Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hdd projekt

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16

    Smile Hdd projekt

    Tjingeling.

    Min hdd tog stryk av banningen, köpte ny elite tog recovery gamertag. har laddat hem allt jag köpt igen osv.

    Nu tänkte jag att jag skulle ta alla save filer från den bannade hdd (om det går) lägga dem på datorn, formatera den bannade, ta den obannade hdd göra en exakt kopia av den och föra in den i den nyformaterade bannade hdd så jag får dublett. alla save filerna jag ev ska försöka få ut ska in i den nya hdd där jag tog recovery. finns det en chans att lyckas, går det ens att göra såhär ?

    blir fan galen finns en achievement jag inte kan släppa och det är sista DING LEVEL 50 på borderlands. kämpat och jag ligger på level 49 lixom =)

    har beställt en överföringskabel, köpte den för 0.99 dollar me fri frakt, men måste man ha nån programvara ?

    GOD FORSÄTTNING

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    din "bannade HDD" är INTE bannad, den är som vilken annan hårddisk som helst, visst fungerar det... bara dom är på samma storlek

    ja du måste ha speciell programvara för att använda kabeln med hårddisken, programmet heter 360Xplorer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    fan de e inte på samma stl en på 250 och en på 120 =).

    Men kan jag föra över alla saves till 250n till min profil och sen formatera min gamla hdd.

    hur många ggr kan man ta recover gamertag ?
    har du programmet på din sida eller ?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, är det 120gb'n du vill göra backup på? eller 250? är det 120'n kan du göra som så att du dumpar den till datorn, och använder transfer kabeln till att flytta över allt till 250gigaren via Xboxen eller liknande...

    jag har tyvär ingen koll själv på hur det ligger till med att göra en backup via datorn och flytta tbx till en större hårddisk... det får någon annan svara på...

    du kan recovera din gamertag oändligt många gånger vad jag vet, det ska inte finnas någon gräns för det, jag menar du kanske spelar mycket hos din polare, och varje gång du är där och lirar blir din profil korrupt... då kan du väl inte bli drabbad för det? bäst svar på den frågan får du egentligen från MS Supporten, men jag tvivlar som sagt starkt på att det är begränsat på något sätt...

    tyvär så har jag inte programmet på min hemsida i dagsläget nej, men jag kanske kan lägga upp det åt dig imorrn... orkar inte sätta mig och packa om det så att jag kan lägga upp det just nu... ska gå o lägga mig strax... igen... om inte annat kan du skicka ett mail till mig så skickar jag det till dig per mail direkt när jag går upp imorrn använd kontaktformuläret på min sida vet jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    jag blev bannad som alla andra, och då gick jag och köpte mig en super elite eller vad den heter, men då förlora jag alla saves me tanke på att jag bytte bort den bannade boxen mot en ny obannad lite senare så nu har jag 2 obannade.
    en av dem e flashad och online den andre e oflashad och ligger i lådan.
    jag använder mig av nya hdd och den gamla hdd kan jag inte använda för den tillhör inte längre den bannade boxen.

    den nya hdd (250 gb) har bara cod 6 save filer men jag vill föra över alla mina saves från andra hdd som blev bannad så jag kan återuppta mina saves och tex ta min sista achievement i borderlands. när jag har fört över alla saves från gamla till den nya så tänkte jag formatera den gamla och föra över det från den nya till den gamla ( haha shit galet ) hoppas du hänger me för det gör knappt jag längre. så jag har tillslut 2 st hdd me mina profiler me samma saves samma allt fast i olika stl. då kan jag köra en ofline och när jag känner det så kan jag gå online och uppdatera mina achievements och sen starta den andre i vardagsrummet och sen i sovrummet etc så jag recovrar varje gång

    kort och gott innan hjärnan sprängs för mig.
    jag har recovrat men vill föraöver mina saves från en annan hdd (save filerna har tillhört samma konto)

    går det =) hängde du me ? hehe

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag är faktiskt osäker på om det fungerar eller ej...

    det borde fungera om du drar ut alla save filerna manuellt, men jag förstår inte riktigt varför du ska hålla på trassla så... skaffa ett litet minneskort istället och kör profilen på det, då kan du flytta profilen fram och tbx hur du vill och då uppdatera dina achievements etc.

    jag hoppas för din egen skulle att du INTE kör flashat online... man blir utkastad från live ganska fort om man gör det... i alla fall med iXtreme 1.51 och senare enligt min undersökning jag gjorde förut...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. lägga spel på hdd
    By nallevaken in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 12:32
  2. HDD Lösning?
    By Makaveli1 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 22:45
  3. Hdd på bannad consol
    By Douhane76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 09:21
  4. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  5. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •