Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Omflashning av 360 drive saknar dvd key

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23

    Question Omflashning av 360 drive saknar dvd key

    Hade en gammal 360 som dog (rrod) med ixtreme 1.61 har nu skaffat ny begagnad redan flaskas som jag fick billigt.
    Kan börja med att säga att jag har ingen aning om vilken flash det är (visste inte säljare heller).

    Problemet är nu att den inte läser en hel del av mina tidigare brända spel (ex. Halo reach, halo odst, tekken 5?, red dead redemption, brutal legend, wet och child of eden med flera) visar endast "play dvd".

    Misstänker att det är för att det är ganska gammal dash på den (wave 3) eller eventuellt för gammal flashning.

    Har inga problem att flasha själv rent sådär förutom att jag naturligtvis inte har några orginalfiler (dvd key o.s.v).

    Finns det möjlighet att läsa ur sånt ur en redan flashad drive?
    Vill egentligen bara börja med att uppdatera dashen till aningen högre via usb drive men till vilken kan jag säkert uppdatera?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Tillägg: en sak jag vet är att "activate" skivan hjälper inte

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vilken modell av läsare är det?

    Olika läsare har olika metoder för att uppdatera, majoriteten bör uppdateras till dashboard över 2.0.13146.0 innan man flashar om dom, vissa måste man återställa innan man uppdaterar

    Du kan alltid läsa ut nycklarna från en flashad läsare också, samma metod som för original (för det mesta iaf, vissa kräver lite annorlunda metoder för att få in dom i "rätt läge" beroende på firmware version) vissa slim modeller kan man inte läsa ut nycklarna från läsaren, men dom har å andra sidan inte fått någon uppdatering heller... (inte hänt något sedan dom blev "hackade") dom måste man läsa ut nycklarna etc. från moderkortet istället...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Tror det är en hitachi ska kolla det.
    Men om jag drar in den dashen via usb så handel inget illa med läsaren (det vill säga jag kan fortfarande läsa ur nyckeln och flasha nya ixtreme?)

    Uteslutnings metod (jämfört med mina två ex konsoler säger mig att det troligen är ixtreme 1.4 eller 1.5)

    Kanske bara lättare att lämna in den på psxcare och få den omflashad när jag ändå jobbar i närheten

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av usm76 Visa Inlägg
    Tror det är en hitachi ska kolla det.
    Men om jag drar in den dashen via usb så handel inget illa med läsaren (det vill säga jag kan fortfarande läsa ur nyckeln och flasha nya ixtreme?)

    Uteslutnings metod (jämfört med mina två ex konsoler säger mig att det troligen är ixtreme 1.4 eller 1.5)

    Kanske bara lättare att lämna in den på psxcare och få den omflashad när jag ändå jobbar i närheten
    Det värsta som kan hända är att den hamnar i en uppdaterings loop (när du startar vill den ha uppdateringen igen) läsaren ska inte paja om du kör updaten (såvida du inte rycker ut ström kabeln under uppdateringen såklart eller att det är något hårdvarufel) i vilket fall som bör det gå att rädda nycklen från moderkortet om det inte är en av dom första (Xenon, maskiner utan hdmi)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Omflashning Cromewell?
    By Trollslyna in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 14:56
  2. Omflashning av akira chip
    By ckaiy_cool in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-19, 13:39
  3. Omflashning
    By ingo74 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 11:26
  4. omflashning
    By Starscream in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 23:01
  5. Vad tar ni för en omflashning av X2lite?
    By Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-05-11, 14:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •