Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Angående iXtreme 1.61

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Angående iXtreme 1.61

    Fick en ny xbox i julklapp av morsan och farsan köpt här på psxcare, Den är flashad med iXtreme 1.61, Och jag tänkte om det är säkert att jag bara spelar originalspel och kanske 1-2 brända med stealth fram tills nya Fwn kommer?

    Tänkte att jag låter xboxen stå fram tills nya Fwn kommer men det kan ju ta hur länge som helst..

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om den är "köpt" av PSXCare har den iXtreme 1.6, inte 1.61... det är tyvär INTE säkert att lira något alls i dagsläget, vill du vara säker på att du inte blir bannad när du ansluter dig till live när den nya "livesäkra" firmwaren kommer, om den kommer i huvudtaget lirar du inget alls...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Okej, Tack..

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om den är "köpt" av PSXCare har den iXtreme 1.6, inte 1.61... det är tyvär INTE säkert att lira något alls i dagsläget, vill du vara säker på att du inte blir bannad när du ansluter dig till live när den nya "livesäkra" firmwaren kommer, om den kommer i huvudtaget lirar du inget alls...
    Varför skulle inte original vara säkert?
    Tänker du på om fw i sig är detectable och loggas även vid uppspelning av originalspel?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Varför skulle inte original vara säkert?
    Tänker du på om fw i sig är detectable och loggas även vid uppspelning av originalspel?
    precis, det är FW'n som är orsaken till dom senaste bans som varit, det är klart och tydligt, om det sedan loggas eller ej är det ingen som vet, eftersom ingen vet hur det ligger till med detta så är det väl säkrast att ge fan i att köra på den i huvudtaget?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Visst, hackers är grymma på att knäcka och göra firmware, men tror microsoft också har sånna, som sen kommer banna oss endå

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    precis, det är FW'n som är orsaken till dom senaste bans som varit, det är klart och tydligt, om det sedan loggas eller ej är det ingen som vet, eftersom ingen vet hur det ligger till med detta så är det väl säkrast att ge fan i att köra på den i huvudtaget?

    c4e skrev väl att enbart fw inte är synligt?
    Kanske är skivans beteende med modifierad fw som de kan se på något sätt...skulle va kul o veta hur hans tester med flera boxar gick...
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    c4e skrev väl att enbart fw inte är synligt?
    Kanske är skivans beteende med modifierad fw som de kan se på något sätt...skulle va kul o veta hur hans tester med flera boxar gick...
    jag kommer inte ihåg exakt hur han sa angående det där, men jag körde min box på live utan skiva i när jag testade om min box var bannad eller ej, den blev bannad ändå...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag kommer inte ihåg exakt hur han sa angående det där, men jag körde min box på live utan skiva i när jag testade om min box var bannad eller ej, den blev bannad ändå...
    Inget konstigt med det.
    Verkar inte som att man blir upptäckt och bannad på sekunden, utan att man blir bannad för nåt man gjort tidigare.
    Hur ska man annars förklara att man kan kolla upp att man är bannad hos supporten utan att connecta till live? Skulle inte krävts någon skiva i för att ta emot bannen om man kopplade upp sig i de fallen heller
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    tror ndrangheta har rätt där...
    Swizzy, du spelade säkerligen live med skiva i innan banwave och blev listad då, när du sedan kopplade upp dig fick du bara en ban som fanns klar för dig.

    hypotetiskt så tror jag att de som vistas på live utan skiva i läsaren går säkra om de också endast varit online på live utan skiva innan ban-waven drog igång... blir nog svårt att hitta sådana användare dock.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Blahamannen Visa Inlägg
    tror ndrangheta har rätt där...
    Swizzy, du spelade säkerligen live med skiva i innan banwave och blev listad då, när du sedan kopplade upp dig fick du bara en ban som fanns klar för dig.

    hypotetiskt så tror jag att de som vistas på live utan skiva i läsaren går säkra om de också endast varit online på live utan skiva innan ban-waven drog igång... blir nog svårt att hitta sådana användare dock.
    Den teorin är jag benägen att hålla med om ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Blahamannen Visa Inlägg
    tror ndrangheta har rätt där...
    Swizzy, du spelade säkerligen live med skiva i innan banwave och blev listad då, när du sedan kopplade upp dig fick du bara en ban som fanns klar för dig.

    hypotetiskt så tror jag att de som vistas på live utan skiva i läsaren går säkra om de också endast varit online på live utan skiva innan ban-waven drog igång... blir nog svårt att hitta sådana användare dock.
    det e klart det kan vara så, men fortfarande inget som någon kan verifiera... men för att vara extra säker så undviker man live även om man inte har någon skiva i
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blahamannen Visa Inlägg
    tror ndrangheta har rätt där...
    Swizzy, du spelade säkerligen live med skiva i innan banwave och blev listad då, när du sedan kopplade upp dig fick du bara en ban som fanns klar för dig.

    hypotetiskt så tror jag att de som vistas på live utan skiva i läsaren går säkra om de också endast varit online på live utan skiva innan ban-waven drog igång... blir nog svårt att hitta sådana användare dock.
    jag e en sån användare... =) har använt live 2 ggr precis när jag köpte boxen, laddade ner låtar till GH5... ALDRIG haft en bränd skiva i spelaren med nätverkssladden i före o efter banwaven o inte kopplat in den sen dess. bara kört kopior utan nätverkssladden i.
    reggade min box o gjorde request repair på både amerikanska o svenska sida o fick ok..=).. så jag borde va "safe"...
    ska uppgradera min ix1.6 till LT snart...vill ju ut på live o ladda ner/(köpa) fler låtar till guitar hero(original), som e de enda spel jag haft i spelaren med nätverkssladden i.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har haft kunder inne som påstått att de bara spelat orginal på sina 360 fastän de varit flashade o de som jag tänkte på då har blivit bannade på live.
    Så om dom förvirrar printade skivor för orginal eller bara antar att deras vänner/söner/dörrtar eller sambos aldrig petat i en kopia vette katten...

    Men en flashad maskin är inte lika livesäker, o det finns ingen 100% livesäker mjukvara/chipp/lösning annat än att köra oflashat o bara orginal.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har haft kunder inne som påstått att de bara spelat orginal på sina 360 fastän de varit flashade o de som jag tänkte på då har blivit bannade på live.
    Så om dom förvirrar printade skivor för orginal eller bara antar att deras vänner/söner/dörrtar eller sambos aldrig petat i en kopia vette katten...

    Men en flashad maskin är inte lika livesäker, o det finns ingen 100% livesäker mjukvara/chipp/lösning annat än att köra oflashat o bara orginal.
    jo så klart...ingen flashad box e helt säker...därför skrev jag "safe" o inte safe...=)
    men de kommer väl en dag då MS kan se LT också....=(

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    "Visit www.ban-guard.com for consoles premodded with official LT "

    från TeamJungles twitter sida
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    "Visit www.ban-guard.com for consoles premodded with official LT "

    från TeamJungles twitter sida
    stackare som går på det där, ban guard är ett riktigt skämt. vad får man, LT och ett klistermärke, man tackar.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    stackare som går på det där, ban guard är ett riktigt skämt. vad får man, LT och ett klistermärke, man tackar.
    jag gick inte på det tyckte det bara var en onödig site
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    hahahahahahahah
    banan guard *löl*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. HHHHHJJJÄÄLLLPPP mig om ixtreme 1.61 ?
    By wickedog in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 08:17
  2. iX 1.61 = mer osäkert inför LT?
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 19:48
  3. iXtreme 1.61 for Samsung and BenQ
    By simtel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 07:31
  4. frågor angående iXtreme 1.5
    By neonille in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 10:47
  5. Kör ni ixtreme 1.5 på ALLA spelarna?
    By milky81 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 14:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •