Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 43 av 43

Diskussion: Xbox 360 modd

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    trevligt.. inväntar bilder.

  2. #32
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Lite bilder da, Ni ser ju hur förjävligt det ser ut, Men eftersom jag inte har haft orken och jag måste använda det nu så, så det var bara att måla och he ihop den



    Ni känner väl igen var jag har tagit knapparna ifrån?



    Last edited by lindgren; 2010-06-03 at 23:16.

  3. #33
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    häftigt! riktigt coolt!
    ser klart bättre ut me de skalet än i de vanliga. orginal skalet är ju skitfult! enligt mig iaf. hade me fixat me eget skal om jag bara hade kunnat. men jag får nöja mig me ett orginal, fast lite moddat iaf
    men som sagt, riktigt coolt!

  4. #34
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    häftigt! riktigt coolt!
    ser klart bättre ut me de skalet än i de vanliga. orginal skalet är ju skitfult! enligt mig iaf. hade me fixat me eget skal om jag bara hade kunnat. men jag får nöja mig me ett orginal, fast lite moddat iaf
    men som sagt, riktigt coolt!
    Tackar Tackar. Ja tanken är väl att det ska lika ett HTPC. Men jag kommar bli lite fundersam med andra delen, Blir inte så bra. Men man får väl hålla på att göra om det tills man gillar det

    Jaa det är ju tur att det är lite moddat (Y) Bättre lite än inget

  5. #35
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
    Tackar Tackar. Ja tanken är väl att det ska lika ett HTPC. Men jag kommar bli lite fundersam med andra delen, Blir inte så bra. Men man får väl hålla på att göra om det tills man gillar det

    Jaa det är ju tur att det är lite moddat (Y) Bättre lite än inget
    ok, har inte så stor koll på hur ett HTPC skal ser ut, får leta upp ett o jämföra tror nog du klarar av de till slut. bara man ger de tid o tålamod så kan man klara mer än va man tror

    jo lite är alltid bättre än inget som sagt men håller på att skära ut en spindel i ett skal. skalet ska sen bli svart o få ett plexiglas. senare i framtiden ska den nog även kompletteras me en vit lampa så spindeln framträder lite. men just nu lägger man tid på att få till spindeln. tar lite tid o man får inte mycke gjort när man har en liten grabb som kräver uppmärksamhet hela tiden

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    ok, har inte så stor koll på hur ett HTPC skal ser ut, får leta upp ett o jämföra tror nog du klarar av de till slut. bara man ger de tid o tålamod så kan man klara mer än va man tror

    jo lite är alltid bättre än inget som sagt men håller på att skära ut en spindel i ett skal. skalet ska sen bli svart o få ett plexiglas. senare i framtiden ska den nog även kompletteras me en vit lampa så spindeln framträder lite. men just nu lägger man tid på att få till spindeln. tar lite tid o man får inte mycke gjort när man har en liten grabb som kräver uppmärksamhet hela tiden






    dom ser ut mer eller mindre som en stereo förstärkare med lite andra kontroller på framsidan bara... och ibland en större display...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    dem va riktigt snygga! kanske skulle skaffa en i framtiden undrar bara va sambon tycker om ytterligare en elpryl?

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    dem va riktigt snygga! kanske skulle skaffa en i framtiden undrar bara va sambon tycker om ytterligare en elpryl?
    Min skulle bli tokig
    Jag har byggt en HTPC i ett sånt här chassi:


    Har inte kommit mig för att lacka det silvergrå i fronten mattsvart ännu o den har mest stått i stereohyllan oanvänd med Windows MCE operativsystem, sist jag pilade på den var förra månaden o då kastade jag in Windows 7 Ultimate i den o provade titta åp högupplöst men grafikkortet jag köpte för tre år sen klarade max 720P så det blir nog en lackning av fronten o nytt grafikkort istället.
    Jag har bara 1*PCI-E platser att tillgå i den och en PCI vanlig ahr jag för mig.
    Synd på grafikkortet som sitter o då den även har Video in o massa gott gott o som extra kort har jag ett Happauge TV-kort för TV-in
    Jag fick tag på en Pioneet Blu-Ray spelare för ett litet tag sedan jag provade o kasta in i min PopcornHour c-200 med men den är ju inte 100% regionsfri i den maskinen så den lär sättas in i denna HTPC med.
    Förmodligen kör jag SlySofts ANY-DVD HD mjukvara för att låsa upp alla regioner. Om inte låser jag den till USA Region A på Blålaser o Region 1 på DVD. har gott om Pal Region B/2 spelare hemma redan. för att inte tala om de regionsfria Laserdisc spelarna eller DVD spelarna
    Last edited by Pendragon; 2010-06-07 at 18:11.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #39
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Har nu köpt en 250gb hdd till den, och kommar göra om fronten på den och ska skaffa lim till glasfibret, Ska göra en egen topp till den med.

  10. #40
    Citat Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
    Har nu köpt en 250gb hdd till den, och kommar göra om fronten på den och ska skaffa lim till glasfibret, Ska göra en egen topp till den med.
    Bilder! vill se :P har nog bestämt mig för att göra ett "mini tower pc" av min xlåda internt nätagg och så ska ja sleeva varje kabel hehehhe... :P

  11. #41
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Lägger upp 2 bilder
    250GB HDD Sen kommar jag he 250GB HDD logon där i hörnet.
    Behöver bara några kapskivor till Dremeln och slipstift så man kan kapa ett hål så att den passar ;P





    Last edited by lindgren; 2010-08-06 at 15:55.

  12. #42
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Kan säga att det var jävligt nära att det hära bygge skulle läggas ner. Råkade starta boxen och hade inte kopplat in "ström kabeln" till fläktstyrningen så ingen fläkt funkade. Men hade tur att den slog ifrån när den vart för varm så den funkar än

  13. #43
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Jaha vad ska man säga? Spelade halo 3 i ca 2h sen lät jag det stå i lite mer än 2h sen när jag skulle spela igen så kunde jag inte logga in på live, så jag startade om den och då fick jag upp E74 Så ska se om jag kan få till de senare i veckan Och xboxet hade legat under 55 grader

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. xbox 360 problem, live!!
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 11:09
  2. xbox VS 360
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 12:01
  3. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  4. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •