Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem efter flashning av Samsung

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Problem efter flashning av Samsung

    Hej!

    Jag är rädd för att jag har ställt till det nu när jag skulle flasha min Samsung ms28 som hade ixtreme 1.2.
    Använde mig av Jungleflasher och hade först problem med att komma in i vendor mode, använde mig av activation-skivan och kom tillslut in efter flera försök.
    Men nu efteråt kan jag inte spela brända skivor så jag tänkte att jag testar att flasha igen.
    När jag öppnar firmwaren jag spoofat och flashat in står DVD-key bara som massa 0r, även när jag öppnar ixtreme 1.2 som jag läste ur dvd-spelaren står DVD-key som bara 0r.
    Testat i Jungleflasher & FW Toolbox med samma resultat, Iprep får jag inte ens att fungera då det inte hittar nån DVD.
    Kan det blivit något fel när jag läste ur firmwaren?

    Nu kan jag heller inte komma in i vendor-mode på dvd-spelaren i Jungleflasher (som hittar dvd-spelaren) eller i Iprep som fortfarande inte hittar nån spelare alls.
    Är nu rädd för att jag flashat utan rätt nyckel och inte har kvar orginal-nyckeln..
    Har även följt guider om att öppna orginalfirmwaren i en hex-editor & kopiera ut innehåll men när jag lägger in det i en annan firmware går den ej att öppna i Jungleflasher.

    Så nu har jag lite frågor om man kan göra nånting alls för att rädda Xboxen eller kan man i princip slänga den?
    DVD-filmer fungerar iaf men fungerar orginalspel? Har inga hemma just nu att testa..
    Om jag köper en likadan DVD-spelare, Samsung ms28 och kopplar in, behöver man fortfarande orginalnyckeln eller kan det fungera? Är DVD-nyckeln kopplad till Xboxens bios/firmware?
    Man ska inte äta för att leva, utan leva för att äta!

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    om du inte har kvar dvd-nyckeln någonstans så är de tyvär kört.
    du kan ju öppna alla fw:s som du läste ut/fixat med me firmware tool box och se om nyckeln hittas där.
    de ända som kan rädda dig om du inte har nyckeln någonstans är om du har en konsoll som är gjord innan mitten av juni -09 och som inte har en senare update än "2.0.7371.0"
    -har du uppdaterat via live efter 11 augusti -09, är du körd.
    -har du spelat wave 4/5 spel, är du körd

    då kan du isf göra en "jtag hack" å få ut din cpu key, med denna kan du få fram din dvd-key.

    edit: såg nu att du hadde kollat i fw toolbox, sry.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack för det snabba svaret!

    Kanske finns lite hopp då eftersom min Xbox är 3-4 år gammal, jag har aldrig använt Xbox Live eller kört wave 4-5 spel. Skulle uppdatera just för att få köra wave 4 spel..

    Googlade lite snabbt på "jtag hack" och det verkade ganska rörigt.. Någon som har erfarenhet av det?
    Man ska inte äta för att leva, utan leva för att äta!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Ok då är de troligtvis inte helt kört=D
    kolla vilken kernel du har för att vara helt säker, den ska som sagt vara 2.0.7371.0 eller under
    För att kolla detta går du in på "system settings>console settings>system info sen är de siffrorna vid K: som du ska kolla på.

    jag har gjort detta på min xbox, de är lite krångligt så du får läsa på en del.
    eller så kan du säkert skicka den till psxcare så gör dom de åt dig för en peng=)

    här är en bra start att börja på iaf http://www.free60.org/Reading_out_NAND

    du kanske ska vänta tills någon som är mer insatt i dvd-key till samsung svarar i tråden, dvd-nyckeln kanske kan vara gömd i din utlästa FW (tvivlar dock på de) men ja har inte hållt på me just samsung så mycket.
    Last edited by matte.90; 2009-12-29 at 00:21.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Kollade min kernel igårkväll, om inte sifferminnet sviker mig helt hade jag K: 2.0.6717.0 eller nåt liknande.
    Vart iaf lägre än 2.0.7371.0 så det var ju lovande i all misär

    Tveksam till om jag ska ge mig in i att läsa ut NAND nu när jag inte ens klarade flasha..
    Är det här något som psxcare kan hjälpa till med?
    Man ska inte äta för att leva, utan leva för att äta!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi läser ur din nand för 500:-

    Då ingår även patchning och återskrivning av NAND inom rimliga gränser.

    Börjar det närma sig en timmes arbete totalt blir det 700:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej, då är det lika bra att ni flashar den med senaste firmwaren oxå om jag skickar in den. Som jag förstått det kan det kosta några hundra.
    Avvaktar nog lite för att se hur det blir med den nya firmwaren LT..
    Läste på er hemsida att flashning kostar 400 kr för samsung, men om man lämnar in dvd-spelare löst kostar det 250.
    Om jag monterar ur dvd-spelaren och skickar med den bredvid Xboxen i samma paket, kan man räkna det som att jag lämnar in den löst då?
    Man ska inte äta för att leva, utan leva för att äta!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    eftersom du kanske inte har dig dvdkey så skulle jag rekommendera dig att psxcare fick lägga in jtag på den för att lösa problemet, och även göra så att du kan köra xbreboot på den. då är boxen i princip helt olåst och du kan även lira spelen direkt från hårddisk utan skiva i, även arcade spel.. kanske är något att satsa på. dock får du aldrig koppla upp en sådan box mot live då själva hacket kan skrivas över i uppdateringen.

Liknande diskussioner

  1. Problem Efter Flashning
    By RazZ91 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 11:53
  2. Problem efter flashning
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 17:49
  3. Samsung Ms28 problem
    By krillez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 11:41
  4. Problem med Hitachi v47 flashning
    By cyrusss in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 22:46
  5. Halverst orolig efter 360 flashning?
    By GinGin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 22:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •