Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
För att sammanfatta är det detta som gäller:
Wave 1 - SS1
Wave 2 - SS1
Wave 3 - SS2
Wave 4 - SS2
Wave 5 - SS2
Wave 6 - SS2
Samt allt annat grönt i checken.
Hittas något gult bör man ej spela, hittas något rött bör man absolut inte spel.
Rätta mig gärna om jag har fel, annars borde detta läggas in i topp posten
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Google is your friend!
Och hur är det där med vilken drive som har rippat spelet? Har läst att kreon inte alls är bra, hur tolkat man då denna?
Kod:[DD8EC70CC0DFD095] SS=DD8EC70C RawSS=C62C6865 PFI=2A4CCBD3 DMI=32330D5B RegionFlags=FFFFFFFF V0=CF942E7B V1=4809B37A Video=0E58FB9D Game=A4B25925 XexHash=C0DFD095 MediaID=B5D3D9BA90C80F73F6A7B699-152AB680 DiscSource=Retail GameName=Halo 3:ODST Campaign GamerTag=PRiSM DriveName=Unknown DriveFW=1.00 Notes=[abgx360 v1.0.1]
Gällandes drives som har rippat spelen och dess säkerhet har jag snappat upp från http://www.xboxhacker.org/index.php?&topic=13854.0
vad gäller det så räknas inte längre Kreon etc. som en säker rippnings firmware, för att man ska vara säker på att man får "rätt" värden på allt så ska man rippa med en 360 drive med 1.6 0800 helst, eller en annan 0800 firmware för en 360 läsare... iallafall vad jag förstår av allt man hört senaste tiden
Google is your friend!
hur tolkar man:
DriveName=Other
DriveFW=Unkown
Notes=Benq ix 1.6 0800 XBBC 2.9 0306 RIP #2 [abgx360 v1.0.1]
kan man lite på "notes" ?, för om det stämmer så borde denna vara bra rippad.
den har wave 3 och ss1. men jag har injectat ssv2 till andra spel så kunde gjort det här med... men kan man lite på notes ??
kolla precis borderlands i abgx:
Borderlands_PROPER_READNFO_USA_RF-XBOX360-RRoD
Den är rippad med kreon och den har ss2 ??
hur förklaras det ? har dem injectat det innan uppladdning.... ?
DriveName=SH-D162C
DriveFW=1.00
SS Version: 2 (trusted)
?
Har samma frågor som dig dizzeenr1.
Inget stämmer och därav är jag personligen väldigt reserverad till att spela tills detta är lite mer klart angående vad som egentligen gäller :P
Enligt c4eva är det bara "preferred" med ss2?
Väldigt luddigt...
Nu förstår jag ingenting . Vilken ska jag ladda ? "Rensad databas , 123456 wave eller vilken ?
Jag har laddat ett ganska nysläppt spel. Säkert senaste wave ?
ladda den med alla waves. http://www.megaupload.com/?d=YP1BF330 kör sedan install_ini.bat så är allt färdigt.
En fråga bara , Händer det något om man råkar stänga av rutan under checken ?
Google is your friend!
firmware som man använder för att rippa xbox 360 spel
Jag följde denna och jag hoppas det funkar då allt blev grönt och Det stog att det var SSV2 Och splitvid med .
http://360pedia.org/wiki/Howto_Check..._Safe_Under_LT
att rippa är att kopiera in spelen från original till datorn
firmwaren vi snackar om "0800 firmwaren" är en special mjukvara för Xbox 360 läsarna som gör det möjligt för den att kommunicera med t.ex. Windows...
iXtreme 1.6 och 1.61 har även dessa ett "0800" läge, det aktiveras när du startar läsaren med trayen halvvägs ut
Google is your friend!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Rippa
Hur man kan glömma sånt om man en gång gjort det är för mig oförklarigt
Exempel på hur man använt ordet genom tiderna:
Rippa CD till Mp3 ( Konvertera )
Rippa en design ( Att planka ett koncept )
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Tack tack allihopa . Jag tror jag lärt mig allt för tillfället
Har checkat flera spel i Abgx360 och gjort exakt som eran "följ-bild" visade. Om spelet inte har SSV2 så injectar jag den genom den här guiden.
http://360pedia.org/wiki/Injecting_SSv2
Bra eller ?
det är väl bra
Google is your friend!
Bookmarks