Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Wii samt wikey 2

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16

Wii samt wikey 2

Tjenna boys!

Ni har säkerligen hört desas frågor ett antal gånger och nu får ni höra dom igen

Har nu blivit ägare av ett Wii som jag ska skicka in för chippning i morgon så jag får det nya Wikey 2 och den ska klara av alla nya spel med uppdates osv.

Nu är jag jätte ny på denna front gällande bränning för Wii då jag bara har hållt på med Xbox 360 bränning och det har funkat klockrent.

1. Hur funkar bränningen för WII spel gällande layerbrake osv? Eller packar man bara upp Iso filen och mountar den med Imgburn?
    2. Är det några mer program än Imgburn som jag ska använda? (med 360n så kör jag givetvis med agbx360)
    3. Hur funkar det med updates?
    4. Kan jag köra spel från USA (ntsc) på min Europeiska maskin?(pal)
    5. Ska det vara några speciella inställningar i imgburn gällande Wii spel?
    6. Finns det några guider på hur man bränner ett lyckat WIi spel samt hur man gör för att allt ska funka?
    7. Alla dessa spel som är på allt från 10mb till ett par hundra är det vanliga spel som man bränner ut på en dvd skiva? Jag antar att det är spel från GC? Rätta mig om jag har fel...
    8. Alla TIPS är välkommna

Sen en annan sak, Varför måste man starta om wii't varjge gång man matat ut en skiva? Vad händer om man inte gör det?

Ni får ursäkta alla dom knasiga frågorna men så är det när man är ny och det får ni stå ut med

Har suttit och läst endel men finner inte mina svar direkt på handen.

//G
    Last edited by Greim; 2009-12-28 at 15:31.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    1. bara 2 spel är duallayer än så länge. Info om layerbreak finns till dom när du vill fixa det...
    2. Imgburn räcker... Brickblocker om du skall köra icke PAL spel på din PAL konsoll. Men tror iofs att Wiikey2 blockar icke regions updates ändck...
    3. Det fungerar bra. Dock är det alltid bra att ligga och vänta med updates om det inte är nödvändigt. Mest för att se OM det är problem och om det går att fixa efter ett tag...
    4. Ja det kan du, med hjälp av tex brickblocker blir du av med updaten på spelet om det finns någon som är av högre dignitet än den du har i konsollen...
    5. nej egentligen inte. Rapporter säger att Verbatim dvd-r skivor fungerar bäst...
    6. Bränn verbatim dvd-r skiva och tryck in...
    7. Vissa spel är virtual konsoll spel. Dessa installeras från SD kort med en WAD manager för att spelas...
    8. Ladda inte hem skitspel... Bara ett tips...

Bjerlk

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    1. bara 2 spel är duallayer än så länge. Info om layerbreak finns till dom när du vill fixa det...
    2. Imgburn räcker... Brickblocker om du skall köra icke PAL spel på din PAL konsoll. Men tror iofs att Wiikey2 blockar icke regions updates ändck...
    3. Det fungerar bra. Dock är det alltid bra att ligga och vänta med updates om det inte är nödvändigt. Mest för att se OM det är problem och om det går att fixa efter ett tag...
    4. Ja det kan du, med hjälp av tex brickblocker blir du av med updaten på spelet om det finns någon som är av högre dignitet än den du har i konsollen...
    5. nej egentligen inte. Rapporter säger att Verbatim dvd-r skivor fungerar bäst...
    6. Bränn verbatim dvd-r skiva och tryck in...
    7. Vissa spel är virtual konsoll spel. Dessa installeras från SD kort med en WAD manager för att spelas...
    8. Ladda inte hem skitspel... Bara ett tips...

Bjerlk
    Tack Bjerlk för den snabba infon
    Vilka spel är det som är DL än så länge?
    Jag tyckte att jag läste på PSxcare att Wikey 2 blockar updates från andra regioner...så det lär väll vara lugnt att stoppa in ett icke pal.

Nä exakt inga skit spel här inte, kommer bara tanka PAL versioner. Men ifrågan om jag kunde lira spel från USA var det detta jag tänkte på: The Legend Of Zelda Twilight Princess v1 02 USA Wii-OneUp

skillnaden är att Zelda PAl är 1.1 och detta är 1.2 men vet egentligen inte varför någon som vet kanske kan berätta? Det hade bara fått bra kommentarer så därför jag tänkte tanka det.

Hur vet man om spelat är ett virtual konsoll spel? och isf, vars får man tag på en Wad manager?

//G
    Last edited by Greim; 2009-12-28 at 16:20.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    DL spel är än så länge bara Metroid Trilogy samt Super Smash Bros Brawl...

USA versionen av Zelda är nog bara crash fixen som kan hända på ett ställe i spelet. Men det är inget mer som jag vet...

VC spel är bara ett par med upp till 20 30 inte mer och aldrig i .iso format utan bara i .wad format...

Bjerlk

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    DL spel är än så länge bara Metroid Trilogy samt Super Smash Bros Brawl...

USA versionen av Zelda är nog bara crash fixen som kan hända på ett ställe i spelet. Men det är inget mer som jag vet...

VC spel är bara ett par med upp till 20 30 inte mer och aldrig i .iso format utan bara i .wad format...

Bjerlk
    Okej. En annan sak. Jag kör med 42" platt tv och nu när jag provat kört marioparty 8 men då får jag inte full screen på tvn, själva bilden blir som en 28 och det är svart på sidorna.

Har provat ändra till 16:9 på tv men själva bredden vill inte ändra på sig. Vet du om det är bara på marioparty på det?

//G
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Har ingen bredbildstv själv. Men jag har hört rapporter om vissa spel som inte är utvecklade i bredbildsformat och mario party kan ju mycket väl vara en av dem...

Bjerlk

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Har ingen bredbildstv själv. Men jag har hört rapporter om vissa spel som inte är utvecklade i bredbildsformat och mario party kan ju mycket väl vara en av dem...

Bjerlk
    Okej, tack iaf Ska prova mitt nychippade Wii ikväll och lira nya mario

Men två andra saker:
    1. Varför måste man starta om consollen hela tiden då man inte vill spela längre? Räcker det med att man stänger bara av spelet och går ut i Wii menyn och sen startar om och tar ut spelet?

2. När jag var ute i Wii menyn igår så tror jag att jag hade version 3.4 eller 3.7. Hur får jag till 4.1? är det nödvändigt att uppdatera så kallade "dashboorden?"

//G
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Du behöver inte starta om konsollen... bara trycka home knappen och gå tillbaka till wiistartscreen....

Du lär ha 3.4 ty 3.7 existerar inte...
    New super mario bros lär väll ha 4.1 updateringen.
    Annars kan du uppdatera online. Men då kommer du få 4.2 vilket inte är att rekomendera förövrigt...

Bjerlk

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Du behöver inte starta om konsollen... bara trycka home knappen och gå tillbaka till wiistartscreen....

Du lär ha 3.4 ty 3.7 existerar inte...
    New super mario bros lär väll ha 4.1 updateringen.
    Annars kan du uppdatera online. Men då kommer du få 4.2 vilket inte är att rekomendera förövrigt...

Bjerlk
    Okej men när jag gick in på Psxcares hemsida och unnder Nintendo Wii och sedan chip & montering så står det "Vad ska jag tänka på efter maskinen blivit chippad?
    Har du Wiikey 2 eller D2pro så måste du starta om maskinen efter du matat ut en skiva."
    Jag installerade med nya mario och fick 4.1 så ska inte uppgradera den mer.

//G
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    det där med att starta om var nog en bugg vi råkade ut för på vissa wii, tror inte det gäller längre...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    det där med att starta om var nog en bugg vi råkade ut för på vissa wii, tror inte det gäller längre...
    I sällsynta fall så kan det hända att en Wii vi moddat med Wiikey2 dummar sig när man trycker i skivan eller ejectar men det är oerhört ovanligt då vi använder altiernativa lödpunkter och tjockare kablar vid +3v och jord.

Det som var förut att chippen saknade en kristall för att synka data innebar att folk utan kristaller på sina chipp var tvungen att starta om maskinen 30 ggr innan de triggade rätt.
    Efter kristallerna sattes på chippen så kunde man ibland boota 1-2 ggr någon gång i veckan villket är bättre än 20*30 varje gång.

Sedan efter tjockare kablar o uppdaterad kod är det mer sällsynt än ofta

Men om en Wii inte sväljer skivan så putta inte in den o skjuter den inte ut hela så dra inte i den, kugghjul man trasar sönder är skitdyra o går knappt att få tag på nya.
    Starta hellre om maskinen med att trycka på Power så reder det sig oftast.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    I sällsynta fall så kan det hända att en Wii vi moddat med Wiikey2 dummar sig när man trycker i skivan eller ejectar men det är oerhört ovanligt då vi använder altiernativa lödpunkter och tjockare kablar vid +3v och jord.

Det som var förut att chippen saknade en kristall för att synka data innebar att folk utan kristaller på sina chipp var tvungen att starta om maskinen 30 ggr innan de triggade rätt.
    Efter kristallerna sattes på chippen så kunde man ibland boota 1-2 ggr någon gång i veckan villket är bättre än 20*30 varje gång.

Sedan efter tjockare kablar o uppdaterad kod är det mer sällsynt än ofta

Men om en Wii inte sväljer skivan så putta inte in den o skjuter den inte ut hela så dra inte i den, kugghjul man trasar sönder är skitdyra o går knappt att få tag på nya.
    Starta hellre om maskinen med att trycka på Power så reder det sig oftast.
    Okej, men det lär det inte bli några problem

Hur funkar det med updates osv gällande wikey 2? Är det som det är på 360 att det kommer ut nya firmwares hela tiden och man måste hålla på och byta hela tiden?

//G
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Än så länge har det bara varit 1 uppdatering till Wiikey2, nu när spelet NSMB kom.

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Än så länge har det bara varit 1 uppdatering till Wiikey2, nu när spelet NSMB kom.
    Okej

//G
    Last edited by Greim; 2009-12-31 at 10:34.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Liknande diskussioner

1. Grön skärm på Wii Resort samt Zelda USB Loader.
    By SoloNo1 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 01:03
  2. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 14:00
  3. Cippa senaste wii klipptaben samt femte foten från höger saknas.
    By gekackte in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 22:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner