Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 68

Diskussion: Liteon 93450

  1. #31
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    När man ändå talar om trollen, fick in en komisk 360 idag.
    Som vanligt i Januari, en julklapps-360 med 93'a LiteOn. Började riva av skalet och när jag skulle ploppa loss ejectknappen så såg jag att man hade smält till en hatt på pinnen den sitter på.
    Har aldrig sett detta förut, trots att jag fixat en hel del nyare boxar med 93'a på sista tiden.

    Det var ju dock inga problem att få loss den, bara att skära bort "hatten"...

    Är det här nån ny standard dom börjat med på fabriken, eller?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är inget jag tänkt på/upptäckt, ska se hur det ser ut på dom boxarna vi fick in här om dagen nästa gång vi jobbar (torsdag) hade mega problem med en 93:a idag, den var riktigt tjurig, lödningarna såg bra ut, och allt... testade att låta den stå på ett bra tag, tror ni det hjälpte att få in den i Mode 0x72? knappast den fastnade i status 0x52 likförbannat! någon som har tips på vad man kan göra?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Rapporterade inte folk in förut att vissa drive'ar krävde en mindre resistans för hoppa in i vendor mode? Då känns det nästan som att en vridpot skulle sitta fint, då kan man ju prova sig fram utan att byta motstånd varenda gång...

    Sen så brukar jag först köra intro, sen startar jag driven med brytaren till. Tycker det är lättsammare än att först strömsätta driven med brytare till, intro, och sedan power cycle. Bara en tanke, vet inte vad ni har för rutiner...

    Förresten har ni sett Dräparns nya "LT switch"? Fasen vilket onödigt skrot. Är ju billigare med lite kynar, en brytare och motstånd. Går ju att återanvända också.
    "Snabb-lödda" kretsplattor är inte direkt nåt man vill sitta och löda loss hela dagarna...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Rapporterade inte folk in förut att vissa drive'ar krävde en mindre resistans för hoppa in i vendor mode? Då känns det nästan som att en vridpot skulle sitta fint, då kan man ju prova sig fram utan att byta motstånd varenda gång...

    Sen så brukar jag först köra intro, sen startar jag driven med brytaren till. Tycker det är lättsammare än att först strömsätta driven med brytare till, intro, och sedan power cycle. Bara en tanke, vet inte vad ni har för rutiner...

    Förresten har ni sett Dräparns nya "LT switch"? Fasen vilket onödigt skrot. Är ju billigare med lite kynar, en brytare och motstånd. Går ju att återanvända också.
    "Snabb-lödda" kretsplattor är inte direkt nåt man vill sitta och löda loss hela dagarna...
    LT switchen skulle faktiskt vara hyffsat nice, med tanke på att man löder dit den, aktiverar den när man ska ha driven i 0x72 och avaktiverar efteråt och låter den sitta kvar... har du läst infon ordentligt? det står nämligen att man inte alls behöver löda bort den efter det att man är klar, räknade ut att den kostar ungefär 60:- (plus frakt) den är dessutom mycket lättare att löda dit än vad kablarna är plus kapningarna, om det är så att den verkligen fungerar till 100% är den värd priset med tanke på att man slipper försöka fixa bråkande maskiner...

    vad gäller det där med att köra switchen i läget PÅ när man kopplar in och så kan vara ett misstag, visst, det går väl lite snabbare, men då ser du inte vad den dyker upp som, på vissa 93450C modeller sitter det ju en liten klisterlapp som det står just 93450C, dessa är föredetta 83850C och barcoden stämmer INTE, den Barcode som sitter på är inte samma som den som finns i firmwaren... vet inte om det egentligen har någon större betydelse, men vem vet? jag har inte tänkt så jätte mycket på det tidigare, men såg det igår... det kan också vara så att vissa av dom är 83850C v2, men att dom är felmärkta... tittar man på styrkortet står det 83850C-2 på dessa...

    jag har för mig vi kör på ett 18ohms motstånd i den switchen jag använde, just för att undvika komplikationer pga för högt motstånd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vad jag fattar det som så måste man lik förbannat kapa banor på styrkortet, då blir ju installationen inte smidigare för fem öre.

    Och har man väl flashat en gång så går det ju att få nyckeln genom sata, så man har ju inget för att den sitter kvar...

    Jag vet att man inte behöver plocka loss den efter flash. Det jag menade var att om man vill använda en "LT Switch" till alla driver man flashar så är det inte värt besväret då avlödning utav dessa är en pina.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #36
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Som jag ser det är det enbart för att tjäna pengar.
    Du måste ändå kapa banorna som vanligt.
    Löda dit en kabel samt en knapp med 2 kablar är inte direkt svårt.
    Det är iaf så jag gör.
    Så det blir egentligen samma antal lödpunkter du måste göra.

    Enda fördelen som jag ser det är att du slipper löda bort kablar och löda ihop de banor som du skurit isär.
    Så just den delen är bättre.

    Sedan kommer du ändå aldrig att använda detta.
    Så varför kasta bort onödiga pengar på detta?
    Som de felsta andra tycker är det för dyrt.
    Hade det kostat 10-20:- så hade det varit försvarbart att köpa, men inte till det pris det är nu.

  7. #37
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    ska troligen försöka mig på en 93450C läsare snart=)

    undrar bara vilken metod ni använder när ni löder i läsarna
    -Boxxdr metoden http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698256
    -jungle flasher metoden http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf (sida 102)

    och hur kapar man banorna lättast? går de bra me en skalpell?

    tack på förhand
    Mvh Mathias
    Hmm har inte sett Jungleflashers metod tidigare... det är dock inte rekommenderat att skära så nära en via... lätt att folien lossnar då..
    använder man jungleflasher metoden bör man lossa pin101 på boxxdr manér

    bladkniv räcker fint om man inte hittar en skalpell

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Hmm har inte sett Jungleflashers metod tidigare... det är dock inte rekommenderat att skära så nära en via... lätt att folien lossnar då..
    använder man jungleflasher metoden bör man lossa pin101 på boxxdr manér

    bladkniv räcker fint om man inte hittar en skalpell
    Det är den första metoden som fanns.
    Efter det kom en del på att just folien lossnar lätt om det blir lite för varmt.
    Det är därför man kapar på 2 ställen så man får mera folie runt den lilla punkten.
    Visst man måste kapa 2 gånger och löda en tråd istället, men det är klart värt det om man vill vara säker på att den inte pajar.

    Greetz

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Hmm har inte sett Jungleflashers metod tidigare... det är dock inte rekommenderat att skära så nära en via... lätt att folien lossnar då..
    använder man jungleflasher metoden bör man lossa pin101 på boxxdr manér

    bladkniv räcker fint om man inte hittar en skalpell
    Dremel for the win
    Här hos oss låter det som en tandläkarpraktik ofta nuförtiden *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #40
    dragonslayer Guest
    jag tror inte ni tittat ordentligt på jungleflashers metod... den skiljer sig väsentligt ifrån MRA metoden som var den första..

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    jag tror inte ni tittat ordentligt på jungleflashers metod... den skiljer sig väsentligt ifrån MRA metoden som var den första..
    Vi kör med den metoden vi tycker är smidigast och säkrast för skakhänta praktiklanter

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Hmm har inte sett Jungleflashers metod tidigare... det är dock inte rekommenderat att skära så nära en via... lätt att folien lossnar då..
    använder man jungleflasher metoden bör man lossa pin101 på boxxdr manér

    bladkniv räcker fint om man inte hittar en skalpell
    jo de förstår jag att de inte är så bra att bara kapa loss endast "ringen"
    men om man kör jungleflasher metoden fast gör dom två snitten på banan som är ansluten till "ringen" istället så är de ändå stor skillnad på jungle flasher metoden och boxxrd metoden=/
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  13. #43
    dragonslayer Guest
    Som jag skrev tidigare ... dom blandar ihop MRA och Jungleflasher ...
    MRA/BoxxDr skiljer sig väsentligt från Jungleflasher ...
    Hade jag kunnat länka till bilderna hade jag gjort det

    Det är tyvärr lite för vanligt i det här forumet.. folk struntar i att titta på informationen man ger dom. (dom tror dom vet redan)
    Är det någon som testat Jungleflasher metoden i detta forum? jag har inte gjort det.. och får inte in så många burkar jag kan testa på.. PSX har tydligen 100 dom skall göra snabbt som ögat... dom kanske kan?

  14. #44
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Som jag skrev tidigare ... dom blandar ihop MRA och Jungleflasher ...
    MRA/BoxxDr skiljer sig väsentligt från Jungleflasher ...
    Hade jag kunnat länka till bilderna hade jag gjort det

    Det är tyvärr lite för vanligt i det här forumet.. folk struntar i att titta på informationen man ger dom. (dom tror dom vet redan)
    Är det någon som testat Jungleflasher metoden i detta forum? jag har inte gjort det.. och får inte in så många burkar jag kan testa på.. PSX har tydligen 100 dom skall göra snabbt som ögat... dom kanske kan?

    MRA metoden:



    Boxxdr metoden:


    Jungleflasher metoden:

    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Som jag skrev tidigare ... dom blandar ihop MRA och Jungleflasher ...
    MRA/BoxxDr skiljer sig väsentligt från Jungleflasher ...
    Hade jag kunnat länka till bilderna hade jag gjort det

    Det är tyvärr lite för vanligt i det här forumet.. folk struntar i att titta på informationen man ger dom. (dom tror dom vet redan)
    Är det någon som testat Jungleflasher metoden i detta forum? jag har inte gjort det.. och får inte in så många burkar jag kan testa på.. PSX har tydligen 100 dom skall göra snabbt som ögat... dom kanske kan?
    klart vi kan, när vi känner för att göra en långsamare metod...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har fullt upp att sköta vårt jobb på det sätt vi kan och då är det ibland svårt att sitta och ta till sig ny information/prova nya metoder även om det ibland skulle förenkla arbetet i långa loppet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #47
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    men om man kollar på jungelflash metoden ser man ändå att man kapar vid "ringen" och den måste lödas dit igen.
    Det är just det som var på den första metoden också som skapade problem för en del.
    Just därför är Boxxdr metoden klart att föredra.
    Jag har sett alla metoder och jag förstår fortfarande inte varför man skall krångla till det eller göra det så det blir osäkrare.

    Kapa 3 ställen och sen löd dit 3 trådar.
    2 för knappen och en för den övriga banan.
    Allt sitter på samma sida.
    Varför löda på båda sidorna?
    DEt går snabbt och det är enkelt att göra.

    Mvh

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    men om man kollar på jungelflash metoden ser man ändå att man kapar vid "ringen" och den måste lödas dit igen.
    Det är just det som var på den första metoden också som skapade problem för en del.
    Just därför är Boxxdr metoden klart att föredra.
    Jag har sett alla metoder och jag förstår fortfarande inte varför man skall krångla till det eller göra det så det blir osäkrare.

    Kapa 3 ställen och sen löd dit 3 trådar.
    2 för knappen och en för den övriga banan.
    Allt sitter på samma sida.
    Varför löda på båda sidorna?
    DEt går snabbt och det är enkelt att göra.

    Mvh
    Boxxdr metoden är 4 kablar, 2 direkt på moderkortet och 2 till switchen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    dragonslayer Guest
    Jag har just testat JungleFlasher metoden... jag kommer aldrig att köra nått annat än den igen (med boxxdr twist eftersom jag vill vara rädd om pin101)

    Traska ni på i gamla fotspår

  20. #50
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jag har just testat JungleFlasher metoden... jag kommer aldrig att köra nått annat än den igen (med boxxdr twist eftersom jag vill vara rädd om pin101)

    Traska ni på i gamla fotspår
    härligt=D
    då blir de den metoden ja kör på när ja ska fixa ett par 93or =)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jag har just testat JungleFlasher metoden... jag kommer aldrig att köra nått annat än den igen (med boxxdr twist eftersom jag vill vara rädd om pin101)

    Traska ni på i gamla fotspår
    jag kan Boxxdr metoden utantill, och det går hyffsat fort för mig att göra den, när vi har lite mer tid över kanske vi skiftar till den metoden du beskriver kire
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Boxxdr metoden är 4 kablar, 2 direkt på moderkortet och 2 till switchen...
    Om man är smart så använder man 1 tråd på de punkter som man skall lödas tillsammans.
    Det man gör är att skala av den en liten bit, ca 1 cm in på tråden. Där löder man den på folien.
    Då har man 1 tråd tråd och du har 1 lödpunkt mindre, samt att du behöver inte värma folien flera gånger.
    Titta på bilden så kanske du förstår vad jag menar.

    Greetz

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    Om man är smart så använder man 1 tråd på de punkter som man skall lödas tillsammans.
    Det man gör är att skala av den en liten bit, ca 1 cm in på tråden. Där löder man den på folien.
    Då har man 1 tråd tråd och du har 1 lödpunkt mindre, samt att du behöver inte värma folien flera gånger.
    Titta på bilden så kanske du förstår vad jag menar.

    Greetz
    nu hänger jag inte alls med hur du menar, 1 löd punkt?? du måste brygga ihop den övre banan runt punkten man ska fixa så att den inte får kontakt med resten av banan, och du ska dra en kabel från den banan till en av banorna längre ner, utöver det behöver du ha 2 kablar till switchen... när man sedan återställer kör man direkt över avkapningarna med en avskalad kabel snutt så att man skapar en ny bana typ
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Fick en 93450c idag som tjurar som f-n.Har et 22 ohms motstånd men efter Intro och allt annat så när man trycker "Read" så fastnar den i bank 0 och går ej vidare,Har kört alla andra med boxx metoden och de har funkat kanon men inte denna.........
    Vad kan vara fel???

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    prova byta motstånd från 22 till 12, vi kör 12... det fungerar bättre för oss
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    LT switchen skulle faktiskt vara hyffsat nice, med tanke på att man löder dit den, aktiverar den när man ska ha driven i 0x72 och avaktiverar efteråt och låter den sitta kvar... har du läst infon ordentligt? det står nämligen att man inte alls behöver löda bort den efter det att man är klar, räknade ut att den kostar ungefär 60:- (plus frakt) den är dessutom mycket lättare att löda dit än vad kablarna är plus kapningarna, om det är så att den verkligen fungerar till 100% är den värd priset med tanke på att man slipper försöka fixa bråkande maskiner...
    Kan säga att jag fixat 3 maskiner hittills och använt LT switchen och det är supersmidigt. Framför allt så undviker jag att laga banorna igen och det känns gött plus att även om snubben skulle bli av med sin nyckel och det skulle komma en uppdatering av iX så är det inte hela världen.

  27. #57
    Registrerade
    Mar 2006
    Från
    Västerås
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Eftersom jag inte kan göra en ny tråd skriver jag det här

    Tjenare!

    Har ett 360 med en trasig lite-on 94350 som jag fått ur nyckeln ur. Jag flashade då en lite-on 74350 läsare med den nyckeln men får röda ringar på xboxen. Vad kan vara fel? Är nyckeln fel eller vad kan det vara?

    Väldigt tacksam för hjälp!

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kolla felkoden:

    håll in synkknappen och tryck på eject 4 gånger, troligtvis kommer du få: 0021 (4 = 0, 2 = 2, 3 = 3, 1 = 1) i så fall får du se över dina lödningar, någonting är bryggat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #59
    Registrerade
    Mar 2006
    Från
    Västerås
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Skall kolla det på en gång! Har även ohm mätt på allt men jag kom på att jag inte tagit bort tennet där man satt motstånden...

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vilken metod använde du? Jungleflasher metoden, MRA metoden eller boxxdr metoden?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. wave 1 på liteon 1.51
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 23:15
  2. USB eller COM (liteon)
    By bqobd in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 12:40
  3. liteon 1.5 not safe??
    By Tmd_crazy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 08:26
  4. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  5. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •