Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Automatisk firmware uppdatering?

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0

Automatisk firmware uppdatering?

Har fått tag på en PSP 3004 med firmware 5.01 (hade tur och hittade en SIBA butik som hade den). Innan jag börjar ge mig på att fixa till chickenhen på den så har jag en fråga medans den laddar batteriet:

Jag har sett från flera olika "källor" att PSP kan automatisk uppdatera firmware till senaste, stämmer det?
    Om det skulle stämma vad skall jag då göra och/eller se upp med så inte det händer och förstör min möjlighet att köra cfw på maskinen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Se till att WIFI är avstängt / ej konfigurerat så blir det svårt för PSP:n att ansluta till internet och uppdatera sig... Automatiskt och automatiskt, du måste välja att göra uppdateringen i menyn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jarsefax Visa Inlägg
    Har fått tag på en PSP 3004 med firmware 5.01 (hade tur och hittade en SIBA butik som hade den). Innan jag börjar ge mig på att fixa till chickenhen på den så har jag en fråga medans den laddar batteriet:

Jag har sett från flera olika "källor" att PSP kan automatisk uppdatera firmware till senaste, stämmer det?
    Om det skulle stämma vad skall jag då göra och/eller se upp med så inte det händer och förstör min möjlighet att köra cfw på maskinen?
    Du hade mycket tur att du fick en med FW 5.03 för de i butikerna nu är med FW 5.70 som ej går att flasha.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 12:00
  2. Wiikey 1: fara vid uppdatering av firmware?
    By sture77 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 12:59
  3. Firmware uppdatering
    By denSiS in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 13:53
  4. dags för en firmware uppdatering kanske?
    By Ubermench in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 17:51
  5. Uppdatering av Firmware
    By PsyCor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 02:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner