Problem efter flashning av Samsung
Hej!
Jag är rädd för att jag har ställt till det nu när jag skulle flasha min Samsung ms28 som hade ixtreme 1.2.
Använde mig av Jungleflasher och hade först problem med att komma in i vendor mode, använde mig av activation-skivan och kom tillslut in efter flera försök.
Men nu efteråt kan jag inte spela brända skivor så jag tänkte att jag testar att flasha igen.
När jag öppnar firmwaren jag spoofat och flashat in står DVD-key bara som massa 0r, även när jag öppnar ixtreme 1.2 som jag läste ur dvd-spelaren står DVD-key som bara 0r.
Testat i Jungleflasher & FW Toolbox med samma resultat, Iprep får jag inte ens att fungera då det inte hittar nån DVD.
Kan det blivit något fel när jag läste ur firmwaren?
Nu kan jag heller inte komma in i vendor-mode på dvd-spelaren i Jungleflasher (som hittar dvd-spelaren) eller i Iprep som fortfarande inte hittar nån spelare alls.
Är nu rädd för att jag flashat utan rätt nyckel och inte har kvar orginal-nyckeln..
Har även följt guider om att öppna orginalfirmwaren i en hex-editor & kopiera ut innehåll men när jag lägger in det i en annan firmware går den ej att öppna i Jungleflasher.
Så nu har jag lite frågor om man kan göra nånting alls för att rädda Xboxen eller kan man i princip slänga den?
DVD-filmer fungerar iaf men fungerar orginalspel? Har inga hemma just nu att testa..
Om jag köper en likadan DVD-spelare, Samsung ms28 och kopplar in, behöver man fortfarande orginalnyckeln eller kan det fungera? Är DVD-nyckeln kopplad till Xboxens bios/firmware?
Man ska inte äta för att leva, utan leva för att äta!
Bookmarks