Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 43

Diskussion: Xbox 360 modd

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17

    Xbox 360 modd

    Tjena, Har börja göra lite ändringar på mitt xbox nu, Har lött in 3.5mm uttag för hörlurar och sen 2st RCA utag RÖD/VIT så att man kan koppla till en förstärkare Sen ett VGA uttag. Sen kommar det bli en större hårddisk 250GB 3.5" Och kommar bygga en egen låda till den eller om jag köper en HTPC chassi..

    Vet inte om RÖD och VIT funkar eller om VGA'n funkar, Det kommar jag prova på söndag om det funkar, Kommar lite fler bilder på det när jag har tagit några bättre bilder. Men en bild, Hur det ser ut på undersidan


  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Här kommar lite mer bilder

    VGA'n är på platts, Men inte 3.5mm och röd och vit, Det är typ så dom kommar sitta,




    Sen är boxen RROD lagad med


  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    trevligt. håll oss uppdaterade me bilder!
    har sj haft funderingar på om man skulle göra nåt eget skal. kanske nåt i plast elr plåt. men inte kommit så långt ännu. har ingen bra plats att va på, inte vidare populärt att va hemma o plasta i lägenheten får hoppas man får jobb på ett båtbyggar företag igen, då kan man va där o leka lite

    men men.. keep us updated with pics!!

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    trevligt. håll oss uppdaterade me bilder!
    har sj haft funderingar på om man skulle göra nåt eget skal. kanske nåt i plast elr plåt. men inte kommit så långt ännu. har ingen bra plats att va på, inte vidare populärt att va hemma o plasta i lägenheten får hoppas man får jobb på ett båtbyggar företag igen, då kan man va där o leka lite

    men men.. keep us updated with pics!!
    Ska göra det, Ska snart börja med att löda in SATA kabeln och förlänga dvd kabeln

    PS, Jag ska köra med plexiglas.
    Last edited by lindgren; 2009-12-30 at 17:58.

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Nu är kablarna till hdd'n klar, Nu är det bara att löda klart kabeln till dvd'n






    Och har inte provat om det funkar, Men ska göra de lite senare ikväll, Så hoppas att det funkar

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Blir lite mycke poster av mig men, Men nu har jag provat och allt funkar utom VGA'n , Får fel söka lite och leta lite mer på olika sider, För att alla sider jag har tittat på så stämmer inget, Utom när det gällde hdd'n.

  7. #7
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    oj här går de fort me uppdateringar
    ska du köra me plexi runt hela elr nån sida bara? kan säkert bli riktigt grymt me plexi runt hela så man får se allt i själva lådan o så kanske nån liten neon lampa i.
    hade lite funderingar på att bygga en baslåda i bilen i nästan bara plexi. har inte haft en tanke på att man kan bygga en låda till xboxet i de.
    aja hoppas du får allt att funka

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
    Blir lite mycke poster av mig men, Men nu har jag provat och allt funkar utom VGA'n , Får fel söka lite och leta lite mer på olika sider, För att alla sider jag har tittat på så stämmer inget, Utom när det gällde hdd'n.
    bra jobbat, men vore det inte smidigare med en coax/spdif för ljudet till förstärkaren? du får ju bara ut två kanaler på nuvarande sätt.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    trevligt. håll oss uppdaterade me bilder!
    har sj haft funderingar på om man skulle göra nåt eget skal. kanske nåt i plast elr plåt. men inte kommit så långt ännu. har ingen bra plats att va på, inte vidare populärt att va hemma o plasta i lägenheten får hoppas man får jobb på ett båtbyggar företag igen, då kan man va där o leka lite

    men men.. keep us updated with pics!!
    Kör med epoxi, det luktar knappt.
    Det använder jag flitigt till kolfibern.

  10. #10
    Tänkte bara lägga in en liten liknande idé jag har.
    Ska få in ett 360 i detta chassi:

    Skalet är hemligt tills vidare men jag undrar hur bra idé detta är egentligen, xboxet kommer inte flyttas runt någonting.. Eller ska man satsa på att göra ett eget ska av plexi?
    P.S det är ett apple-chassi

  11. #11
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Kör med epoxi, det luktar knappt.
    Det använder jag flitigt till kolfibern.
    ok de kanske kan va nåt, de har jag inte tänkt på. tack för tipset.
    men jag blev rätt sugen på att se om man kunde få till de me plexi runt.
    tjejen ska ha lite liggandes så jag ska bara försöka komma på nåt bra att ha
    som ram runt. kanske skulle bli lite fräckt me teak elr mahogny men de kostar ju en del också.. men men.. de märks va som händer me boxen i framtiden.

    4everapple1: kan nog bli coolt me ett apple chassi

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Skalet är hemligt tills vidare men jag undrar hur bra idé detta är egentligen, xboxet kommer inte flyttas runt någonting.. Eller ska man satsa på att göra ett eget ska av plexi?
    P.S det är ett apple-chassi
    Jag skulle satsa på ett eget av plexi ... Det höjer garanterat coolhets faktorn
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Jag skulle satsa på ett eget av plexi ... Det höjer garanterat coolhets faktorn
    Kan slänga ut att det handlar om en PowerMac Graphite! Gammal goding från 01


    EDIT!
    Har funderat på plesi också, att köpa en avlång skiva o böja den ovalt
    ___
    (___) <-- syns inte så bra men med platt front och bak.. Sen är plexi större än 40 x 30 exteeemt dyrt, nu råkar jag ha färdigt chassi, PSU och sådana saker.. Har inte alla pengar i världen

    Ajja vi får se hur det blir, jag kan alltid ändra mig? Sen kommer det iallafall ett mod på det vanliga xbox 360 skalet.. Detaljer kommer när jag vet att delarna finns
    Last edited by 4everapple1; 2009-12-31 at 03:05.

  14. #14
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    oj här går de fort me uppdateringar
    ska du köra me plexi runt hela elr nån sida bara? kan säkert bli riktigt grymt me plexi runt hela så man får se allt i själva lådan o så kanske nån liten neon lampa i.
    hade lite funderingar på att bygga en baslåda i bilen i nästan bara plexi. har inte haft en tanke på att man kan bygga en låda till xboxet i de.
    aja hoppas du får allt att funka
    Joo går ganska snabbt när jag har grejor, Men nu kommar det gå lite sakta, Måste få tag i plexi och en ny VGA , sen köpa en hdd, Jag ska ha hela lådan i plexi, Och klart jag kommar ha lamper i , Om det blir lysrör

    Jaa lite jobbigt att man får leta så jävla mycke, Allt som visas på andra forum å sånt är ju bara till dom gammla xbox 360,

    Men xboxet värkar vilja starta sig själv när man her in strömkabeln :S
    Last edited by lindgren; 2009-12-31 at 12:47.

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    En fråga bara, Om jag ska använda trådlös internet på xboxet vilket ska jag ha?
    Microsoft - Xbox 360 Wireless Networking Adapter (Bridge) WI-FI eller Microsoft - Xbox 360 Wireless Network Adapter N

    Och kan säga att vi har bara ett vanligt trådlös modem

  16. #16
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Kan slänga ut att det handlar om en PowerMac Graphite! Gammal goding från 01


    EDIT!
    Har funderat på plesi också, att köpa en avlång skiva o böja den ovalt
    ___
    (___) <-- syns inte så bra men med platt front och bak.. Sen är plexi större än 40 x 30 exteeemt dyrt, nu råkar jag ha färdigt chassi, PSU och sådana saker.. Har inte alla pengar i världen

    Ajja vi får se hur det blir, jag kan alltid ändra mig? Sen kommer det iallafall ett mod på det vanliga xbox 360 skalet.. Detaljer kommer när jag vet att delarna finns
    Välkommen in i klubben, Har bara 1050 i månaden att leva på sen har man en massa andra saker nu som man måste spara till, Så det svider hela tiden , Har gjort av med 10tusen bara på några saker, Ett nytt xbox några spel band hero "890kr" fick jag betala för de, Och jag som tänkte spara det till en bil .. MenMen

  17. #17
    Citat Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
    En fråga bara, Om jag ska använda trådlös internet på xboxet vilket ska jag ha?
    Microsoft - Xbox 360 Wireless Networking Adapter (Bridge) WI-FI eller Microsoft - Xbox 360 Wireless Network Adapter N

    Och kan säga att vi har bara ett vanligt trådlös modem
    Skillnaden mellan "N" & "G" nätverksadaptrar är att The so called N nätverket har längre räckvidd och är snabbare.

    Det är upp till dig vad du behöver, bor du i villa och av någon anledning har den trådlösa rotern längst ner i källaren skulle "N" funka prima, bor u i lägenhet skulle jag köra på det billigaste!
    (Bara mina tankar om situationen...)

  18. #18
    Citat Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
    Välkommen in i klubben, Har bara 1050 i månaden att leva på sen har man en massa andra saker nu som man måste spara till, Så det svider hela tiden , Har gjort av med 10tusen bara på några saker, Ett nytt xbox några spel band hero "890kr" fick jag betala för de, Och jag som tänkte spara det till en bil .. MenMen
    Ehm, joo barnbidraget har inte kommit till min plånbok pga. konstiga föräldrar i mitt tycke... dryga 200:-/mån lever jag på... Tur att man sålde jultidningar som liten

    Juste, för er som inte vet, jag är bara 14....

  19. #19
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Ehm, joo barnbidraget har inte kommit till min plånbok pga. konstiga föräldrar i mitt tycke... dryga 200:-/mån lever jag på... Tur att man sålde jultidningar som liten

    Juste, för er som inte vet, jag är bara 14....
    Okej, Själv är man 18 ^^

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
    Okej, Själv är man 18 ^^
    själv är man 15 Mitt nya Pulse vu mods kommer snart är seg men hämtar fläktunnlarna på fredag så...
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  21. #21
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    själv är man 15 Mitt nya Pulse vu mods kommer snart är seg men hämtar fläktunnlarna på fredag så...
    okejokej,, Nu har jag varit å köppt en nya vga, Och sen har jag ett annat modd som jag håller på med , Så kommar inte hinna göra så mycke på mitt nu. Sen styper det i pengar, ska slänga ut 2k på en ny mobil nu med.

  22. #22
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Ne nu blir jag så jävla less på att jävlas med VGA'n, Blir att köpa en HDMI ha -> DVi-D ha istället, Blir så jävla mycke lättare så.

    Kommar inte att använda plexi, Ska försöka få ta i ett data chassi eller något åt det hållet,, För har fått för mig att köpa en bärbar dator nu, Menmen, Måste få det så billigt som möjligt, Få se hur det kommar bli med chassit ^^
    Last edited by lindgren; 2010-01-13 at 22:46.

  23. #23
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Har inte hänt så mycke med boxen, Men har börjat leta fram ett chassi till den, Vi hade slängt våra gammla digitalboxar :/, Så ska fara upp till grannen och fråga om dom har någon gammal kvar, Sen har kommpisen en gammal viasat box, Vet inte hur den ser ut, Men ska fara å kolla på det så fort jag kan, Hoppas att det är bara rätt storlek bara,
    Sen den 25e ska jag å kommpisen beställa lite grejor, Han till sin dator, och jag till boxen. Men sen om jag inte hittar något chassi så kommar jag beställa ett HTPC chassi, Tycker att det blir bäst att ha ett sådan chassi, och snyggast.

    Och jag vet att det blir många poster av mig efter varandra men Det blir bara så

  24. #24
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Nu har det hänt lite på det, Har hittat ett chassi och hunnit fått ner dvd'n och moderkortet,





  25. #25
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Nu börjar boxen nästan bli klar,

    Lite grejor som har beställts

    5st 80*80mm fläktar

    XION 5.25 Thermal Control Panel

    GameTech DVD RemoteControl

    Har ändrat mig lite nu, Nu ska jag ha 3.5mm hörlursuttaget i fronten.

    Vart lite skit när jag kapade, Men ska kapa bort allt och he dit glasfiber och spackla istället.





    Kommar inte bli så mycke gjord på chassit nu för har inge spackel hemma, Så ska hålla på att löda in allt nu istället.

  26. #26
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Nu har det hänt lite grejor, Som ni ser så ligger tempen ganska bra, hade haft på den i ca 10min mellan 5-10min så var tempen ganska lik.









    Igen mer för denna gång, Ska väl få glasfiber av far imorgon

  27. #27
    Snyggt!, älskar såna där molex led's älskar, älskar, älskar!

    Om nån bryr sig så e mitt projekt sjjuukt försenat och jag får inga riktigt bra idéer.. ajja nånting kommer tillslut (vill gärna trycka in en 200mm/250mm fläkt av helt onödiga skäl)

  28. #28
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Snyggt!, älskar såna där molex led's älskar, älskar, älskar!

    Om nån bryr sig så e mitt projekt sjjuukt försenat och jag får inga riktigt bra idéer.. ajja nånting kommer tillslut (vill gärna trycka in en 200mm/250mm fläkt av helt onödiga skäl)
    Tackar, Hehehe Är väl inte så onödigt att he in en sådan stor fläkt , Man vill ju ha bra kylning

  29. #29
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Har inte hänt så mycke på boxen, har dragit lite mer kablar/snyggat till det lite. Fronten börjar bli klar snart med. Lufttunnel är snart klar med. Händer inte så mycke på boxen för att jag tappar suget varje gång jag ska hålla på att löda Har lött i flera timmar nu och det har bara gått åt helvete, så man blir lite less på att det aldrig funkar för en. Hälst när jag har provat denna

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=638208&st=0

  30. #30
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    360in är ihop satt nu, fronten är inte slipad klar, men har målat den mattsvart och den får vara som den är nu tills jag orkar få ihop den helt. Värkar funka bra fast fronten sitter lite lös så att det kan bli att man her ut dvd ibalnd när man tycker på fläktstyraren.

    Har ingen kamera hemma nu, Men kommar bilder på fredag eller lördag

    PS. Är lite delar som saknas/försvunnit,

    dvd fronten är borta
    lim till glasfibret är slut
    spakel är slut
    färg behövs köpa, Vet ej vilka färger
    dioder behövs köpa, grön och blå ?
    större hdd
    Last edited by lindgren; 2010-06-02 at 22:01.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. xbox 360 problem, live!!
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 11:09
  2. xbox VS 360
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 12:01
  3. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  4. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •