta frågor och sorry hinner inte söka! hilfe med PSP!
    By jimler in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 10:28
  2. Novis med dubbla nätverkskort och XBMC
    By Pennypecker in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 20:49
  3. novis som jag är
    By leasure in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 10:10
  4. Hjälp en novis
    By Diskus in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-23, 11:42
  5. Boxen, chippen EVOx..hilfe...
    By lazer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-29, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •