Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 68

Diskussion: Liteon 93450

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15

    Angry Liteon 93450

    Har ett litet udda problem.
    Har plockat ut firmware på denna dvd utan problem.
    Nästa problem jag har är att få någon ixtream att funka på den.
    Orginal firmware så funkar den utan problem, men med ixtream så funkar ej det att spela orginal eller backupper.
    Det står bara att den läser(reading).
    Efter ett tag så kommer medelandet upp att det den bara kan köras i en xbox 360( som det blir när man läser den på pc´n eller i en dvd spelare.

    Har någon ide vad jag skall testa med nu?

    flashar den med dosflash( både 16-bit och 32 bit).
    I JF sätter jag ihop firmwaren som jag flashar.

    mvh

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    prova att kopiera nyckeln i JF från original och lägg i Nonstealth filen jag har på min hemsida (för den versionen du har) detta gör du manuellt... jag kan skriva en liten guide för hur du ska göra detta senare... du måste sedan köra "Save to file" när du väl flyttat nycklarna, den filen du sedan sparar är den filen du ska skriva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    prova att kopiera nyckeln i JF från original och lägg i Nonstealth filen jag har på min hemsida (för den versionen du har) detta gör du manuellt... jag kan skriva en liten guide för hur du ska göra detta senare... du måste sedan köra "Save to file" när du väl flyttat nycklarna, den filen du sedan sparar är den filen du ska skriva
    Tjena. Kul att du svarade så snabb

    Har inte testad den filen än, men skall göra det.
    Testade en annan fil som jag visste om.
    Fick se denna förut

    Jo det är väl en template som den andra.
    Men jag skall testa den lite senare och se vad som händer.
    Knepigt är att det funkade på en annan xbox, bara..

    mvh

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, det är en template... jag har dock döpt om alla för att man lättare ska se vilken version dom är till

    om du får problem med att fixa till det kan du skicka din urlästa firmware till mig i ett mail: admin@swizzy.se så fixar jag till en firmware åt dig att köra med, viktigt dock att du tar en titt på driven så att det verkligen står "93450C" som firmware på driven... om du har gjort en dummy.bin vill jag INTE ha den, utan jag vill ha det du läste ut direkt från läsaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Skall testa.
    Får jag inte det att funka så skickar jag dej filen.
    Lugn. Det är en firmware från en liteon 93450c.
    Dumpade den 10 gånger. Både i dos och windows för att vara helt säker.
    Så jag vet att den är 100%.

    mvh

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Tack för filen. Skall testa den så fort jag hinner.

    mvh

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Har testat den nu.
    Funkade ej.
    Dock fick jag tag på en ny drive som det stog 93450c på också, men på insidan på kortet satt det en lapp som det stog 93450c-2 på.
    Med andra ord är det en nyare version.
    Du vet inte om det finns någon firmware som funkar på den?
    Något i den filen är skillnad på mot 93450c filen. dock vet jag inte vad än.

    mvh

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    Har testat den nu.
    Funkade ej.
    Dock fick jag tag på en ny drive som det stog 93450c på också, men på insidan på kortet satt det en lapp som det stog 93450c-2 på.
    Med andra ord är det en nyare version.
    Du vet inte om det finns någon firmware som funkar på den?
    Något i den filen är skillnad på mot 93450c filen. dock vet jag inte vad än.

    mvh
    grejen är att din Xbox 360 ska RRODa om det är fel version, den ska inte som din box gör, bara skita i att spela spelen... som jag skrev tidigare, om du kommer förbi hos oss med din 360 och spelare så kanske vi kan fixa den åt dig (PSXCare)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Det är just det som är knepigt.
    Har som sagt 2 stycken här nu med samma problem.
    Det som jag fick ut från ett italienskt forum var just att laser inställningen i firmwaren inte stämmer.
    Därav att den inte kan läsa skivor alls.
    Dock har jag ingen aning om vart man skall leta i firmwaren.

    Lite utdrag från en sida. luddig översättning dock.
    "
    Du måste öppna soptippen som du gjorde med en HEX-editor och kopiera 0x3CFFF Förskjutning 0x3C000 den del av den fasta programvaran för att besöka henne och sedan klistra in mallen iXtreme firmware v1.6 93450c, detta förfarande inte ske på alla Liteon, men på några.

    Det hände mig en 93450C-2 och jag var tvungen att göra det, kan du se etiketten i PCB från insidan.
    "

    Någon som vet vad det är?

    mvh Sören
    Last edited by Lindfalas; 2009-12-29 at 15:24.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det som det talas om är att man måste kopiera en rad och förskjuta den lite till den andra... detta är HEX Editering... utanför mina kunskaper tyvär...

    jag kom dock att tänka på en liten grej under dagen här, har du återställt banorna/tagit bort alla kablarna innan du testar att spela spelen? vi hade lite problem i början att den vägrade ta original spel om man inte återställde banorna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det som det talas om är att man måste kopiera en rad och förskjuta den lite till den andra... detta är HEX Editering... utanför mina kunskaper tyvär...

    jag kom dock att tänka på en liten grej under dagen här, har du återställt banorna/tagit bort alla kablarna innan du testar att spela spelen? vi hade lite problem i början att den vägrade ta original spel om man inte återställde banorna...
    Hej.

    Är inte så bra på det heller.. iaf med dessa firmware.

    disckarna är helt återstälde och det går att spela orginal spel med orginal firmware på dem.
    Men det går ej att använda någon firmware som finns. Det står bara att de läser.
    Man hör att inte dvd spinner upp speciellt mycket.
    Men som sagt vet jag att båda är 93450c-2.
    Flashat en 93450C och den funkade utan problem.
    Så det är den nyaste som är problem.
    Du har inte fått in någon sådan??

    mvh Sören

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    tja, kan varken få ur eller i FW:t ur en 93450c.. har använt mig av "XFlasher" för att flasha en 83850 nyss. vilket jag graft kan rekomendera.. Men åter till 93450c... är den omöjlig ännu, eller vad ska man använda sig av till denna?? mvh: *********

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonisz Visa Inlägg
    tja, kan varken få ur eller i FW:t ur en 93450c.. har använt mig av "XFlasher" för att flasha en 83850 nyss. vilket jag graft kan rekomendera.. Men åter till 93450c... är den omöjlig ännu, eller vad ska man använda sig av till denna?? mvh: *********
    XFlasher, det var något nytt för mig... personligen rekomenderar jag Dosflash för dom som kan DOS/inte kan använda Windows till att flasha (system frysningar) Jungleflasher är för övrigt bra för nybörjare, men det är INTE bra att köra med på Samsung, BenQ och Hitachi om man inte vet vad man håller på med, BenQ och Samsung kan gå åt h-vete om man har otur...

    åter till topic: 93450C går hur bra som helst, om man vet hur man ska löda, om man skulle ha problem med att driven stannar i läget 0x52 säger jag bara 2 saker:

    1. kolla dina lödningar! har du följt diagrammet? har du av misstag bryggat någonting som inte ska bryggas?

    2. ha tålamod vissa envisa drivar måste köras i 1-2 minuter innan man kan starta om dom så att dom hamnar i rätt läge
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    Hej.

    Är inte så bra på det heller.. iaf med dessa firmware.

    disckarna är helt återstälde och det går att spela orginal spel med orginal firmware på dem.
    Men det går ej att använda någon firmware som finns. Det står bara att de läser.
    Man hör att inte dvd spinner upp speciellt mycket.
    Men som sagt vet jag att båda är 93450c-2.
    Flashat en 93450C och den funkade utan problem.
    Så det är den nyaste som är problem.
    Du har inte fått in någon sådan??

    mvh Sören
    hmm, nej, vi har inte fått in någon sådan, eller ja... vi hade 2st tidigare som inte gick då vi inte riktigt visste så mycket då... men numera kan vi fixa även dom som det var problem med... (läs inlägget ovan för att se lösningen)

    att den bara läser etc. brukar jag kunna få på liteons ibland, det jag gör då är att stänga av 360'n med en skiva i, sedan startar jag upp den igen, då brukar det fungera hur bra som helst testa detta, fungerar inte det ja, då får du ta och vänta på en ny firmware helt enkelt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Som sagt är inte 93450c något problem heller. Kör allt från JF nu. Förut körde jag liteon med dosflash, men jag har fått iordning på jf med liteon också.
    Men jag skall testa med att ha en skiva i och låta den starta med den.
    Inte för jag tror att det skulle ändra på något, men det kan ändå vara värt att testa.
    Har ju testat allt annat så :-)

    Säj gärna till om du får in en 93450c-2 och får någon lösning på dem.
    De sitter tidligen i alla nya Elite boxar från 2009-10-*

    mvh

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15

    Thumbs up

    Så äntligen har det fixat sej.
    Lösningen var enkel.
    Testade det som du Swizzy att man skulle ha en skiva i xvoxen osv.
    Funkde dock ej.
    Men efter jag flashat så satte jag in en orginal skiva där och lät den spinna upp.
    Sen kopplade jag ur den ur datorn och satte in den i xboxen.
    Då funkade det utan problem
    Antar att den låser sig i något läge som du sa.

    mvh

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du hade inte glömt att köra "vendor outro" på den efter flashning?
    Jag har flashat flera eliter som varit julklappar i år, har inte reflekterat över om det är 93450C-2 eller 93450C. Har bara kört vanlig fulldump med 22Ohm, flashat, sen vendor outro. Alltid fungerat bra.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Du hade inte glömt att köra "vendor outro" på den efter flashning?
    Jag har flashat flera eliter som varit julklappar i år, har inte reflekterat över om det är 93450C-2 eller 93450C. Har bara kört vanlig fulldump med 22Ohm, flashat, sen vendor outro. Alltid fungerat bra.
    Kör alltid det efter.
    Som sagt hade jag testat allt innan, men nu hittade jag en lösning som funkade.

    mvh

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag tog en titt på dom vi gjorde idag, alla har varit 93450C-2 och alla fungerade med dom trix jag nämnt tidigare... underligt att du fick köra skivan vid flash... oh well, alla metoderna är bra utom dom dåliga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    ska troligen försöka mig på en 93450C läsare snart=)

    undrar bara vilken metod ni använder när ni löder i läsarna
    -Boxxdr metoden http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698256
    -jungle flasher metoden http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf (sida 102)

    och hur kapar man banorna lättast? går de bra me en skalpell?

    tack på förhand
    Mvh Mathias
    Last edited by matte.90; 2009-12-31 at 03:53.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    ska troligen försöka mig på en 93450C läsare snart=)

    undrar bara vilken metod ni använder när ni löder i läsarna
    -Boxxdr metoden http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698256
    -jungle flasher metoden http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf (sida 102)

    och hur kapar man banorna lättast? går de bra me en skalpell?

    tack på förhand
    Mvh Mathias
    vi på PSXCare använder oss av Boxxdr metoden, vi kapar banorna med en dremel multi... det går snabbt och blir en rejäll kapning direkt, men visst går det bra med en skalpell också!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ok, ska ta o riva isär nån gammal apparat, få se om ja lyckat ta mig för o köra nån 9:a eller om ja lägger ner så länge.. o bara inriktar mig på Wii ett tag... Hmmm,,, HUR SOM,,, e det ett sådant här jag behöver:

    Resistor 22 ohm 0.25W??
    vart köper man det?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    vet någon vart man kan få tag på en sån "LENLINE 70-450 brush" eller någon som har ett mkt bra kompliment?

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har för mig vi köpte på kjell å co senast...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonisz Visa Inlägg
    vet någon vart man kan få tag på en sån "LENLINE 70-450 brush" eller någon som har ett mkt bra kompliment?
    det finns hos Elfa, och på Ebay, sök på: Rengörings-/polerborste (elfa) FIBREGLASS PENCIL (ebay) Glasfiberborste (Kjell & Company)

    Citat Original inlägg av jonisz Visa Inlägg
    ok, ska ta o riva isär nån gammal apparat, få se om ja lyckat ta mig för o köra nån 9:a eller om ja lägger ner så länge.. o bara inriktar mig på Wii ett tag... Hmmm,,, HUR SOM,,, e det ett sådant här jag behöver:

    Resistor 22 ohm 0.25W??
    vart köper man det?
    du kan likväl använda ett 18 ohm motstånd, dessa finns att köpa på Kjell och company... 22ohm finns annars att köpa på Elfa eller andra elektronik företag...
    Last edited by Swizzy; 2010-01-02 at 08:59.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    tuusen tack hansi o swizzy, hittade ju allt man behöver på kjell o kompany. bor ju i Falun, och dom har precis öppnat en butik i borlänge. så det blir troligen dagens inköp
    men undrar en till sak. använder ni blyfritt lödtenn, eller vanlig 60/40?

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jonisz Visa Inlägg
    tuusen tack hansi o swizzy, hittade ju allt man behöver på kjell o kompany. bor ju i Falun, och dom har precis öppnat en butik i borlänge. så det blir troligen dagens inköp
    men undrar en till sak. använder ni blyfritt lödtenn, eller vanlig 60/40?
    Våra tekniker väljer mellan blyfritt, 60/40 och någon variant med en skvätt silver i efter eget tycke och smak.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonisz Visa Inlägg
    tuusen tack hansi o swizzy, hittade ju allt man behöver på kjell o kompany. bor ju i Falun, och dom har precis öppnat en butik i borlänge. så det blir troligen dagens inköp
    men undrar en till sak. använder ni blyfritt lödtenn, eller vanlig 60/40?
    när jag löder hemma använder jag 60/40
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Jag använder Boxxdr metoden. Den är säkrare och man behöver inte vara rädd att en folie skall lossna på grund den blir så liten. Har man iofs en bra löd utrustning spelar det mindre roll, men ändå varför ta risken.
    Jag använder skalpell. Det blir smala och fina snitt då.
    Fördelen är ju att du kan lägga lödtenn direkt där du snittat när du skall ha ihop dem igen. De går ihop direkt och det blir en fin lödning.
    Viktigt är dock att man mäter att man verkligen fått iser dem först.
    Har man ett förstorningsglas är det klart en fördel :-)

    Annars är det som att läsa från vilken liteon disk som helst.

    Greetz
    mvh

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    Annars är det som att läsa från vilken liteon disk som helst.
    det tror jag inte alls det, man har olika metoder för alla liteon diskarna, däremot är det ganska likt hur man gör för att läsa från BenQ/Samsung (med undantaget att man nu istället flippar på en switch för att få den i rätt läge för att kunna läsa ur)

    slutstegen (att skriva till den) är exakt som till dom andra liteons dock...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. wave 1 på liteon 1.51
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 23:15
  2. USB eller COM (liteon)
    By bqobd in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 12:40
  3. liteon 1.5 not safe??
    By Tmd_crazy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 08:26
  4. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  5. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •