boxxdr metoden använde jag. Har gjort det på en 94350 tidigare och det fungerade bra. Skall kolla upp lite mer imorgon.
boxxdr metoden använde jag. Har gjort det på en 94350 tidigare och det fungerade bra. Skall kolla upp lite mer imorgon.
Nu har jag ohmat överallt och hittade en dålig lödning. Gjorde om den och nu fungerar det galant!
precis vad jag misstänkte men det heter inte "ohmat" du mäter för att se om det är kontakt där det inte ska vara kontakt... jag vetefan om det finns ett ord som heter ohmat?? ohm vet jag vad det är, det är ett mått på motstånds styrka
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
jo det vet jag. Men vi kallar det så i skolan :P
Att "ohma" är slang för att "mäta resistansen". Och i detta fall vill man ha resistansen 0.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Jag har heller inte någon utbildning. Jag är självlärd kan man väl säga, med hjälp av internet och böcker.
Började faktiskt med elektronik för ~4 år sedan då jag började chippa Xbox. Sedan har det rullat på. Nu sitter jag med en fin hemmaverkstad med det mesta man behöver..
hehe ok, jag lödde första gången i december 2008, då jag flashade Xbox 360 för första gången (liteon spoof) jag har inte läst så mycket själv om elektronik alls, det jag lärt mig har jag antingen lärt mig här eller från kollegorna på PSXCare, min far (som gått en el utbildning för jätte länge sedan) samt min morbror som är elektriker, men jag kan fortfarande inte i närheten lika mycket som jag behöver veta för att kunna göra bra jobb på mer avancerade elektronik arbeten
Google is your friend!
Bookmarks