Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Om MESSIAH

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

Post Om MESSIAH

tjena , om man förbeställde messiah för 2000kr får man det för det priset llr måste man betala 2500:-? varför ta så mycket för det? ni kommer sälja som smör ju och det e rena rånet sänk till 1500 kr iallafall...

Hej!

------------------
    Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"
    Redcheat

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Jag tyker ochså at ni känar för myke pängar. Jag skule vilja ha min PS2 + neo för 3000kr för jag får bara 100kr i veko- päng!

Hansi - Kanske dax att flytta lite inlägg till "bottennapp".... (även mitt kanske?!)

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Redcheat:
    tjena , om man förbeställde messiah för 2000kr får man det för det priset llr måste man betala 2500:-? varför ta så mycket för det? ni kommer sälja som smör ju och det e rena rånet sänk till 1500 kr iallafall...
    </font>

Du kan ju köpa chipet billigare nån annan stans och löda i det själv.

SLUTA KLAGA PÅ PRISET. DET ÄR VALFRITT OM MAN VILL HANDLA/ANVÄNDA PSXCARE´s UTMÄRKTA SERVICE & HJÄLPSAMHET!!!

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

bara för att du en rikemans son så! alla skiter inte pengar!

------------------
    Redcheat

Redcheat

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    24

Ingen skiter nog i pengar. Däremot skiter vi inte alla i kvalité heller. Jag planerar att leva på nudlar ett bra tag för att få råd att skaffa ett Messiah-chip från psxcare, istället för att köpa ett billigare och löda in det själv och riskera att ha sönder allt.

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Talking

Hey REDSHIT!! Bara för att vi är ett gäng rika överklass killar som är födda med silversked i munnen så behöver du inte vara så gnällig. Alla kan ju inte vara rika!
    Har en "brölimpa" hemma som du kan köpa för 1000kr, (C-64) men förmodligen var du inte ens påtänkt då!

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

ska du ha en d***o långt upp nån stans?

Fattar du hur mycket pengar 3000 kr är när man går i skolan? Trodde inte det heller din m o fa betala allt men så kommer det inte vara hela livet så vik hädan!=)

------------------
    Redcheat

Redcheat

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

2500kr är mycket pengar... men det är ju inte säkert att det kommer bli 2500kr! Det kanske är superenkelt att installera så då kanske det blir 1000kr? Jag vet inte... Jag måste ha Messiah så jag köper det om det så ska kosta 3000kr.

Redcheat: Lägg ned skitsnacket...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Smile

Redskit! När jag var 11 så började jag sälja GT. Höll på med det tills jag blev 15. Efter 9:an så har jag jobbat. Nu jobbar jag kanske 230-240timmar i månaden så kom inte å gnäll för fan! 3000kr tycker inte JAG är sååååå mycket pengar. (Andra tycker det) Tycker du det är mycket kanske du inte ska ha en ps2 med chip utan kanske hålla dig till till en PSX med bootcd?! Ang. dildon så tar jag den gärna i röven om DU har vett på att runka av mig samtidigt!! Bara undrar varför du har en dildo i din ägo?! Slå upp ordet "IRONI" för alla mina inlägg i denna tråd!

[This message has been edited by x3m (edited 12 December 2001).]

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Uppsala
    Respekt
    0

Oj, vad skönt det är att se ett forum med så där härligt hög nivå på inläggen.

2500:- för Messiah + installation är ett fall för Sverker Olofsson.

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    24

jag köpte min PS2 KONSOL för 2995. Att sedan sätta in ett chip för 2500 när jag istället kan köpa en Dreamcast och fem spel eller en sprillans ny Gamecube (när den kommer hit) känns lite omotiverat.

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    24

Lösning: Köp en Dreamcast eller en Gamecube istället.
    Svårare än så är det inte.

Personligen hatar jag min PS2a rätt innerligt, så jag skulle iaf råda dig att göra det hellre än att chippa din. Enda anledningen till att jag har en är att jag har för vana att skaffa alla konsoller jag kommer över. Plus att jag _måste_ spela Silent Hill 2 och MGS2....

3000:- (2500 var det väl iaf?) är rätt så jävla mycket pengar för mig också, jag har ~3000 att leva på per månad (och då köper jag mat/nudlar och allt sånt också), men jag tycker inte det är ett så jävla hutlöst pris.
    Istället ser jag till alternativen; inte spela importerade spel öht, eller löda in ett eget chip och riskera att ha sönder allt (känns som om jag skrivit det här förut..).

Min slutsats är att 2500:- inte är så himla farligt när man annars kan riskera att ha sönder _både_ sin PS2a _och_ chippet..det kommer gå på betydligt mer än 2500:- att ersätta dom. Så sluta klaga så himla mycket.

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Det e PSXcare som chippar PS2:et... PSXcare vet vad dom syslar med!! Inget går sönder... men om det skulle råka gå fel? Vad gör ni då Hansi?? Ersätter ni med ett nytt PS2 o MEssiah... lr säger ni "Sorry PS2:et gick sönder, hejdå!"?

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Uppsala
    Respekt
    0

Akegata,

2500:- är väldigt dyrt. Så är det bara. Sen är ju frågan om någon känner sig dum nog att
    lägga ut dessa pengar.

Med din logik borde det kanske kosta kanske 100.000:- att få en detalj i en bil fixad.
    Det finns ju en risk att bilen går sönder om man gör det själv och då kommer det
    kosta betydligt mer än 100.000:- att ersätta den.

Låt oss säga att en PS2:a hade kostat 50.000:-. Hade ett pris på cirkus 35-40.000:- varit
    rimligt för chip + montering då tycker du?

Chippet kan väl i runda slängar kosta, *MAX* 500:- spänn i inköp. Var resten av pengarna
    tar vägen kan man ju fråga sig. Utan någon större konkurrens går det tydligen att sätta,
    nästan, vilka priser som helst.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Messiah kostar c:a 900:- i inköp, sedan tillkommer c:a 100:- för anvisningar, hantering, kablar osv.

PSXCARE lämnar alltid tillbaka en fungerande PS2 om du lämnat in en fungerande PS2.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    24

Ehm..jag är inte precis inne på bilar, men det kostar väl fan inte 100.000:- att reparera en bil om man råkat paja nånting i den? Att reparera en PS2 (eller andra liknande elektroniska produkter) kostar ofta lika mycket som att köpa en helt ny produkt, därför är det en _helt_ annan sak.
    Har man sönder moderkortet på sin PS2a måste man köpa en ny (för säkert 800+kr, vilket är ~30% av vad en ny PS2a kostar), medans om man har sönder nånting på sin bil kostar det knappast mer än ett par tusen, vilket är bra mycket mindre än 30% av vad bilen kostar.

Hur du får fram att det enligt min logik skulle kosta typ 200% av bilens kostnad att _laga_ en bil (tja, om man köper en begagnad bil iaf) förstår jag inte riktigt. Att däremot bygga ut bilen så den kan köra dubbelt så snabbt och rymmer dubbelt så mycket skulle jag faktiskt tycka vore värt 100.000:-.

Det är skillnad på att laga nånting och att göra något fungerande bättre. Men man kan ju gå efter uttrycket "if it ain't broken, don't fix it" och inte skaffa nåt modchip, så kan man slippa tjata om att det är så jävla dyrt dessutom.

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Nice sagt Akegata! Jag tänker absolut köpa ett messiah! Det Behöver jag verkligen så 2500:- är luuuungt...

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

ja vad fan man ger vad som helst för det , det e inte det. Men det svider ändå lite i plonkan. Sen ska man köpa import spelen för 1500:- också ajaj nu brött plonkan benet....

------------------
    Redcheat

Redcheat

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Jag får mitt FFX från USA. Köpt för 499kr typ. Plus flygresan för 10000kr! Hhehe... men det e ju knappast därför min syrra åker till USA. New York över julen skulle jag fan oxå vilaj va med om!

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Thumbs down

Vad en del klagar på priset på chipning!!!
    Som jag sa förut är det valfritt att betala dom pengarna (och jag är definitivt ingen rikemans son, men jag har ett jobb).
    Och det där med student-har-så-lite-pengar går ju att jämföra med jag-har-jobb-så jag-har-mycket-mindre-fritid. Skaffa ett jobb nån dag i veckan lata studenter (absolut inte alla, bara dom som klagar utan att göra nått åt det).

Jag skulle gärna ha en 42" plasma Tv för 100.000sek. Men jag ringer/skriver/mailar inte och gråter hos återförsäljarna och tycker dom är snåla/dyra/dumma för att dom inte sänker priset till 30.000sek...

[This message has been edited by ktd (edited 14 December 2001).]

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

Lightbulb

om man inte vill pröjsa xxxx spänn kan man åka till yyyyyyy) och få samma jobb gjort för xxxx inkl moms eller xxxx för bara chippet... så se över er prissättning!

[This message has been edited by Hansi (edited 14 December 2001).]

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

&gt;&gt;&gt; ktd , det kommer en tid jag också kommer jobba , och mycket fritid ? nahh skulle inte tro det.
    Redcheat

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by mikaels:
    om man inte vill pröjsa 2500 spänn kan man åka till xxxx och få samma jobb gjort för yyyy inkl moms eller zzzz för bara chippet... så se över er prissättning!

</font>
    Slå upp ordet "preliminär" i ordboken...

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

Thumbs down

Fan vad fegt att inte ta med hela mitt meddelande!

Så här ser min post ut efter editeringen:

quote:

Originally posted by mikaels:
    om man inte vill pröjsa 2500 spänn kan man åka till xxxx och få samma jobb gjort för yyyy inkl moms eller zzzz för bara chippet... så se över er prissättning!

Slå upp ordet "preliminär" i ordboken...

Med mitt inlägg ville jag få er att se att era priser PRELIMINÄRT kommer att ligga ca 700kr over konkurrenten ?xxxx? (*******.com) !

Vad har du för orsak att klippa bort det när hela ämnet i tråden var just er prissättning som många anser vara lite väl tilltagen. Rättfärdigas er preliminära prissättning av att blunda för konkurrenterna och hoppas att era kunder (däribland jag) är korkade nog att tro att er lilla butik är det enda stället som säljer messiah?

Tror du tror att det lönar sig att dölja konkurrenternas priser för kundens ögon? Ni har i alla fall med detta lilla kirurgiska ingrepp garanterat förlorat en kund.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Finns inte en chans att jag tillåter posts med namn på konkurrerande företag och prisuppgifter på vad dom tar för samma varor som vi säljer.

Det skulle sluta med att varenda "hempulare" ute i skogarna började annonsera sina priser här...som givetvis är lägre än våra då dom slipper betala själva för marknadsföringen...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

mikaels - Om du läser på xxxxx sida så är 1800kr PRELIMINÄRT oxo, så sluta jiddra tills chippet kommit och vi ser vad priset hamnar på....

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Respekt
    24

-------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

Liknande diskussioner

1. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:56
  2. Messiah eller Messiah 2 ?
    By O-gR in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 20:20
  3. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 18:30
  4. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 12:02
  5. Messiah chipet...? Eller Neo4...?
    By makar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-10-09, 15:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner